امنیت

فناوری اطلاعات

November 26, 2017
19:05 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 86021

هک یکی ازپربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان تایید شد

 
وب‌سایت imgur.com که یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان است، وقوع یک حمله هکری در سال 2014 و به سرقت رفتن اطلاعات 1.7 میلیون آدرس پست الکترونی و گذرواژه آن‌ها را تایید کرد.
 
هک یکی ازپربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان تایید شد
به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از سی‌نت، از آنجا که این وب سایت هرگز اطلاعات شخصی واقعی شامل نام، آدرس و شماره تلفن کاربران را دریافت نکرده است، در این حمله هکری اطلاعات شخصی کاربران به سرقت نرفته است. حساب‌های کاربری به سرقت رفته در این حمله تنها بخش کوچکی از اطلاعات 150 میلیون کاربر ماهانه این سایت است.
وقوع این حمله هکری به مدت 4 سال و تا قبل از ارسال این اطلاعات برای یک متخصص امنیت استرالیایی به نام تروی هانت ، کاملا مخفیانه باقی مانده بود. هانت که یک سرویس آنلاین هشدار نقض اطلاعات موسوم به Have I Been Pwend را ارائه می‌کند، در روز پنجشنبه گذشته که یکی از تعطیلات رسمی بود، شرکت Imgur را از وقوع این حمله مطلع کرد و بازنشانی گذرواژه حساب‌های هک شده از روز جمعه آغاز شد. سپس شرکت Imgur یک اطلاعیه عمومی در این رابطه منتشر کرد تا به تمام کاربران خود هشدار دهد.
انتشار خبر این حمله هکری، آخرین قلم از یک فهرست طولانی است که در سال جاری میلادی درباره وقوع حملات هکری به وب‌سایت‌های پربازدید مانند LinkedIn، MySpace و Yahoo در طول دهه گذشته منتشر شده است. 
روی سگال، یکی از کارکنان ارشد شرکت Imgur در این رابطه گفت که شرکت در حال انجام تحقیقات درباره نحوه دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران است و تاکید کرد ساختار امنیتی سایت از زمان وقوع حمله تاکنون بهبود یافته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.