بازی

فناوری اطلاعات

November 23, 2017
9:18 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1396
کد خبر: 85924

اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار می شود

 
اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها دوم آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح می شود.
 
به گزارش مهر، بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران، دوم آذرماه ۱۳۹۶، اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها را به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می کند.
 
قرار است در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، دکتر صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) سخنرانی کند.
 
همچنین در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در سالن آمفی تئاتر شهید بهرامی دانشگاه، بهروز مینایی (دبیر علمی کنفرانس) و دو سخنران کلیدی سخنرانی خواهند کرد و سپس ارائه مقالات انجام خواهد شد.
 
دکتر ویوین چن (دانشیار دانشکده ارتباطات دانشگاه نانیانگ سنگاپور) و مایکل رول (از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان بازی‌های دیجیتال و از مدرسان Games Academy برلین) سخنران کلیدی و نیز عضو هیات داوری این کنفرانس در بخش مقالات و مسابقه هستند.
 
مقالات این کنفرانس در ۹ محورهای اساسی گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال؛ هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال؛جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال؛ پردازش بازی‌های دیجیتال؛ بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی؛ ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال؛ تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال؛ هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال؛ اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار در بازی‌های دیجیتال ارایه خواهد شد.
 
در روز دوم کنفرانس، برگزاری کارگاه آموزشی پیش بینی شده است. در کارگاه «یک روز با بازی»، تعریف بازی، تاثیر بازی، کاربرد بازی، نحوه ساخت بازی و کسب وکار بازی توسط اساتید مطرح این حوزه معرفی و تشریح می‌ شود. مراسم اختتامیه بعداز ظهر روز جمعه، سوم آذرماه با اهدای جوایز به برندگان مسابقه «بازی های جدی» و مقالات برتر برگزار خواهد شد.
 
بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به عنوان متولی، در نظر دارد هر سال با همکاری یکی از دانشگاههای فعال کشور در حوزه بازیهای دیجیتال این کنفرانس را برگزار کند که در سال جاری، دانشگاه علم و صنعت ایران به دلیل فعالیت در زمینه علمی، فنی و کاربردی بازیهای دیجیتال و نیز به دلیل برخورداری از فضای مناسب، دانشجویان متمرکز بر این حوزه و اساتید و پژوهشگران پویا در رشته بازیسازی، به عنوان همکار و محل برگزاری این کنفرانس انتخاب شده است.
 
بنا است این کنفرانس از دومین دوره برگزاری خود به صورت بین المللی و با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشگاهها و مراکز علمی خارجی فعال در زمینه مطالعات بازیهای دیجیتال برگزار شود.
 
کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها، نخستین کنفرانس تخصصی، جامع و میان رشته ای کشور در حوزه بازیهای دیجیتال محسوب می شود که با رویکردی جامع و میان‌رشته‌ای تلاش می‌کند شبکه پژوهشگران این حوزه را در رشته‌های مختلف، از علوم فنی و مهندسی، پزشکی و هنر تا علوم انسانی، گسترش داده و با خلق هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، دانش تولید شده را به صنعت منتقل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.