اپراتورها

امینت

تلفن همراه

November 20, 2017
22:41 دوشنبه، 29ام آبانماه 1396
کد خبر: 85852

ایرانسل: سیم کارت چند شماره‌ای موفق به اخذ مجوز نشد

سیم‌کارت چند شماره‌ای در نمایشگاه تله‌کام ۲ سال پیش معرفی شد اما عملیاتی نشد، معاون اپراتور دوم موبایل می‌گوید: در ارائه یک سرویس ابعاد مختلف فرهنگی و امنیتی مدنظر قرار می گیرد که رگولاتوری درباره این سرویس نگرانی‌هایی دارد.

باقر صمدی در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه چرا علی‌رغم معرفی سیم کارت چند شماره‌ای در نمایشگاه تله کام دو سال پیش، این سرویس هنوز عملیاتی نشده و آیا سرویس‌هایی که در نمایشگاه تله کام رونمایی می شوند قرار نیست الزاما تجاری و عملیاتی شوند؟ اظهار داشت: این سرویس از نظر فنی آماده است اما با مشکلات مقرراتی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شده است.
 
معاون بازاریابی اپراتور دوم تلفن همراه توضیح داد: در ارائه یک سرویس علاوه بر بعد اقتصادی، ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بررسی شده و مدنظر قرار گرفته می شود که با توجه به این مسائل، رگولاتوری درباره این سرویس نگرانی هایی دارد. 
 
سیم کارت چند شماره‌ای به عنوان راه‌کاری برای نیاز به گوشی های چند سیم کارته،‌ در نمایشگاه تله‌کام دو سال پیش توسط اپراتور دوم تلفن همراه ارائه شد.
 
طبق اعلام، این طرح به دو شکل شماره مجازی و شماره حقیقی است که در روش شماره حقیقی چند سیم کارت به یک سیم کارت متصل می‌شوند و مشترک می‌تواند چندین شماره را روی گوشی تک سیم کارته استفاده کند.
 
در روش شماره مجازی مشترک سیم کارت فیزیکی را از اپراتور تحویل نمی‌گیرد و با خرید چند شماره، آنها را روی یک سیم کارت و یک گوشی تک سیم کارت استفاده می‌کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.