رگولاتوری

November 24, 2017
21:45 جمعه، 3ام آذرماه 1396
کد خبر: 85957

ارائه پیشنهاد ایجاد نهاد بین المللی تصمیم گیر در حوزه فضای مجازی توسط وزیر ارتباطات ایران

 
وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر الکترونیک و آی تی هند، تشکیل یک نهاد بین المللی تصمیم گیر برای کنترل و مقابله با تهدیداتی چون تروریسم، افراط گرایی و پورنوگرافی کودکان در فضای مجازی را پیشنهاد کرد.
 
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در حاشیه برگزاری اجلاس بین المللی فضای مجازی در دهلی نو، با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است و فرصت اقتصاد دیجیتال را در پیش رو داریم، گفت: کشورهای ایران و هند شباهت ها و تفاوتهایی با هم دارند. جمعیت هند قابل توجه است و یک بازار بزرگ به حساب می آید و هر کسی آرزو دارد تا این بازار بزرگ را در اختیار داشته باشد.
وی به 15 برابر شدن پهنای باند و 10 برابر شدن کاربران اینترنت در ایران اشاره کرد و افزود: 17 درصد فارغ التحصیلان ایران در رشته های IT هستند و حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده است. ضمن اینکه در برابر یک واحد سرمایه گذاری بخش دولتی سه برابر بخش خصوصی سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد. 
آذری جهرمی با دعوت از شرکت ها و سرمایه گذاران هندی برای حضور در ایران، تصریح کرد: علاوه بر آن 23 هزار استارت آپ در ایران هستند و 130 هزار ایرانی در کار ایجاد اپلیکیشن مشغول هستند. 
عضو کابینه دولت دوازدهم ایران را قربانی حملات سایبری دانست و خاطرنشان کرد: ما برنامه ویژه ای برای حفاظت از کودکان داریم و کارهای مهمی در زمینه دفاع سایبری انجام داده ایم
وزیر ارتباطات و فناور اطلاعات با تاکید بر ایجاد یک نهاد بین المللی تصمیم گیر، در حوزه فضای مجازی همچون سازمان ملل، اظهار کرد: در واقع یکی از دلایل این امر تهدیداتی چون تروریسم، افراط گرایی، نفرت پراکنی و پورنوگرافی کودکان است که در فضای مجازی باید کنترل شود. ضمن اینکه حوزه های همکاری و ایجاد منافع مشترک زیادی در این حوزه با همکاری سالم وجود دارد که ایجاد یک نهاد رسمی به آن کمک می کند.
وی بزرگترین تجربه در زمینه همکاری با برنامه نویسان دیگر کشورها را از آن هند دانست و افزود: امیدواریم در سه حوزه امنیت سایبری، فری لانسینگ، و دولت الکترونیک با هم تبادل تجربیات کنیم. 
آذری جهرمی در پایان با ارایه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی مشخص از سمت دو کشور، اظهار کرد: این کارگروه باید ظرف سه ماه آینده به بررسی راههای همکاری مشترک بپردازند و پس از آماده کردن نقشه راه همکاری، شما به ایران سفر کنید. 
 
مردم هند عاشق فناوری هستند
وزیر الکترونیک و IT هند نیز در این دیدار با بیان اینکه داستان دیجیتال هند در راستای فراگیری هر چه بیشتر است، گفت: جمعیت هند بسیار بالاست و 65 درصد ملت ما را جوانان زیر 35 سال تشکیل می دهند. ضمن اینکه هزاران کالج آی تی در هند مشغول به فعالیت هستند و مهمتر از همه عشق و علاقه مردم به این فن آوری است. 
وی با استقبال از دعوت آذری جهرمی برای همکاری با ایران، افزود: ما توانسته ایم از بخش دیجیتال در کشاورزی نیز استفاده کنیم و از این امر در کمک رسانی به کشاورزان و ایجاد بازار دیجیتال برای آنان استفاده کنیم.
این مقام مسوول همچنین ایجاد یک ساز و کار مشترک را برای فعالیت یک نهاد بین المللی تصمیم گیر در حوزه فضای مجازی را مفید دانست. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.