تلفن همراه

گوشی

December 7, 2017
14:25 پنجشنبه، 16ام آذرماه 1396
کد خبر: 86286

چطور گوشی موبایل جدید خود را رجیستر کنید؟

registry.jpg

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه هر گوشی یک IMEI دارد که در سه قسمت نوشته شده است، گفت: خریدار برای فعال‌سازی گوشی خود، باید IMEI را که اصالتش بررسی شده، به ۷۷۷۷ پیامک ‌کند.
 
 
حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره کد IMEI گوشی‌های همراه گفت: سه IMEI داریم. یکی روی جعبه، یکی پشت تجهیز تلفن همراه که یا روی جلد تلفن همراه است یا پشت باتری، یک IMEI هم در نرم‌افزار گوشی است. افراد باید هر سه این اعداد را با هم تطبیق دهند. ابتدا استعلام کد روی جعبه را بررسی کنند، سپس آن را با IMEI پشت تجهیز تطبیق داده و اگر مطابقت داشت اقدام به احصای IMEI نرم‌افزاری دستگاه با *#06# کنند. آخرین اقدام این است که همین کد را روی فاکتور خرید بنویسند و آن را به مهر فروشنده مهمور کنند. این مرحله گام اول رجیستری و استعلام اصالت کالاست.
 
وی با بیان اینکه مرحله پس از استعلام، مرحله فعال‌سازی است، افزود: یک کلیدواژه تحت عنوان کد فعال‌سازی کنار جعبه یا روی کارت گارانتی تلفن همراه وجود دارد. خریدار باید هنگام خرید تلفن همراه این کد را از فروشنده که کد را در اختیار دارد، دریافت کند. این کد، سیم‌کارت و گوشی را در شبکه فعال می‌کند. خریدار برای فعال‌سازی، باید IMEI را که اصالتش بررسی شده، به ۷۷۷۷ پیامک ‌کند.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پس از آن برایش پیامی ارسال می‌شود که کد فعال‌سازی شش رقمی را ارسال کند. سپس شماره سیم‌کارتی را که می‌خواهد در تلفن همراه استفاده کند نیز ارسال می‌کند. 
 
دهقانی نیا با اشاره به اینکه در گام آخر پیامکی می‌آید که فرآیند تایید و گوشی در شبکه ثبت و فعال شده است، اظهار کرد: با دریافت این پیامک می‌تواند مطمئن باشد که دستگاهش می‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس مورد نظر را دریافت کند. هر گوشی که بخواهد از شبکه اپراتوری سرویس بگیرد باید این زوج شماره را تشکیل دهد اما اکنون این کار تنها برای اپل انجام می‌شود.
 
بنابه این گزارش، از روز 14 آذرماه بنابه هماهنگی میان وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا، ورود تمامی تجهیزات برند «اپل» بدون پرداخت گمرکی آن ممنوع شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.