اپراتورها

تلفن همراه

December 16, 2017
0:02 شنبه، 25ام آذرماه 1396
کد خبر: 86479

زنان باردار از موبایل و WiFi دور بمانند

 
تحقیقات جدید نشان می دهد موبایل و وای فای با ایجاد اشعه های غیر یونیزه حوزه های مغناطیسی خطر سقط جنین در زنان باردار را افزایش می دهند.
 
به گزارش مهر به نقل از تلگراف، تحقیقات جدید نشان می دهد وای فای و موبایل که حوزه مغناطیسی ایجاد می کنند،  خطر سقط جنین زنان باردار را ۵۰ درصد افزایش می دهد.   
 
تحقیقات پیشین نشان داده بود اشعه های غیریونیزه حوزه های مغناطیسی که از خطوط برق و دکل های مخابراتی نیز ایجاد می شوند، برای بدن انسان مضر هستند. این اشعه ها به تغییرات ژنتیکی و سرطان نیز منجر می شوند. در کنار این موارد خطر سقط جنین در زنان باردار را می افزایند.  
 
درهمین راستا محققانKaiser Permanente Division of Research  در اوکلند آمریکا ۹۱۳ زن باردار را در مراحل مختلف بررسی کردند. برخی از شرکت کنندگان در تحقیق قبلا حداقل یک سقط جنین داشتند. همچنین  تمام شرکت کنندگان آزمایش EMDEX Lite meter را انجام دادند که میزان اشعه در بدن افراد را طی ۲۴ ساعت اندازه گیری می کند.
 
این تحقیق نشان داد زنانی که در برابر میزان بالای اشعه بودند ۴۸ درصد بیشتر از بقیه در معرض خطر سقط چنین بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.