رگولاتوری

December 9, 2017
18:47 شنبه، 18ام آذرماه 1396
کد خبر: 86321

پیام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس

حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس این سازمان پیامی را منتشر کرد.
به گزارش ایستنا در متن پیام او آمده است: «نوزدهم آذرماه، رگولاتوری کشور چهاردهمین سال فعالیت خود را از سر می‌گذراند. چهارده سالی که نهاد نوپای مقررات‌گذار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را گام به گام به بلوغ رساند. نهادی که در گام‌های ابتدایی فعالیت خود با مقررات‌گذاری برای آزادسازی و ورود بازیگران مختلف به بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کرد و در پی آن تقویت شرایط رقابتی سالم در بین اپراتورهای فعال، افزایش حجم بازار ارتباطات، توسعه شبکه ملی اطلاعات، حمایت از تولید محتوای داخلی و ارایه سرویسهای ارزش افزوده متنوع در اولویت قرار گرفت. اکنون با شکل‌گیری نسبی بازار رقابتی، تحقق آزادی عمل و گستره وسیع فعالیت در حوزه ICT برای فعالان آن، رگولاتوری، همزمان با بلوغ خود باید دوران‌گذار به رویکرد مقررات‌زدایی را آغاز کند. دورانی که در آن متناسب با تغییرات جهانی، ظهور اقتصاد دیجیتالی و شکل‌گیری الگوهای جدید در فرهنگ مصرف مردم، توسعه بازار محتوا، کاربرد و خدمات ارزش افزوده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
بی‌تردید ایجاد چابکی در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحوی که فعالان در این بازار بتوانند در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه خدمات خود را ارایه کنند، نیازمند نوسازی نظام تعرفه‌ای است که این موضوع در فرایندهای قیمت‌گذاری خدمات با رویکرد تعیین قیمت براساس شرایط بازار و عدم مداخله رگولاتوری می‌تواند نمود پیدا کند.
همه آنچه که در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بواسطه رگولاتوری رقم خورده، با هدف ارایه خدمات با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به مردم بوده است، مهمترین ذینفعی که در شرایط پیش رو در کنار ابزارها و فناوریهای نوین برای نظارت هوشمند بر اپراتورها، یکی از بازوهای اصلی نهاد حاکمیتی رگولاتوری در نظارت بر کیفیت خدمات ارایه شده خواهد بود تا حفظ و صیانت از حقوق کاربران در چارچوب منشور حقوق شهروندی، بیش از پیش جامه تحقق به تن کند.
استفاده از نظرات افراد صاحب‌نظر و متخصصان داخلی، مشارکت فعالان در حوزه ICT در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و استفاده از تجربیات بین‌المللی از رویکردهای مهم رگولاتوری در مسیر پیش روست. چهاردهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را به تمامی همکارانم در بدنه دولت، اپراتورها، مدیران و کارکنان سازمان تبریک می‌گویم. همت تمامی روسای پیشین سازمان را در پیشبرد اهداف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارج نهاده و از تلاش تمامی همکارانم در بدنه سازمان سپاسگزارم. امیدوارم در کنار یکدیگر با عزمی راسخ و مصمم‌تر از گذشته، چشم‌اندازهای بلند پیش‌رو را محقق سازیم.»
                                                                                                                                                       آذر ۱۳۹۶
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.