گوشی

January 11, 2018
17:54 پنجشنبه، 21ام دیماه 1396
کد خبر: 87197

مشخصات ال جی G7 منتشر شد؛ نمایشگر اولد با شش گیگابایت رم

خبرگزاری کُره‎ای ETNews، اخیرا اعلام کرد که پرچم‏دار G7 ال‎جی در ماه مارس معرفی و در آوریل راهی بازار خواهد شد. به‌تازگی، این وب‎سایت جزئیات بیشتری پیرامون مشخصات احتمالی گوشی جدید ال‎جی منتشر کرده است.
براساس اطلاعات به‎دست آمده، تولید انبوه LG G7 در ماه مارس آغاز خواهد شد؛ این مدل در ماه آوریل در کُره جنوبی عرضه می‎شود. تأخیر در تولید LG G7، باعث شده است تا این مدل با تأخیر یک ماهه نسبت به زمان عرضه LG G6 در سال 2017، راهی بازار شود. منابع دیگر مدعی هستند که شرکت ال‏جی، پرچم‎دار جدیدش را در 20 آوریل در بازار کره جنوبی عرضه خواهد کرد. این شرکت برای عرضه گوشی G7 با سه اپراتور، مذاکراتی انجام داده است و گمان می‌رود که سه اپراتور بزرگ محلی، عرضه این گوشی را در کره جنوبی برعهده خواهند گرفت.

همچنین اعلام شده است که شرکت ال‌جی، تصمیمی برای معرفی LG G7 در کنگره جهانی موبایل در ماه آینده میلادی ندارد. این در حالی است که شرکت سامسونگ از نمایشگاه MWC 2018 برای رونمایی از پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus استفاده خواهد کرد؛ سه گوشی رده‎بالای Huawei P20، Huawei P20 Plus و Huawei P20 Pro در همین نمایشگاه رسماً معرفی خواهد شد. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر معرفی احتمالی Xperia XZ1s و Xperia XZ1 Premium در کنگره موبایل بارسلون مطرح شده است.

رئیس جدید بخش موبایل ال‏جی، اعلام کرده است که این شرکت برای عرضه Galaxy S9 در ماه مارس نگران نیست؛ به جای آن، ال‌جی تمرکزش را روی بهبود قابلیت‌های پرچم‌دار جدیدش و تمایزهای این مدل از رقبا معطوف خواهد کرد.

تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام که در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به‌کار گرفته خواهد شد، قدرت پردازشی پرچم‏دار G7 ال‎جی را تأمین خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد علت تأخیر در عرضه‎ی پرچم‎دار جدید ال‎جی، به دلیل کمبود موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام باشد زیرا گفته می‏شود که سامسونگ، موجودی اولیه این تراشه رده‌بالا را به کهکشانی‎های جدیدش اختصاص داده است. البته، تمامی مدل‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه نخواهند شد؛ تنها نسخه‌هایی به این تراشه مجهز خواهند بود که در ایالات متحده و چین عرضه می‌شوند. در سایر بازار، سامسونگ پرچم‌داران خود را به تراشه اگزینوس 9810 مجهز خواهد کرد.

گفته شده است که پرچم‏دار LG G7 به صفحه‎نمایش OLED فول‌ویژن مجهز خواهد بود؛ احتمالاً همان نمایشگری است که در LG V30 به‎کار گرفته شده. شش گیگابایت رم نیز برای جانشین LG G6 درنظر گرفته می‌شود.

با حذف طراحی ماژولار از پرچم‌داران سری G، شرکت ال‌جی به سمت عرضه‌ی گوشی‌های رده‌بالای خود با شاسی ضدآب گام برداشت. در وهله‎ی اول، LG G6 معرفی شد که گواهی IP68 را دریافت کرده است؛ سپس، ال‌جی از V30 با بدنه ضدآب رونمایی کرد. گفته می‌شود که این روند برای پرچم‎دار نیمه اول 2018 شرکت LG ادامه پیدا خواهد کرد و به همین جهت، LG G7 گواهی IP68 را به دست آورده است؛ با دریافت این گواهی، تضمین خواهد شد که پرچم‎دار 2018 ال‎جی تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در آب، می‌تواند غوطه‌ور شود اما آسیب نبیند.

در ادامه نیز، اشاره شده است که جانشین LG G6 به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ هرچند، جزئیات چندانی از سنسورهای آن به دست نیامده است. LG V30 اولین گوشی مجهز به یک لنز با دیافراگم F1.6 محسوب می‌شود و جالب توجه خواهد بود که این روند برای LG G7 ادامه پیدا کند. ظاهراً شرکت ال‌جی برای عکاسی سلفی، از دو سنسور استفاده کرده است؛ به همین جهت، دو سنسور در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای می‌گیرد. حسگر تشخیص عنبیه چشم نیز بخشی از قابلیت‌های پرچم‏دار LG G7 خواهد بود. اگر تمایل دارید تا پرچم‎دار جدید ال‌جی را به صورت بی‌سیم شارژ کنید، چندان نباید نگران باشید زیرا نسل جدید LG G6 از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. آخرین گزارش منتشر شده، به پشتیبانی پرچم‏دار 2018 ال‌جی از قابلیت شارژ سریع 4.0 کوالکام اشاره دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.