اپراتورها

January 8, 2018
18:54 دوشنبه، 18ام دیماه 1396
کد خبر: 87069

۳۶ دکل مخابراتی خودایستا درپایگاه های مدیریت بحران نصب می شود

۳۶ دکل مخابراتی خودایستا با هدف تامین ارتباطات پایدار در هنگام حوادث و سوانح در پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران نصب می شود.

برقراری ارتباطات مشترک حوزه خدمات اضطراری در هنگام سوانح طبیعی به ویژه زلزله موضوع نشست مشترک مدیران فنی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، مبین نت و های وب با مدیران شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و فناوری ارتباطات بود.

احمد صادقی جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران به اهمیت تامین ارتباطات پایدار در شرایط وقوع بحران های طبیعی اشاره کرد و گفت: تامین ارتباطات از ارکان مدیریت بحران به شمار می آید و با توجه به اینکه در سوانح طبیعی ممکن است بخشی از زیرساخت های ارتباطات آسیب ببیند و یا با ترافیک بالا عملا از مدار خارج شود، بنابراین باید زیرساخت های مناسب ویژه ارتباطات مدیریت بحران از هم اکنون پیش بینی و تامین گردد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه پایگاه های مدیریت بحران مکان های مناسبی برای استقرار دکل های مخابراتی خودایستا به شمار می آید گفت: بنابراین در مرحله نخست ۳۶ دکل مخابراتی خودایستا در این پایگاه ها نصب می شود و با همکاری اپراتورها و سازمان ارتباط مشترک شهر بخش قابل توجهی از نیازهای ارتباط مخابراتی در زمان بحران تامین خواهد شد.

در این نشست همچنین اعلام شد که ۷۱ نقطه برای راه اندازی اولیه ارتباطات پایدار در زمان بحران و نیز استقرار شبکه شتاب نگاری، سامانه پایش تصویری شهر، سامانه هشدار سریع زمین لرزه و سیستم های اطلاع رسانی میان سازمان های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شناسایی شده و با همکاری مشترک سازمان ارتباط مشترک شهر و اپراتورهای مخابراتی فاز نخست در ۳۶ نقطه دکل خود ایستا در ۲۲ منطقه تهران نصب می شود و به این ترتیب مدیریت بحران پایتخت از یک شبکه مستقل ارتباط مخابراتی امن و پایدار در زمان بحران برخوردار خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.