5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

December 10, 2017
19:28 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86332

تلاش کوالکام برای دسترسی جهان به اینترنت ۵G

شرکت کوالکام برای عرضه نسل جدید اینترنت ۵G با غول‌های تکنولوژی وارد مذاکره شده و در تلاش است تا دسترسی به نسل سریع و جدید اینترنت را تا سال ۲۰۱۹ تحقق بخشد.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن در کشورهای خود هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.
 
شرکت کوالکام که چند روز پیش در رویداد فناوری تراشه و پردازنده‌های اسنپ دارگون واقع در هاوایی آمریکا، از پردازنده جدید خود یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵ رونمایی کرد، درباره دسترسی و ارائه نسل جدید و سریع اینترنت  ۵G نیز اطلاعاتی را در اختیار کاربران و طرفداران تکنولوژی قرار داد.
 
کوالکام به منظور دسترسی وسیع و گسترده کاربران به شبکه اینترنت ۵G با غول های تکنولوژی و ارتباطات و فناوری نظیر اسپرینت، نوکیا، ورایزون و زد تی ای وارد مذاکره شده است و در سخنان خود، قول داده است که تا سال ۲۰۱۹ میلادی، یعنی دو سال آینده، دسترسی به این نسل جدید و پر سرعت از اینترنت به واقعیت تبدیل خواهد شد.
 
از مدت‌ها پیش کوالکام در تلاش بود که فناوری نسل جدید اینترنت ۵G را به نام و نشانی خود ثبت کند و در این راستا نیز در اوایل سال جاری میلادی ۲۰۱۷، از نخستین مودم خود موسوم به اسنپدراگون X۵۰ با قابلیت دسترسی به اینترنت ۵G را معرفی و رونمایی کرد که یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین تجهیزات اتصال به این نسل جدید از اینترنت محسوب می شود.
 
هم اکنون کوالکام با مذاکره و همکاری با توسعه‌دهندگان و شرکت‌های زیرساخت شبکه اینترنت مدعی شده است که دسترسی مردم و کاربران در سال ۲۰۱۹ به اینترنت پر سرعت ۵G  میسر خواهد شد.
 
بر اساس تحلیل بسیاری از کارشناسان در حوزه فناوری ارتباطات، سرعت شبکه ۵G حدودا ۱۰۰ برابر سرعت شبکه۴G است و سرعت انتقال داده‌ها بر حسب گیگابیت بر ثانیه حساب می شود این در حالیست که سرعت انتقال داده‌ها در شبکه مبنی بر مگابیت بر ثانیه است. بنابراین به راحتی می توان گفت که نسل جدید اینترنت از افزایش سرعت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که می‌تواند رضایت بسیاری از کاربران و سازمان‌های دولتی و خصوصی را به خوبی جلب کند و موجب سهولت و سرعت در اجرای امور شود.
 
کوالکام اجرای آزمایشی برقراری و راه اندازی نسل جدید اینترنت ۵G را با همکاری غول‌های فناوری و ارتباطات در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز کرد و این چنین که بنظر می رسد، این شرکت عزم خود را برای آماده‌سازی و برقراری شبکه ۵G به‌خوبی جزم کرده و قصد دارد تا مدت زمانی که اعلام کرده، آن را عملی سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.