اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 9, 2017
18:49 شنبه، 18ام آذرماه 1396
کد خبر: 86322

معاون وزیر ارتباطات: ۲۵ هزار میلیارد تومان در ICT سرمایه‌گذاری کردیم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات گفت: تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد اقتصاد جهان در حوزه خدمات بوده که ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مهمترین محرک این اقتصاد است.
 
مرتضی براری با بیان اینکه تاکنون در حوزه توسعه ICT در کشور بیش از 25 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به استان مازندران است.
 
معاون امور حقوقی، دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از ابتدای دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساختی در این استان انجام شده که 13 برابر شدن شبکه ارتباطی پهنای باند، توسعه زیرساختهای فیبر نوری، برخورداری تمام شهرهای استان از اینترنت 3G و ارائه اینترنت 4G به 48 شهر استان را می‌توان از جمله این اقدامات برشمرد.
 
وی با بیان اینکه توسعه ICT سبب تسریع گسترش اقتصاد دیجیتال خواهد بود، اظهار کرد: این اقتصاد عرصه‌ای نوین و مناسب برای فعالیت و سرمایه‌گذاری است به‌گونه‌ای که تا سال 2040 بیش از 90 درصد اقتصاد جهان در حوزه خدمات بوده که ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مهمترین محرک این اقتصاد است.
 
او چهار حوزه مهم در تحقق اقتصاد دیجیتال را نیروی انسانی، زیرساخت، سرمایه‌گذاری و باور مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: تشکیل کارگروه رونق اقتصاد دیجیتال در شهرستان می‌تواند عاملی مهم برای توسعه اقتصاد و اشتغال باشد که تحقق این امر نیازمند استفاده از تمام ظرفیتها و پتانسیل شهرستان است.
 
براری ابراز کرد: در انتهای برنامه ششم توسعه رشد بیش از 2.5 برابر لحاظ شده یعنی بیش از 100 هزار میلیارد تومان که سهم شهرستان محمودآباد بیش از 100 میلیارد تومان خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.