اپلیکیشن

تلفن همراه

December 4, 2017
14:51 دوشنبه، 13ام آذرماه 1396
کد خبر: 86182

درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان چینی از اپ استور اپل

 
مدیرعامل شرکت اپل در جریان رویدادی در کشور چین اعلام کرد که در سال جاری میلادی توسعه دهندگان از پلتفرم اپ استور چین ، ۱۶.۹۳ میلیارد دلار کسب درامد کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، تیم کوک – مدیر عامل شرکت اپل – در جریان حضور و شرکت در چین اعلام کرده است که بیش از ۱.۸ میلیون توسعه دهنده در این کشور با استفاده از پلتفرم فروشگاه آنلاین اپ استور اپل در چین، توانسته اند نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار (۱۶.۹۳ میلیارد دلار) معادل ۱۱۲ میلیارد یوآن کسب درآمد کنند.
 
این اعداد و ارقامی که تیم کوک اعلام کرده است نشان دهنده آن است که توسعه دهندگان چینی در این کشور توانسته اند بیش از یک چهارم مجموع درآمد اپ استور در سطح جهان را به خود اختصاص دهند.
 
تیم کوک در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که توسعه دهندگان در سال میلادی گذشته ۲۰۱۶ توانسته بودند درآمدی ۷۰ میلیارد دلاری از پلتفروم اپ استور اپل کسب کنند.
 
وی این گزارش ها واطلاعات را در جریان سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیت سایبری و تدابیر رگولاتوری اینترنت در کشور چین ارائه داده است.
 
 
 
اپل از سوی بسیاری از طرفداران حقوق بشر و حقوق کاربران در فضای مجازی مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته است، چرا که تحت فشارهای وارده از سوی دولت چین، صدها اپلیکیشن و برنامه از جمله برنامه‌های فیلتر شکن و VPN را از اپ استور خود در کشور چین حذف کرده است.
 
کشور چین سومین بازار بزرگ فروش محصولات اپل آمریکایی است که البته اپل در سالهای اخیر تحت تاثیر رشد برندهای چینی که گوشی‌های هوشمند با کیفیت ولی با هزینه کمتری را به مردم این کشور ارائه می دهند، با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبرو شده است و امیدوار است با فروش جدیدترین و بروزترین محصولات پرچمدار خود همانند آیفون ۱۰ و آیفون ۸ باری دیگر از این بازار رو به افول رهایی پیدا کرده و به پرفروش ترین برندهای کشور چین بازگردد.
 
از دیگر افراد سرشناس و مهمی که در این رویداد واقع در کشور چین شرکت کرده‌اند، می‌توان به سوندار پیچار، مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل  اشاره کرد که برای نخستین بار در چنین کنفرانسی شرکت می کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.