لبه تکنولوژی

November 20, 2017
22:49 دوشنبه، 29ام آبانماه 1396
کد خبر: 85858

گام‌های بلند واقعیت مجازی به سوی آینده

سرمایه‌گذاری برای توسعه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، از سال ۲۰۱۵ تا حالا رشد ۲۷۱ درصدی داشته است
دنیای اقتصاد : تکنولوژی واقعیت مجازی در مدت نه‌چندان زیادی که در دسترس مردم قرار گرفته، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این تکنولوژی اما در سال ۲۰۱۶ قدم‌های بزرگی به سمت توسعه بیشتر برداشت. هدست‌های واقعیت مجازی جدیدی مانند Oculus Rift و HTC Vive با هدف جلب نظر کاربران بیشتر روانه بازار شده‌اند. این در حالی است که عرضه محتوای واقعیت مجازی با سرعتی نه چندان زیاد اما راضی‌کننده انجام می‌شود و کاربران را به دانلود و کار با این عناوین تشویق می‌کند.
در همین زمان گروه‌های صنعتی و کنفرانس‌های مختلف، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محتوا را دور هم جمع می‌کنند تا به رشد بیشتر این تکنولوژی و بازار آن کمک کنند. در همین راستا بخش تحقیقاتی BI Intelligence بررسی‌هایی را انجام داده که نشان می‌دهد صادرات جهانی انواع هدست واقعیت مجازی رو به رشد است. به این ترتیب صادرات جهانی هدست‌های واقعیت مجازی تا پایان سال با رشد سالانه ۱۰۴۷ درصدی به ۲/ ۸ میلیون دستگاه رسیده است. کارشناسان موسسه تحقیقاتی Deloitte معتقدند که این رشد کمک خواهد کرد تا بازار تکنولوژی واقعیت مجازی درآمد یک میلیارد دلاری را برای اولین بار تجربه کند. تحلیلگران موسسه معتبر CB Insights هم معتقدند که میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شرکت‌های فعال در این حوزه، از سال ۲۰۱۵ تاکنون رشد ۲۷۱ درصدی داشته است.
 
با این همه اما گویا ۲۰۱۶ سال بسیار مهمی برای بازار واقعیت مجازی بوده که تاثیر زیادی بر رشد سریع این تکنولوژی در سراسر دنیا گذاشته است. حالا کارشناسان انتظار دارند صادرات جهانی انواع هدست‌های واقعیت مجازی همچنان در سال‌های آینده هم رشد کند و معرفی محتوای واقعیت مجازی بیشتر تاثیر خوبی بر این روند رشد خواهد داشت. با این اوصاف است که کارشناسان این حوزه معتقدند در سال ۲۰۱۶ دسته‌های محصولی جدیدی در بازار هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد شد و شرکت‌های بیشتری به تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار ویژه تکنولوژی واقعیت مجازی روی آوردند. در واقع محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدیدی که در سال ۲۰۱۶ وارد این بازار شد، ‌انتخاب‌های متنوعی را پیش روی کاربران و مصرف‌کنندگان قرار داد.
 
بعد از رشد چشمگیر بازار محصولات واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶، این بازار برای تحولی بزرگ در سال جاری میلادی آماده شده است. توسعه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و سازندگان محصولات سخت‌افزاری، حالا انتخاب‌های متنوعی را پیش‌روی خود دارند و منتظر ورود محصولات جدید به این بازار هستند. حالا کارشناسان معتقدند باید منتظر ایجاد یک بازار رقابتی گسترده برای تکنولوژی واقعیت مجازی و محصولات وابسته به آن باشیم. این در حالی است که با توسعه بیشتر این تکنولوژی و نفوذ آن در بخش‌های مختلف، پیش‌بینی می‌شود تنوع محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این حوزه بیشتر هم بشود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.