اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 10, 2017
20:22 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86364

نماینده دشتی و تنگستان: طرح سئوال از وزیر ارتباطات به تعویق افتاد

نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چهار سوال ملی منطقه ای را که مقرر بود در 21 آذرماه جاری در کمیسیون صنایع مطرح شود را یک ماه به تعویق انداختیم.
 
سید کمال الدین شهریاری عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دلیل رعایت نشدن برخی از قوانین و مقررات و آئین نامه ها توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در ارتباط با نصب، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات مخابراتی از جمله مواردی است که مقرر شده ظرف مدت این یک ماه تعیین تکلیف شود. 
وی بیان کرد: اختلال پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در بیشتر نقاط شهری و روستایی از دیگر موارد پیگیری شده در این نشست است که مقرر شده بررسی لازم پیرامون آن صورت گیرد. 
شهریاری یادآور شد: قطع تلفن ثابت کابلی برخی از مشترکان روستایی توسط شرکت مخابرات و اجرایی نشدن برخی از تعهدهای شرکت ایرانسل (برنامه های مصوب سال 2017) نیز از دیگر مواردی است که مقرر شده در این یک ماه بررسی و نتیجه آن به مجلس اعلام شود. 
نماینده دشتی و تنگستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیگیری های وی و قول های مساعد وزیر پیشین ارتباطات تاکنون در دشتی و تنگستان به عمل نیامده است افزود: پوشش بسیار ضعیف تلفن همراه اول و اینترنت در نقاط روستایی و برخی نقاط شهری و مشکلات ایجاد شده برای خطوط تلفن ثابت در بخش دلوار تنگستان از جمله مسائلی است که از مطالبات مردم دشتی و تنگستان است. 
وی اضافه کرد: برای توسعه و افزایش آنتن دهی همراه اول به 10 دستگاه بی تی اس در دشتی و تنگستان نیاز است و با اختصاص حدود 10 میلیارد ریال می توان مشکل تلفن ثابت کابلی برای جمعیتی حدود چهار هزار نفر در بخش دلوار و 12 روستای حاشیه کوه مند را حل نمود. 
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: مردم روستاهای کلل، شیخیان، زیارت ساحلی، کردوان، سرمک، دهوک، سهو، حناشور، وراوی، زایرعباسی، دهستان کبگان و بخش شنبه در شهرستان دشتی و روستاهای پشتکوه بیرمی و منطقه خائیز شامل گشی، بنیون، آشی، یخ، مخدان و مسیر جاده اهرم به کلمه، باغک، دهستان بوالخیر و بخش دلوار تنگستان از پوشش ضعیف موبایل شکایت دارند. 
شهریاری گفت: امیدواریم از نشست خود با وزیر ارتباطات در تسریع در حل معضل پوشش تلفن همراه و توسعه شبکه کابلی در برخی نقاط 2 شهرستان افزود: حل این مشکلات می تواند باعث توسعه خدمات دفاتر پست بانک روستایی، توسعه اینترنت، تلفن، فاکس و سایر وسایل ارتباطی در این 2 شهرستان شود. 
وی تاکید کرد: در نشست با وزیر ارتباطات و با قول مساعد وی مقرر شد ظرف مدت یک ماه نتیجه اقدامات در این زمینه گزارش دهد و به همین دلیل تا زمان یاد شده طرح سئوال از وزیر ارتباطات به تعویق افتاد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.