فناوری

December 26, 2017
17:22 سه شنبه، 5ام دیماه 1396
کد خبر: 86775

منع تردد در خیابان‌های نیوجرسی برای مقابله اپلیکیشن جهت‌یابی

مقامات نیوجرسی در نظر دارند برای مقابله با یک اپلیکیشن جهت‌یابی خیابان‌های شهر لئونیا را ببندند.

مشخص است که اپلیکیشن‌های جهت‌یابی آگاه به ترافیک مانند "ویز" (Waze) در برخی جوامع مورد استقبال نیستند.

یک بزرگراه پر از جمعیت می‌تواند گروهی از مسافران را به خیابان‌هایی بفرستد که مشخصا برای بیش از تعداد انگشت‌شماری از خودروها در هر زمان مناسب نیست.

به گزارش نیویورک تایمز، شهر لئونیا در ایالت نیوجرسی آمریکا از 22 ژانویه به بعد، در ساعات اوج رانندگی(6 تا 10 صبح و 4 تا 9 بعد‌از‌ظهر)، 60 خیابان را به روی همه افراد به غیر از ساکنین و کارگران آن خواهد بست. در صورت استفاده از اپلیکیشن جهت‌یابی، شهر حضور در ساعت شلوغی را متوقف می‌سازد.

اگرچه این کار افراط است اما لئونیا در موقعیت غیرمعمولی قرار دارد. وقتی جریان کند ترافیک مردم را به داخل شهر هدایت می‌کند، می‌تواند کابوسی برای ساکنینی باشد که تا زمان رفع ترافیک، امکان ترک خانه را پیدا نمی‌کنند.

تام رو رئیس‌ پلیس منطقه گفت که لئونیا منع ترددهای محدود و هشدار به ارائه دهندگان اپلیکیشن‌های جهت‌یابی را امتحان کرده اما نتیجه این کار، فقط مشکلات ناخوشایند در خیابان‌های دیگر بوده است و رانندگان را نیازمند به تغییر دوباره مسیر می‌کند.

سخنگوی "ویز" گفت: این شرکت به هرگونه تغییر که قانونا جاده را خصوصی اعلام می‌کند، احترام می‌گذارد. این سرویس متعلق به گوگل می‌خواهد برای بهبود بخشیدن تجربه رانندگی همگانی، با شهرها، رانندگان و اصلاح‌کنندگان نقشه به صورت کلی همکاری کند.

سوال این است که آیا راهبرد لئونیا، تحت نظارت قرار خواهد گرفت. به هر حال این خیابان‌ها عمومی هستند و انجام این کار ممکن است به جوامع دیگر سرایت کند.

و البته، این حقیقت باید در نظر گرفته شود که ممکن است مردم به غیر از زندگی یا کار، دلایل واقعا خوبی برای عبور از شهر لئونیا در ساعات اوج ترافیک داشته باشند.

ممکن است اپلیکیشن‌های جهت‌یابی، دردسرهایی را برای ساکنین شهرهای کوچک که برای کنار آمدن با ساعت شلوغی صبح تجهیز نشده‌اند، ایجاد کنند، اما تلاش برای ممنوعیت آنها نیز ممکن است مشکلات خود را به همراه داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.