فناوری

January 8, 2018
16:11 دوشنبه، 18ام دیماه 1396
کد خبر: 87064

نمایشگاه CES 2018؛ اجناس بسته‌بندی شده را بدون باز کردن بو کنید!

دستگاهی به نام "اسنیفی مارکت"(Sniffy Market) به خریدار اجازه می‌دهد هر محصولی ک قصد خرید آن را از سوپرمارکت دارد، از همان داخل بسته‌بندی بو کند.

اگر می‌خواهید قبل از خرید اجناس با حس شامه خود از سالم بودن آن مطمئن شوید، "اسنیفی" در این کار به شما کمک می‌کند.

اگر شما همیشه خواستار تجربه خرید با بو کردن محصولات هستید، درباره اسنیفی هیجان‌زده می‌شوید. این یک محصول نمونه اولیه برای فروشگاه‌هایی است که مشتریان آن علاوه بر دیدن و لمس اجناس، می‌خواهند بوی محصولات را با وجود بسته‌بندی استشمام کنند.

مثال‌های واضح آن، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها هستند که بوییدن محصول برای محصولاتی مثل ادویه‌جات و قهوه مناسب هستند. عطر و ادکلن نیز یکی دیگر از نمونه‌ها است.

صرف‌نظر از این موضوع، نحوه کارکرد آن مطرح است. "اسنیفی مارکت" دارای یک صفحه نمایش لمسی و دوربین و همچنین یک سینی گرد چرخشی است که مغازه‌داران بوهای مختلف را روی آن بارگذاری می‌کنند.

دستگاه بوی اجناس

هنگامی که این سینی تنظیم شود، عابرین کنجکاو می‌توانند از صفحه نمایش لمسی برای انتخاب یک محصول استفاده کنند و سپس با عطر آن آشنا شوند.

یک مسئله عجیب اما جذاب دیگر در مورد اسنیفی این است که دوربین آن برای چه کاری است. این دوربین، واکنش مردم را نسبت به بوییدن عطر محصولات ضبط و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ببیند که واکنش مثبت یا منفی است. تصاویر ضبط شده برای مصرف کننده در دسترس نیست، اما اطلاعات حاصل از آن است که می‌تواند به اطلاع مغازه‌دار در مورد فروش محصول کمک کند.

با توجه به اینکه نسخه نمایشی دستگاه در نمایشگاه CES قرار داده شده، این دستگاه در حال حاضر یک نمونه چاپ 3بعدی شده است. هیچ توضیحی داده نشده که این دستگاه چه زمانی ساخته و عرضه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.