سخت‌افزار

December 17, 2017
19:02 یکشنبه، 26ام آذرماه 1396
کد خبر: 86536

اسپیکرها چقدر می‌ارزند؟

اسپیکر در بازار لوازم کامپیوتر از تنوع زیادی برخوردار است؛ به گونه‌ای که قیمت آن از ۳۰ هزار تا سه میلیون تومان متفاوت است؛ اما پر فروش‌ترین مدل‌ها قیمتی بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دارند.

اسپیکرها (بلندگوهای سیستم کامپیوتر) در بازار لوازم و تجهیزات کامپیوتر از تنوع و مدل زیادی برخوردار هستند که قیمت آن‌ها بر اساس قدرت، کیفیت صدا، تعداد بلندگو، باندها، نوع برند و گارانتی و امکانات جانبی تعیین می‌شود.

اسپیکر یا بلندگو یکی از مهمترین اجزای یک سیستم کامپیوتری محسوب می‌شود که بر خلاف گذشته، به عنوان یک سیستم مهم صوتی که در کیفیت صدای موسیقی یا فیلم تاثیرگذار است شناخته می‌شود.

اسپیکرهایی که دو بلندگو دارند معمولا کوچکند و برای استفاده به عنوان بلندگوی رومیزی مناسب هستند، کیفیت صدا در این نوع اسپیکرهای قدرت زیادی ندارد و بیشتر رفع نیازهای اصلی و اولیه جزو وظایف این اسپیکرهاست.

اسپیکرهای دارای دو بلندگو با ساب ووفر معمولا کیفیت صدای بهتری در مقایسه با اسپیکرهای دو بلندگو دارند قابلیت پخش بعضی صداهای ریزتر را دارند و برای موسیقی گوش دادن می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اسپیکرهایی که دارای یک قسمت مرکزی و چند بلندگوی کوچک هستند قابلیت پخش صداهای ریز و مختلف را دارند و برای دیدن فیلم‌های که عنصر صدا نقش تعیین کننده ای در آن‌ها دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین برخی اسپیکرها که بلندگوهای آن‌ها بیش از چهار تکه است، معمولا مدل‌هایی هستند که برای نمایش خانگی استفاده می‌شود و میزان و کیفیت صدای آن‌ها اغلب به محیطی بیش از یک آپارتمان متوسط نیاز دارد.

یکی از نکات مهم در مورد اسپیکرهای چند تکه این است که نباید بخش اصلی آن روی زمین قرار بگیرد، چراکه تمام تنظیمات اصلی اسپیکر در این قسمت قرار دارد و اگر این بخش دچار آسیب شود بخش‌های دیگر اسپیکر هم ممکن است با خرابی روبرو شوند. همچنین هنگام خرید باید از سالم بودن خروجی‌های اسپیکر اطمینان حاصل کرد.

بر این اساس قیمت برخی از مدل‌های اسپیکر به شرح زیر است:

 اسپیکرهای ساده به طور متوسط رنج قیمتی از ۳۰ تا ۷۵ هزار تومان دارند. این اسپیکرها اغلب دو تکه هستند و امکانات جانبی و تنظیمات متنوعی ندارند و برای کسانی که انتظارات زیادی از کیفیت صدای یک اسپیکر کامپیوتر ندارند می‌تواند مناسب باشد.

اما اسپیکرهای نسل جدید و پیشرفته‌تر از ۳۰۰ هزار تومان تا بیش از سه میلیون تومان قیمت دارند.

به عنوان نمونه اسپیکر ۲.۱ وات با بلوتوث و با برد ۱۰ متر صدا، ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. اسپیکر ۶ وات با دو بلندگوی ۳ وات ۹۵ هزار تومان، اسپیکر ۱۳۰ وات با دو بلندگو و ساب ووفر ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

اسپیکر یک تکه با قدرت ۵ وات بدون ساب ووفر ۸۵ هزار تومان، اسپیکر ساده یک وات با دو بلندگو ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین اسپیکر سه تکه با دو بلندگو و ساب ووفر همراه با خروجی هدفون و بلوتوث و برد صدای ۱۰ متر ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اسپیکر پرتابل با دو باند ۶ وات ۴۰۰ هزار تومان، اسپیکر ۱۸ وات با دو باند و ساب ووفر همراه بلوتوث خروجی USB، ۹۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

اسپیکر دو تکه ۱۶ وات ۵۶۰ هزارتومان، همچنین اسپیکر با چهار بلندگو و ساب ووفرهمراه با امکانات جانبی از جمله خروجی USB، همراه با بلوتوث یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.