تحلیل بازار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

لوازم جانبی

December 18, 2017
10:28 دوشنبه، 27ام آذرماه 1396
کد خبر: 86546

گوشی هایی که بهترین ال سی دی را دارند

در چند سال اخیر کیفیت صفحه‌نمایش به یکی از اصلی‌ترین معیارهای کاربران در هنگام خرید گوشی جدید تبدیل شده است. البته تشخیص بهترین پنل چیزی نیست که بتوان صرفاً با یک نگاه ساده آن را دریافت و به ابزار مناسب و استاندارد نیاز دارد. در این مطلب 10 گوشی هوشمندی که دارای بهترین نمایشگر از هر نظر هستند و به انتخاب Displaymate ترتیب بنده شده‌اند را مرور خواهیم کرد.

 

صفحه‌نمایش شیرازه اصلی یک اسمارت فون است. درواقع اولین چیزی که در یک گوشی هوشمند جلب توجه می‌کند، پنل نمایشگر آن خواهد بود، اما برای فهمیدن اینکه کدام گوشی‌ بهترین صفحه‌نمایش را در اختیار دارد، باید ابتدا کمی درباره آن بدانیم.

یکی از نکاتی که می‌تواند به بهتر بودن یک پنل نمایش دلالت کند، خوانایی در زیر نور خورشید یا Sunlight legibility است و درواقع به خوانایی عملی صفحه‌نمایش در روشنایی روز و در محیط بیرون دلالت دارد. هر چه این عدد بیشتر باشد، بهتر است.

مورد بااهمیت دیگر در انتخاب یک صفحه‌نمایش خوب، انحراف رنگی color deviation است. این عدد درواقع نشان می‌دهد که رنگ‌ها تا چه حد از حالت ایده آل فاصله دارند. در اینجا کمتر بودن عدد، دلیلی بر بهتر بودن مانیتور یا صفحه‌نمایش است. در این قسمت، اعداد زیر 5 نشان دهنده یک نمایشگر دقیق است. علاوه بر این وضوح تصویر و تراکم پیکسلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. درنهایت این قیمت تمام شده هر پنل است که ارزش خرید را مشخص می‌کند.

خوشبختانه گروه Displaymate با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای فوق به فهرستی 10 عضوی دست یافته‌اند که بهترین گوشی‌های هوشمند 2017 ازنظر کیفیت صفحه‌نمایش را مشخص می‌کند.

 

گلکسی نوت 8 بهترین بهترین‌ها

 

امتیاز گلکسی نوت 8

امتیاز گلکسی نوت 8

در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ماژول Infinity display قرار دارد که مزایای بسیاری را برای یک صفحه‌نمایش به ارمغان می‌آورد اما سامسونگ در نوت 8 باز هم صفحه را بهبود و بر کیفیت آن افزوده است. نمایشگر نوت 8 نسبت به اس 8، 22 درصد روشن‌تر شده است و 1200 نیت را داراست که برای یک گوشی هوشمند رقمی بسیار بالاست و نوت 8 اولین گوشی با این مشخصات است. نوت 8 همانند اس 8 و اس 8 پلاس گواهی‌های مختلف HDR را نیز دریافت کرده است.

هم‌چنین سامسونگ توانست مصرف انرژی نوت 8 را در حالت صرفه‌جویی در مقایسه با اس 8 بهبود بخشد ولی در حالت حداکثر توان و کارایی اس 8 و نوت 8 مانند هم عمل می‌کنند. صفحه‌نمایش نوت 8 ویژگی‌های دیگری هم چون پوشش 100 درصدی گاموت رنگی استاندارد تلویزیون‌های 4K، پوشش 112 درصدی گاموت DCI-P3 و پوشش 141 درصدی گاموت sRGB را نیز داراست. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به دو دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم زنده، قلم اس پن، تراشه اسنپ‌دراگون 835 و 6 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

 

آیفون 10 جذاب زیر نور

 

امتیاز آیفون 10

امتیاز آیفون 10

نمایشگر 5.8 اینچی OLED آیفون 10 رزولوشن 2436×1125 با تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد؛ این نمایشگر از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. وجه تمایز این پنل نسبت به مدل‌های به کار رفته در آیفون 8، بدون حاشیه بودن آن است. در حالی که بخشی از قسمت بالایی نمایشگر توسط سیستم فیس آی دی اشغال شده، با این حال در فریم پایین و بالای نمایشگر هیچ حاشیه‌ای مشاهده نمی‌شود. تا پیش‌ازاین نیز شاهد پنل‌های بدون حاشیه در گوشی‌هایی مانند اس 8، جی 6 یا اسنشال فون بوده‌ایم، با این حال نمونه به کار رفته در آیفون 10 اولین پنلی است که در حقیقت هیچ‌گونه حاشیه‌ای در اطراف آن مشاهده نمی‌شود.

 

این نمایشگر همچنین از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کند. این فناوری برای اولین‌ بار در تبلت آی‌پد پرو 9.7 اینچی توسط شرکت اپل معرفی شد و این تبلت از سنسورهایی برای تشخیص نور محیط اطراف و تنظیم رنگ نمایشگر بر اساس آن استفاده می‌کند. آیفون 10 همچنین به تراشه شش هسته‌ای A11 تجهیز شده‌ که نسبت به مدل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند. البته این پردازنده در حالت 4 هسته‌ای، 70 درصد سریع‌تر از A10 کار می‌کند و در سوی دیگر واحد پردازش گرافیکی آن نیز دست کم 30 درصد سریع‌تر از نمونه استفاده شده در A10 قادر است فعالیت کند.

 

سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم، عالی برای فیلم نگاه کردن

 

امتیاز اکسپریا ایکس زد پرمیوم

 

امتیاز اکسپریا ایکس زد پرمیوم

 

تنها مدل مجهز به نمایشگر 4k این لیست، جدیدترین پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا ایکس زد پرمیوم است. اکسپریا ایکس زد پرمیوم با بهره‌گیری از فناوری تلویزیون BRAVIA® محتوای 4K HDR را پخش می‌کند؛ محتوایی چنان واضح و نزدیک به واقعیت که شما را به حیرت درمی‌آورد. برای اطلاعات بیشتر درباره تجربه فراگیر این فناوری مدرن، ویدیو را تماشا کنید. نمایشگر TRILUMINOS™‎ برای موبایل، فناوری منحصربه‌فردی است که می‌تواند حدود 138 درصد طیف رنگ تولید کند، طیف رنگی که نمایشگرهای استاندارد قادر به نمایش آن هستند. ته رنگ‌های واضح و روشن که به تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی جانی تازه می‌بخشند. به لطف Dynamic Contrast Enhancer Xperia XZ Premium از نمایش روشن‌تر با عمق و واقع‌گرایی بهبودیافته لذت ببرید. نگاشت رنگ سازگار به‌صورت هوشمند کنتراست را اصلاح می‌کند، بنابراین حتی روشن‌ترین رنگ‌ها هم واضح و بدون اشباع زیاد در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

هواوی میت 10، بهتر از همیشه

امتیاز هواوی میت 10

امتیاز هواوی میت 10

مدل پرو از یک نمایشگر AMOLED برخوردار بوده و این در حالی است که مدل اصلی میت 10 به نمایشگر LCD مجهز شده است. درحالی‌که هر دو نمایشگر از HDR10‌ پشتیبانی می‌کنند، نمایشگر هواوی میت 10 پرو می‌تواند نسبت کنتراست بیشتر و رنگ‌های بهتری را ارائه کند. نمایشگرهای AMOLED حدود 112 درصد NTSC را پوشش می‌دهند و در سمت دیگر نمایشگرهای LCD نیز 96 درصد این استاندارد را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، مدل پرو از یک نمایشگر با نسبت 18:9 درست همانند گوشی‌های معروف و قدرتمند سال 2017 برخوردار است و نمایشگر هواوی میت 10 همانند محصولات گذشته، از نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌برد. با وجود داشتن قطر 6 اینچی، نمایشگر هواوی میت 10 پرو دارای یک سطح به اندازه 92.9 سانتی‌متر مربع است.

 

شیائومی می میکس 2 جذاب و باکلاس

 

امتیاز شیائومی می میکس 2

امتیاز شیائومی می میکس 2

نخستین گوشی سری میکس که در سال 2016 معرفی شد، فصل تازه‌ای در طراحی گوشی‌های هوشمند آغاز کرد. طراحی بدون حاشیه که امروز جزوی از پرچم‌داران بازار است، بعد از معرفی این گوشی قوت گرفت. شیائومی نسخه دوم یعنی می میکس 2 را نیز با رعایت طراحی بدون حاشیه توسعه داد و آن را در مقایسه با مدل پیشین باز هم فشرده‌تر کرد. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه این گوشی فوق‌العاده است. به‌عنوان نمونه با خرید شیائومی می میکس 2، صاحب یک گوشی کوچک‌تر از آیفون 8 پلاس که نمایشگری بزرگ‌تر از‌ آن دارد خواهید شد. البته این گوشی برترین مدل ازنظر نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه نیست و در این زمینه با ال‌جی وی 30 رقابت می‌کند.ازنظر دقت در نمایش رنگ‌ها، تصاحب عددی زیر 5 کافی است. با این حال شیائومی می میکس 2 توانست عدد خارق‌العاده 0.9 را از آن خود کند. به همین دلیل صفحه‌نمایش این گوشی را باید برترین مورد در این لیست ازنظر دقت رنگ‌ها عنوان کنیم.

 

وان پلاس 5 تی باکیفیتِ ارزان قیمت

امتیاز وان پلاس 5 تی

امتیاز وان پلاس 5 تی

همچون دیگر گوشی‌های بالا رده امسال، بالا رده جدید وان پلاس از نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 19:6 بهره برده که حاشیه اطراف آن به کمترین حد ممکن رسیده است. این اولین بار است که وان پلاس در گوشی‌های خود از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 18:9 استفاده می‌کند. وان پلاس حالت‌های مختلف رنگی را برای انتخاب به ارمغان آورده است و شما می‌توانید از استاندارد sRGB برای رنگ‌های بالانس شده‌ی بیشتر، همچنین استاندارد DCI-P3 و یک حالت جذاب به نام Sunlight استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد در زیر نور آفتاب و بیرون از منزل بتوانید دید مناسبی از صفحه گوشی داشته باشید. البته وضوح تصویر این پنل همچنان فول اچ دی انتخاب شده که در مقابل سایر گوشی‌های پرچم‌دار با نمایشگر QHD یا 4K حرفی برای گفتن ندارد؛ بااین‌حال در شرایط عادی نمایشگر وان پلاس 5 تی می‌تواند رنگ‌ها را با کنتراست بالا و زنده ارائه کند.

 

گلکسی جی 7 پرو بهترین در میان رده‌ها

 

امتیاز وان پلاس 5 تی

امتیاز گلکسی جی 7 پرو

در J7 Pro از یک نمایشگر بزرگ با سایز 5.5 اینچ استفاده شده است که این نمایشگر از پنل‌های باکیفیت سوپر امولد بهره مند می‌باشد. استفاده از این پنل ها باعث شده است تا J7 Pro در نمایش رنگ‌ها دقت بسیار بالایی داشته باشد و بسیاری از رقیب‌های موجود در رنج قیمتی خود را پشت سر بگذارد. این نمایشگر شامل 1920×1080 پیکسل می‌باشد که با انجام محاسبه، تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ را دارا می‌باشد. این تراکم پیکسلی هم بیشتر از تراکم پیکسلی معمول استفاده شده در گوشی‌های میان رده می‌باشد. به صورت کلی این نمایشگر عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و می‌تواند در شرایط مختلف، تصاویری رضایت بخش را به کاربران خود نمایش دهد. همچنین، این نمایشگر از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD پشتیبانی می‌کند که این قابلیت امکان نمایش همیشگی اطلاعات ضروری شامل: ساعت، تاریخ، نوتیفیکیشن های دریافتی یا … را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.

 

موتورولا موتو زد 2 فورس غیرقابل نفوذ

 

امتیاز گلکسی جی 7 پرو

امتیاز موتورولا موتو زد 2 فورس

اگرچه به خاطر به کار رفتن پلاستیک در بدنه این گوشی، استعداد بالایی در برداشتن خط و خش دارد، اما حین سقوط از ارتفاع به راحتی آسیب نمی‌بیند. برای کاربرانی که فقط فاکتور صفحه‌نمایش گوشی را در نظر می‌گیرند، موتو زد 2 فورس بهترین مدل در این لیست نیست، مگر اینکه بخواهیم قابلیت ماژولار بودن آن را نیز به میدان وارد کنیم. کاربری که صفحه‌نمایش گوشی برایش اهمیت داشته و از طرفی دوست دارد قابلیت‌های دستگاه را به‌وسیله افزودن ماژول‌های جداگانه افزایش بدهد، بدون شک طرفدار پروپاقرص موتو زد 2 فورس خواهد شد. نقطه قوت پنل به کار رفته در این مدل، مقاومت در برابر شکستن است. این نمایشگر ShatterShield نام دارد که البته این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های موتورولا مورد استفاده قرار گرفته است و در صورت افتادن گوشی حتی از ارتفاع زیاد، مانع از شکستن صفحه‌نمایش می‌شود. نمایشگر بسیاری از گوشی‌ها ممکن است با ابزاری مانند کلید خط بیفتد اما نگرانی که بابت موتو زد 2 فورس وجود دارد، این است که حتی ناخن دست هم می‌تواند خط واضحی بر روی نمایشگر آن ایجاد کند.

 

ریزر فون مناسب گیمرها

 

امتیاز موتورولا موتو زد 2 فورس

امتیاز ریزر فون

کمپانی ریزر، صفحه‌نمایش اولین گوشی خود را با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز طراحی کرده است. این میزان رفرش‌ریت، دو برابر سایر گوشی‌های هوشمند بوده و برای اولین بار است که در یک اسمارت فون با عرضه جهانی به کار می‌رود. البته پیش‌ازاین، گوشی Aqauos R شارپ نیز به این نوع نمایشگر مجهز شده که تنها در بازار ژاپن به فروش می‌رسد. ریزر در اسمارت فون جدید خود از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن QHD و نسبت 16 به 9 استفاده کرده تا مشکلی برای از دست دادن پیکسل‌ها در این نرخ تازه‌سازی نداشته باشید. این ویژگی که شبیه به فناوری‌های G-Sync و FreeSync در مانیتورهای گیمینگ است با همکاری کوالکام توسعه داده شده و UltraMotion نام گرفته است. ریزر ادعا می‌کند اولتراموشن تأثیری هم در دوام شارژ باتری نخواهد داشت.

 

میزو پرو 7 پلاس گوشی دو صورتِ

 

امتیاز ریزر فون

امتیاز میزو پرو 7 پلاس

صفحه‌نمایش ثانویه این گوشی می‌تواند اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن‌ها و غیره را به تصویر بکشد یا حتی محتوای نمایشگر اصلی دستگاه را در ابعاد کوچک‌تر ارائه کند. از دیگر کاربردهای صفحه‌نمایش ثانویه گوشی مذکور می‌توان به استفاده از آن به‌عنوان آینه برای عکسبردای سلفی از طریق دوربین اصلی و دوگانه دستگاه اشاره کرد. تصور کنید که قصد دارید با دوربین دوگانه و اصلی گوشی میزو پرو 7 پلاس عکس سلفی ضبط کنید، در این شرایط صفحه‌نمایش ثانویه دستگاه می‌توانید محیط درون عکس را نشان داده و مثل یک آینه عمل کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.