رگولاتوری

December 9, 2017
9:33 شنبه، 18ام آذرماه 1396
کد خبر: 86308

تاکید رگولاتوری بر همکاری با سازمان نظام صنفی در زمینه به روزآوری قوانین حوزه ICT

 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر بر لزوم مشارکت این نهاد حاکمیتی با سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان بزرگ ترین تشکل مردم نهاد حوزه ICT تاکید کرد.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه ای با رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای و مدیران دو مجموعه، بار دیگر بر ضرورت همکاری های بیشتر هر دو سازمان به ویژه  در زمینه به روزآوری قوانینی همچون آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات تاکید کرد.
در این جلسه که به منظور بررسی روند پیش نویس آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات تشکیل شد، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای، آزاد معروفی عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، نسترن محسنی، سرپرست معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، گرشاسب جمشیدنژاد،  مدیر کل تدوین استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری، محمد مهرابی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و احسان زرین بخش،  دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران حضور یافتند.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در این جلسه ضمن اظهار خرسندی از تعامل دوسویه هر دو سازمان طی ماه های اخیر، به ارایه بررسی های جدید کارشناسی صنف درباره پیش نویس آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات پرداخت.
سعادت با بیان اینکه در دوره جدید رگولاتوری شاهد همکاری های بسیار نزدیک بدنه مدیران این سازمان با بخش خصوصی هستیم، گفت: خوشبختانه طی چند ماه اخیر، میزان همکاری های دوسویه مدیران و کارشناسان بدنه رگولاتوری و سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در سطح مطلوبی افزایش یافته و کمیسیون شبکه پیشنهادات مکتوب خود را در زمینه آیین نامه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات پیش از این اعلام کرده است.
او در این رابطه ادامه داد: مدیران سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به ویژه در لایه تخصصی کمیسیون ها آماده هرگونه مشارکت تخصصی به منظور بهبود و به روزآوری قوانین و مقررات هستند.
در این جلسه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز ضمن تاکید دوباره بر تداوم این مشارکت ها اعلام کرد: رگولاتوری آماده همکاری و بهره گیری از ظرفیت و توان تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه ای در موضوع ارزیابی و تشخیص تولیدات داخلی فناوری اطلاعات  است.
فلاح جوشقانی در این رابطه ادامه داد: با تجربه ای که در زمینه ترخیص تجهیزات در گذشته کسب کردیم  به این مساله کاملا آگاهی داریم که یک روز تاخیر هم برای واردکننده از لحاظ هزینه و تاخیر در تحویل تجهیزات که منجر به مخدوش شدن اعتبار واردکننده می شود، اهمیت دارد .
در این جلسه نسترن محسنی، سرپرست معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری نیز درباره لزوم به روزرسانی هرچه سریع تر این آیین نامه گفت: با توجه به سرعت رشد تکنولوژی مشخصا باید آیین نامه تایید نمونه به روزرسانی شده؛ چراکه آیین نامه مورد استناد نیازهای فعلی را برآورده نمی کند.
او درخصوص هم افزایی رگولاتوری و سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: حتما می بایست همگرایی و هم افزایی میان دوسازمان صورت گرفته و در جلسات مستمر روال انجام امور بهبود پیدا کند.
گرشاسب جمشیدنژاد، مدیر کل تدوین استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری درخصوص فعالیت های تعاملی دو سازمان طی مدت اخیر گفت: در یکسال گذشته سعی بر این بوده تا با رفع مشکلات روال تایید نمونه بهبود پیدا کند، البته کارهای زیادی باید انجام شود تا به شرایط بهتری برسیم. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.