5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

December 4, 2017
14:47 دوشنبه، 13ام آذرماه 1396
کد خبر: 86179

آزمایش نسل جدید اینترنت۵G بر قطارهای پر سرعت در ژاپن

سامسونگ اعلام کرد که یک پروژه آزمایشی جهت برقراری نسل جدید اینترنت ۵G را بر روی یک قطار پرسرعت در حال حرکت در ژاپن با موفقیت پشت سر گذاشته است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، ازآنجاکه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G درگوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.
 
شرکت کره‌ای سامسونگ با همکاری شرکت مخابراتی و ارتباطات و فناوری KDDIژاپن، به طورآزمایشی برقراری نسل جدید اینترنت ۵G رادر یک قطار پر سرعت در حال حرکت آزمودند و بنابر اعلام این غول تکنولوژی کره ای، سرعت اینترنت در این پروژه  ۵G بر روی قطار در حال حرکت ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه گزارش شده است.
 
طبق گزارش های منتشر شده، سرعت این قطار که بین دو ایستگاه در شهر سایتمای ژاپن رفت و آمد می‌کند، بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده است و فاصله این دو ایستگاه از هم نیز تقریبا ۱.۵ کیلومتر است.
 
محققان و متخصصان این دو شرکت در این پروژه همچنین سرعت دانلود و بارگزاری فیلم را مورد سنجش و ارزیای قرار داده اند به گونه ای گزارش داده اند یک فیلم با کیفیت ۸K با کمک روتر برقراری اینترنت ۵G داخل قطار دانلود شده و همچنین یک فیلم با کیفیت ۴K نیز با استفاده از این روتر، بارگزاری و آپلود شده است.
 
سامسونگ اعلام کرده است که این پروژه آزمایشی نشان داد که چگونه مسافران و کاربران حتی در زمان حرکت با وسایل حمل و نقل پر سرعت نیز می توانند از فناوری نسل جدید اینترنت ۵G بهره مند شوند. این غول تکنولوژی کره ای همچنین به کاربران اطمینان داده است که استفاده از روتر وای فای موجود و نصب شده بر روی قطار و سایر اماکن عمومی، از لحاظ امنیتی نیز تایید شده است و مشکلی را برای آنها ایجاد نخواهد کرد.
 
یوشیاکی اوچیدا – مدیر ارشد اجرایی شرکت مخابراتی KDDI ژاپن – در این باره اظهار کرد:" همکاری و پروژه مشترک با سامسونگ فرصت ایده آلی را برای ما بوجود آورد تا به مردم کشور خود و سایر کشورهای جهان نشان دهیم فناوری نسل جدید اینترنت ۵G چقدر می تواند زندگی و تجارت ما را سرعت و بهبود ببخشد".
 
وی در ادامه افزود:" این پروژه موفقیت آمیز برای ما دستاورد بزرگی به شمار می رود چرا که بوسیله آن کاربران قادر خواهند بود همه جا حتی در وسایل حمل و نقل پر سرعت و در حال حرکت، به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند و از امکانات آن به منظور رفع نیاز خود، حال چه بسا تجارت باشد چه تفریح، بهره مند شوند".
 
وی همچنین اعلام کرد که شرکت مخابراتی KDDI ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی فناوری نسل جدید اینترنت ۵Gرا در این کشور به طور کامل برقرار و راه اندازی کند و در این راستا، با غول های تکنولوژی همچون سامسونگ به طور قطع همکاری های بزرگی خواهد داشت.
 
شرکت های مخابراتی و اپراتورهای بزرگ جهانی همچون تلکام، اسپرینت، وریزون، اریکسون، AT&T و تی موبایل مدتهاست که درصدد برقراری و راه اندازی نسل جدید اینترنت ۵G  هستند و به همین منظور در کشورهای بسیاری پروژه های آزمایشی متعددی را به انجام رسانده اند.  
 
بعنوان مثال، شرکت عمان‌تل باهمکاری اریکسون موفق به اجرای آزمایشی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G درمسقط، پایتخت عمان شدند و اجرای آزمایشی نسل جدید اینترنت ۵G که باهمکاری شرکتهای مخابراتی واپراتورهای عمان تلو اریکسون در مسقط صورت گرفت، به منظور ایجاد بستری مناسب برای برقراری شبکه ارتباطی و اینترنتی ۵ Gدرجهان ازجمله کشورعمان انجام گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.