تلفن همراه

گوشی

December 13, 2017
23:36 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1396
کد خبر: 86458

معرفی برترین برنامه های موبایلی در سال 2017

مانی آشتیانی – ایران : با نزدیک شدن به پایان سال 2017 میلادی به رسم هر سال بهترین و بدترین‌ها در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند. در یک سال گذشته میلادی محصولات تکنولوژیکی مختلفی معرفی شده‌اند که هر کدام همراه خود سر و صدای زیادی نیز به همراه داشته و تمام توجهات را به خود جلب کرده‌اند. اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز از دیگر بخش‌های مورد توجه در این سال میلادی بوده‌اند. در این سال برنامه‌های موبایلی گوناگونی معرفی شدند که هر کدام به خاطر کارایی که داشتند به شهرت قابل توجهی هم رسیدند. نزدیک به یک ماه دیگر سال 2017 میلادی به پایان می‌رسد و حالا سایت‌های مختلف لیستی از بهترین برنامه‌های سیستم عامل اندروید و IOS را منتشر کرده‌اند. بهترین برنامه‌هایی که در لیست سایت‌های مختلف دیده می‌شود براساس میزان دانلودها انتخاب شده‌اند. بنابراین در این لیست نام اپ‌های مشهوری مانند وایبر، اینستاگرام، اسپاتیفای، گوگل مپ و… دیده می‌شود. اما ما در ادامه سعی می‌کنیم از بین 100 برنامه برتر برای این دو سیستم عامل برنامه‌های جدیدی که تاکنون با آنها آشنا نشده اید یا کمتر نام آنها را شنیده اید، معرفی کنیم.
 
کنترل استرس با Calm
دلایل مختلفی برای ایجاد استرس در هر انسانی وجود دارد. بالا رفتن استرس در بسیاری از مواقع باعث ایجاد مشکلاتی از جمله  نداشتن تمرکز می‌شود بنابراین باید به کمک راه‌هایی بر آن غلبه کرد. اپلیکیشن Calm برای همین کمک طراحی شده است. این برنامه که جایزه بهترین برنامه در اپ استور را نیز دریافت کرده به کاربرانش برای کاهش و غلبه بر استرس کمک می‌کند. کاری که این برنامه برای کاهش استرس انجام می‌دهد بسیار ساده است. این برنامه با جمع‌آوری صداهای آرامش بخش مانند آواز پرنده‌ها، موج دریا، صدای طبیعت و… به شما کمک می‌کند تا با گوش دادن به آنها استرس را از خود دور کنید و برای انجام کارها یا درس خواندن برای امتحان آماده شوید. البته این برنامه علاوه بر کاربران IOS در اختیار کاربران اندرویدی هم قرار گرفته است و رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.
 
ویرایش تصاویر با PicsArt Photo
گرفتن عکس‌های جالب با افکت‌های خاص در این سال به خاطر قابلیت‌هایی که اینستاگرام هر از چند گاهی به برنامه خود اضافه می‌کرد نسبت به سال‌های گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بود. به همین دلیل هم توجه به برنامه‌هایی که به کمک آنها می‌توان عکس‌ها را با ویرایش‌های خاص جذاب‌تر کرد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است به همین علت در لیست بهترین برنامه‌ها حوزه ویرایش عکس سایت «سی نت» برنامه PicsArt Photo انتخاب شده است. این برنامه بیش از 500 میلیون بار در دستگاه‌های مختلف نصب و امکاناتی مانند ویرایش تصاویر، ساخت آلبوم و تصاویر هنری را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. با کمک این برنامه شما می‌توانید عکس‌های خود را به یک تابلوی هنری تبدیل کنید. گفتنی است این برنامه رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و IOS قرار دارد.
 
حفظ رمز عبور با password1
امکان ندارد به فکر بالا بردن امنیت اطلاعات در گوشی خود باشید و فردی که اهل فن باشد به شما اپلیکیشن password1 را معرفی نکند. این برنامه در سال‌های اخیر همیشه در لیست بهترین برنامه‌ها برای سیستم عامل Ios قرار داشته است. این برنامه از جمله محبوبترین برنامه‌ها در زمینه حفظ رمزهای عبوری است که از آن برای استفاده از سرویس‌های مختلف اینترنتی استفاده می‌کنید. این برنامه علاوه بر حفاظت از رمزهای عبور شما، بهترین ابزار برای ساخت رمزهای عبور ایمن هم به حساب می‌آید. این برنامه می‌تواند حتی در جایگاه کیف پول هوشمند شما نیز نقش بازی کند. چرا که براحتی می‌توانید اطلاعات کارت‌های بانکی، کارت شناسایی و… را در آن نگهداری کنید. این برنامه علاوه بر نصب روی گوشی قابلیت نصب روی سیستم‌های رایانه‌ای را نیز دارد. یکی دیگر از امکانات جالب این برنامه هم «عضویت خانوادگی» است. یعنی می‌توانید به اعضای خانواده خود اجازه دسترسی به اطلاعات رمز عبور خود در سرویس‌های مختلف را بدهید. برای دریافت نسخه دسکتاپ این برنامه به password1.com مراجعه کنید. این برنامه رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل: Ios، اندروید و ویندوز فون قابل دسترس است.
 
پیش‌بینی وضع هوا با Dark Sky
برنامه‌های گوناگونی برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی در اپ استورهای مختلف وجود دارد اما اگر بخواهیم از محبوب‌ترین برنامه در این زمینه صحبت کنیم این برنامه Dark Sky نام دارد. این برنامه امسال نیز توانسته است در لیست بهترین برنامه‌های سال قرار بگیرد. این برنامه ابتدا تنها در اختیار کاربران سیستم عامل Ios قرار گرفته بود اما آنقدر محبوبیت آن افزایش یافت که توسعه دهندگان نسخه اندرویدی آن را نیز روانه گوگل پلی کردند. مهم‌ترین مزیت این برنامه پیش‌بینی وضعیت هوا این است که آب‌وهوای محلی‌تان در ساعت‌های آینده را با نوتیفیکشن و به صورت کاملاً دقیق به شما گزارش می‌دهد. با این برنامه امکان مشاهده مقاطع زمانی مختلف آب و هوا در منطقه‌ای که قرار دارید وجود دارد. تحلیل آب و هوای محیط، نشان دادن فشار محیط، اعلام اخطار درصورت بارش برف یا باران، دسترسی به نقشه
سه بعدی آب و هوا و… از قابلیت‌های اصلی Dark Sky است. این برنامه پیش‌بینی وضع هوا با قیمت 3 دلار و 99 سنت در اختیار کاربران سیستم عامل ios و اندروید قرار دارد.
 
تناسب اندام با MyFitnessPal
اپلیکیشن‌های حوزه تناسب اندام نیز از دیگر برنامه‌های مورد توجه کاربران است. مخصوصاً برنامه‌هایی که اطلاعات مفیدی در خصوص ارزش خوراکی‌های مختلف در اختیار کاربران خود می‌گذارند. در بین برنامه‌های تناسب اندام MyFitnessPal براساس میزان دانلود و نصب جزو بهترین برنامه‌های ios شناخته شده است. این برنامه اطلاعات دقیقی از میزان کالری‌ای که خوراکی‌ها دارند را به کاربرانش می‌دهد. بیش از
6 میلیون مواد غذایی مختلف با اطلاعات جامع در خصوص میزان کالری، میزان پروتئین و ارزش غذایی آن در این دیتابیس MyFitnessPal جمع‌آوری شده است. این برنامه با میزان محاسبه اطلاعاتی که از بدن خود مانند وزن و قد و… به آن می‌دهید می‌تواند یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش یا افزایش وزن در اختیارتان بگذارد. این برنامه مفید برای تناسب اندام و سلامتی به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل ios و اندروید قرار دارد.
 
تایپ آسان با Gboard
داشتن یک کیبورد خوب به بالا بردن سرعت شما در تایپ مطالب آن هم با گوشی‌های هوشمند از اهمیت فراوانی برخوردار است به همین خاطر بسیاری از شرکت‌ها با طراحی کیبوردهای خاص سعی در جذب کاربران به سمت خود دارند. اما با توجه به میزان دانلودها باید بگوییم گوی رقابت در این حوزه را Gboard از دیگر رقیبان خود ربوده است. تمام چیزی که از یک کیبورد که به سرعت تایپ شما کمک کند را این برنامه یکجا در خود جمع کرده است. با یک لمس سریع شما به کلمات، تصاویر GIF، ایموجی‌ها و تایپ پیوسته با قابلیت سوایپ و… دسترسی خواهید داشت. از جمله قابلیت کلیدی این کیبورد دسترسی سریع به جست‌و‌جوگر گوگل است. یعنی بدون خروج از محیط برنامه‌ای که در آن در حال تایپ هستید کافی است دکمه جست‌و‌جوی گوگل در این کیبورد را بزنید و بلافاصله نتیجه جست‌و‌جوی خود را نیز مشاهده کنید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار دارد.
 
جایگزین جی میل با Blue Mail
اگر از جی میل برای ارسال و دریافت ایمیل یا پست الکترونیک استفاده می‌کنید Blue Mail بهترین جایگزین اپلیکیشن جی میل روی گوشی یا تبلت است. این برنامه به خاطر رابطه کاربری ساده و پشتیبانی از بسیاری از ایمیل‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. تنظیمات هوشمند و شخصی‌سازی این برنامه حتی در بسیاری از جهات جی میل را نیز پشت سر می‌گذارد. این برنامه محتوای این‌باکس شما را به چهار بخش اصلی این‌باکس، مخاطبان، منوی وظایف و بخش Compose برای ارسال ایمیل تقسیم‌بندی می‌کند. شما همچنین با ارائه آدرس ایمیل‌های مختلف خود به این برنامه می‌توانید به جای سر زدن به این‌باکس ایمیل‌های گوناگون خود تمام نامه‌ها را از طریق Blue Mail دریافت کنید. پشتیبانی از پوشیدنی‌های اندرویدی، امکان اسکرول در صفحه با دکمه‌های صدا، امکان تعیین لاک اسکرین برای محافظت از ایمیل‌ها و امکان پرینت مستقیم ایمیل‌ها از دیگر قابلیت‌های Blue Mail است. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار دارد.
 
ویرایش ویدئو و کلیپ با Quik
در بین اپ‌های مختلف برای ویرایش فایل‌های ویدئویی امسال نام اپلیکیشن Quikمتعلق به شرکت معروف سازنده دوربین‌های GoPro دیده می‌شود. این برنامه با هدف ویرایش ویدئوها و ساخت کلیپ‌های موزیکال توسط این شرکت نزدیک به دو سال پیش روانه اپ استورها شد. به کمک این برنامه می‌توانید با استفاده از مجموعه عکس‌هایی یا فایل‌های ویدئویی که برایتان مهم است یک کلیپ ویدئویی جالب خلق کنید. برای ساخت این ویدئو هم نیاز به انجام کار خاصی نیست کافی است عکس‌ها یا ویدئوهایی که می‌خواهید را انتخاب و در اختیار این برنامه بگذارید. Quik در کمترین زمان این عکس را به شیوه کاملاً حرفه‌ای در کنار هم قرار داده و با گذاشتن یک موسیقی روی آن تحویل شما می‌دهد. البته شما امکان شخصی‌سازی هم دارید. یعنی این برنامه به شما اجازه انتخاب زمان کلیپ، فرمت کادر (مربعی یا سینمایی)، کیفیت خروجی، ترتیب نمایش عکس‌ها، موسیقی پس زمینه و انتخاب فیلتر را می‌دهد. گفتنی است این برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.