رسانه‌های اجتماعی

January 3, 2018
22:52 چهارشنبه، 13ام دیماه 1396
کد خبر: 86959

جانشینِ تلگرام

با  فیلتر شدن تلگرام به دلیل حضور و فعالیت کانال های معاند و استفاده آشوبگران از آن به عنوان ابزاری برای هماهنگی و توسعه اغتشاشات، اسامی مختلفی به عنوان جانشین آن مطرح می شود، اسامی که این روزها مردم با تجربه هر یک از آنها واکنش های مختلفی دارند. اما سوال این است که بالاخره کدامیک می تواند جانشین واقعی تلگرام شود؟

حقیقت آن است که مردم با چشیدن طعم خدمات و امکانات شبکه های اجتماعی و آشنایی و بهره مندی از آن دچار "نیازمندی" از جنس خدمات شبکه های اجتماعی هستند، بسیاری از مردم ارتباطات شخصی، خانوادگی، کاری و حتی بیزینس خود را طی چند سال گذشته بر بستر تلگرام شکل دادند و اکنون با فیلتر شدن آن با این مسئله روبرو هستند که بالاخره این نیاز را در چه محصولی می توانند برطرف کنند.

طبعتا این روزها اسامی مختلفی از شبکه های اجتماعی مطرح می شود و مردم با نصب هر یک از آنها نسبت به امکانات و خدمات آنها اظهار نظر می کنند، همچنین طی چند روز گذشته شاهد فیدبک های گوناگونی نسبت به توانمندی فنی و زیرساختی این نرم افزارها از سوی مردم بوده ایم که احتمالا آینده این محیط را رقم خواهد زد. طبیعتا مردم سراغ محصولی خواهند رفت که بهترین تجربه کاربری در آن رقم بخورد، فارغ از امکانات شاید این زیرساخت‌های فنی و توان جابجایی سریع پیام و داده هاست که می تواند جانشین تلگرام را مشخص کند.

بنگاه رسانه ای «آخرین خبر» با انجام یک نظرسنجی علمی در محیط کاربران اسمارت فون ها سعی کرده تا حدی به این سوال پاسخ دهد، در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده : "اکنون که تلگرام موقتا از دسترس خارج شده حتما جایگزینی برای آن انتخاب کرده‌اید؛ لطفا به ما بگویید انتخاب شما کدام گزینه است؟"

بر اساس پاسخ مردم به این نظرسنجی حدود 58 درصد از مخاطبان اعلام کرده‌اند با وجود فیلتر شدن تلگرام ترجیح می‌دهند با استفاده از فیلترشکن همچنان در این پیام‌رسان ادامه فعالیت دهند، پس از این گزینه بیشترین درصد آرا با 18 درصد متعلق به نرم افزار واتس آپ است که مردم ایران از گذشته آن پیشینه خوبی در ذهن دارند. پس از واتس آپ نرم افزار سروش که متعلق به سازمان صدا و سیماست با 17 درصد بیشترین اقبال را از آن خود کرده است. همچنین نرم افزارهای ویسپی با 2.4درصد، بله با 2 درصد، گپ با 1.1 درصد، لاین با یک درصد و بیسفون با 0.7 درصد در رده های بعدی قرار دارند
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.