فناوری

January 7, 2018
21:43 یکشنبه، 17ام دیماه 1396
کد خبر: 87037

اپل سرویس Buddybuild را خرید

اپل، استــارت‌آپ کانــاداییBuddybuild را به لیست در حال گسترش خود افزود و قرار است با کمک سرویس این شرکت، پلت‌فرم iOS خود را تقویت کند.Buddybuild در وب سایت رسمی خود، خبر این معامله را منتشر و اعلام کرد که با انجام این نقل و انتقال، باید منتظر تغییرات بزرگی باشیم که بزرگ‌ترین آن، عدم امکان دسترسی به این سرویس از طریق Android App Developer خواهد بود که از ماه مارس ۲۰۱۸ اعمال خواهد شد.

شرکت Buddybuild در بیانیه خود اعلام کرد: «مفتخریم که شرکت ما قرار است به گروه مهندسی Xcode اپل بپیوندد تا با همکاری یکدیگر ابزارهای خارق العاده‌ای در زمینه توسعه پلت‌فرم iOS خلق کنیم.» در ادامه این بیانیه اشاره شده است که بادی بیلد قرار است به‌طور اختصاصی، تنها در زمینه توسعه پلت‌فرم iOS فعالیت داشته باشد. این شرکت کانادایی همچنین تایید کرده که تیم با استعداد بادی بیلد، در کانادا به همکاری خود با اپل ادامه می‌دهد و سرویس هسته‌ای این شرکت- ساخت،آزمایش و ارسال برنامه‌ها به آزمایش‌کنندگان- در اختیار تمام کاربران کنونی این شرکت قرار خواهد گرفت اما هیچ کاربر جدیدی اضافه نخواهد شد. Buddybuild از شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا فعالیت می‌کند و بیش از ۴۰ مهندس تمام وقت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ توسط کارمندان سابق آمازون پایه‌گذاری شد. همان‌طور که در وب‌سایت بادی بیلد اشاره شده است، این سرویس نوعی پلت‌فرم موبایل است که به‌صورت تخصصی روی ادغام و اعمال پروسه‌های اشکال‌زدایی-dedugging_ فعالیت دارد.

برنامه‌نویسان به بادی بیلد علاقه زیادی دارند زیرا عملا نوعی ابزار است که به آنها کمک می‌کند برنامه‌های مختلف موبایل را از طریق کانال‌های مختلف از جمله GitHub، BitBucket یا GItLab امتحان کنند. بادی بیلد، مشتریان مشهور و خوشنامی دارد. مانند New York Times و Mozilla و به همین دلیل می‌توان حدس زد که چرا شرکتی مانند اپل به سراغ آن رفته است.  خرید بادی بیلد از سوی اپل می‌تواند قدم بزرگی محسوب شود زیرا می‌تواند اکوسیستم iOS را به‌صورت قابل توجهی ارتقا داده و تقویت کند و نسبت به رقبای خود-اندروید و گوگل- جلو بیندازد. گروه مهندسی Xcode با در دست داشتن امکانات بادی بیلد قادر خواهند بود فضای iOS را برای برنامه‌نویسان ساده‌تر کنند تا در بازار رقابت با شرکت بزرگ گوگل، چندین قدم بزرگ جلو بیفتد. با دسترسی برنامه نویسان به سرویس بادی بلید، قطعا قابلیت‌های متنوع‌تر و بیشتری برای آی‌فون‌ آی پد شاهد خواهیم بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.