رسانه‌های اجتماعی

December 21, 2017
11:07 پنجشنبه، 30ام آذرماه 1396
کد خبر: 86634

محبوب‌ترین وزیران فعال در اینستاگرام

امروزه دیگر شکل ارتباطات تغییر کرده و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند.
 
در ایران نیز دولتمردان از این ظرفیت غفلت نکرده و تلاش می‌کنند تا برنامه‌ها و طرح‌های خود و همچنین نقطه نظرشان در زمینه مسائل داخلی و بین‌المللی را ازطریق همین شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. در کنار تلگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران، اینستاگرام است که برخی از وزیران در آن صفحه‌ای اختصاصی دارند. در میان وزیران فعال در اینستاگرام، وزیر امور خارجه، با 655هزار دنبال کننده، فعال‌ترین وزیر در زمینه فعالیت در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با 60.6هزار فالوئر هم در رده پنجم جای گرفته است.
 
 محمد جواد ظریف که در جایگاه نخست لیست 10 وزیر فعال در اینستاگرام جای گرفته، در صفحه خود 133 پست دارد و بیشترین کامنت به یکی از پست‌های وی تعلق دارد که 12.6هزار نفر نسبت به آن نظر داده‌اند. کمترین کامنت برای پست‌های وزیر امور خارجه نیز 219 عدد بوده است. از تعداد لایک‌های مطالب وی نیز می‌توان به میزان محبوبیت موضوع‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، پی برد چرا که بیشترین لایک پست‌های وی، 24.8هزار و کمترین لایک نیز 634 عدد بوده است. همچنین گفتنی است که ظریف در اینستاگرام تنها 5نفر را دنبال کرده است. نفر دوم این لیست، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با 294هزار فالوئر است. وی که 98 نفر را در اینستاگرام دنبال کرده، در صفحه شخصی خود تاکنون هزار و 185 پست قرار داده است. بیشترین لایک برای پست‌های وی 29هزار و 350 عدد و کمترین مورد نیز 2عدد بوده است. برخی پست‌های وزیر ورزش هم بسیار مورد توجه هواداران تیم‌های ورزشی بوده و بیشترین تعداد کامنت هم به یکی از همین پست‌های سلطانی با 7هزار و 971 کامنت مربوط می‌شود البته کمترین کامنت هم 2عدد بوده است.
 
وزیر بهداشت و درمان نیز یکی از وزیران پرطرفدار در اینستاگرام است. حسن قاضی‌زاده هاشمی که با 263هزار دنبال‌کننده در ردیف سوم قرار گرفته است هم تنها 4 نفر را فالو کرده و در صفحه شخصی خود 172 پست قرار داده است. بیشترین لایک پست‌های وزیر بهداشت، 59هزار و کمترین آن هزار و 165 عدد بوده است. درباره کامنت‌هایی که دنبال‌کننده‌های وزیر بهداشت برای پست‌هایش گذاشته‌اند هم باید گفت بیشترین کامنت، 6هزار و 625 و کمترین تعداد هم 116 عدد است.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز با 62.6هزار دنبال کننده، چهارمین وزیر فعال در اینستاگرام است. وی که تنها 2نفر را در اینستاگرام فالو کرده است درحال حاضر 361 پست در صفحه شخصی خود دارد که بیشترین لایک این پست‌ها 23هزار و 690 و کمترین لایک نیز 282عدد بوده است. همچنین بیشترین تعداد کامنت کاربران برای یک پست وزیر کشور با 171 مورد و کمترین آن 22 کامنت بوده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جایگاه پنجم وزیران فعال در اینستاگرام جای گرفته است. محمد جواد آذری جهرمی که 60.6هزار فالوئر دارد و خود، تنها 5 نفر را فالو کرده، اکنون صفحه‌ای شخصی با 140 پست اینستاگرامی دارد. فالوئرهایش به یکی از پست‌ها علاقه‌ای وافر داشته‌اند و 25هزار نفر آن را لایک کرده‌اند، کمترین لایک پست‌های جهرمی نیز 413 عدد بوده است. در زمینه کامنت‌ها نیز باید گفت که بیشترین تعداد، 4هزار و 475 عدد و کمترین آن نیز صفر بوده یعنی هیچ کاربری برای آن پست کامنتی نگذاشته است.
 
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز 36.3هزار دنبال‌کننده دارد که به این ترتیب ششمین وزیر پرکار در شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می‌شود. وی که تنها 17 نفر را در اینستاگرام فالو کرده، 961 پست اینستاگرامی در صفحه خود قرار داده است. بیشترین تعداد لایک این پست‌ها نیز هزار و 298 عدد و کمترین تعداد آن، 16 عدد بوده است. ظاهراً فالوئرهای وزیر صنعت علاقه چندانی به گذاشتن کامنت ندارند، چرا که بیشترین تعداد کامنت برای پست‌های این صفحه، 25 و کمترین تعداد آن نیز یک عدد بوده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به‌عنوان هفتمین وزیر پرکار در عرصه شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام محسوب می‌شود. علی ربیعی با 7هزار و 139 فالوئر و دنبال کردن تنها 3نفر در اینستاگرام، در صفحه شخصی خود 136 پست در زمینه‌ اشتغال و طرح‌های مرتبط با آن و نیز موضوع‌های روز قرار داده است. بیشترین لایک مربوط به این پست‌ها نیز هزار و 457 عدد و کمترین تعداد آن 101 مورد بوده است. همچنین در زمینه کامنت‌های کاربران باید گفت که یکی از پست‌های وی با بیشترین واکنش مواجه شده و هزار و 457 کامنت از سوی کاربران داشته است و البته برخی پست‌ها نیز هیچ کامنتی دریافت نکرده‌اند و کمترین رقم کامنت‌های این وزیر نیز صفر است.
 
هشتمین جایگاه لیست وزیران فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیزبا 4هزار و 443 دنبال‌کننده به وزیر راه، مسکن و شهرسازی اختصاص یافته است. عباس آخوندی که 40 نفر را در اینستاگرام دنبال می‌کند، درحال حاضر در صفحه شخصی خود تنها 49 پست قرار داده است. بیشترین تعداد لایک مربوط به مطالب وزیر راه، مسکن و شهرسازی هزار و 462 عدد و البته کمترین تعداد لایک نیز 123 عدد بوده است. بیشترین کامنت‌های مربوط به پست‌های این وزیر نیز 934 عدد و کمترین آن، صفر بوده است.
 
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز با 2هزار و 947 دنبال کننده، نهمین وزیر پرکار در شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می‌شود. وی که 8نفر را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کند فعلاً تنها 8 پست در صفحه خود دارد و بیشترین تعداد لایک مطالب وی، 669 عدد بوده است. همچنین کمترین تعداد لایک، 400عدد بوده است. همچنین بیشترین تعداد کامنت مطالب وزیر نفت، 995 عدد و کمترین کامنت آن، 86 عدد بوده است.
 
دهمین وزیری که تلاش می‌کند از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی بهره بگیرد، محمدجواد بطحایی وزیر آموزش و پرورش است. وی البته تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی ندارد و تا لحظه تنظیم این گزارش، تعداد دنبال‌کننده‌های وی، 950 نفر هستند. درحالی که وی تنها 6 نفر را در اینستاگرام دنبال می‌کند، تاکنون 59 پست در صفحه خود قرار داده است. گفتنی است که بیشترین تعداد لایک مطالب وزیر آموزش و پرورش، 919 عدد و کمترین تعداد لایک مطالب وی نیز 17 عدد بوده است. درباره کامنت‌ها نیز باید گفت که بیشترین کامنت اختصاص یافته به یکی از پست‌های وزیر ارتباطات، 730 کامنت و کمترین تعداد آن، 2عدد بوده است. گفتنی است آمار ارائه شده ممکن است در هر لحظه با افزایش یا ریزش تعداد دنبال کننده‌ها، افزایش یا حذف پست‌های اینستاگرامی و… تغییر کند، چرا که طبیعت شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل ارتباط مستقیم با تصمیم گیری‌های انسانی، با تغییر و دگرگونی همراه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.