لبه تکنولوژی

January 13, 2018
11:37 شنبه، 23ام دیماه 1396
کد خبر: 87229

دود سفید از شرکت مخابرات بلند شد/ حکم مدیرعامل مخابرات ایران امروز امضا می شود

ظاهرا دولت و شرکت اعتماد مبین سرانجام برسر تیم مدیریتی شرکت مخابرات ایران به توافق رسیدند و پس از معرفی اعضای جدید هیات مدیره، به نظر می رسد حضور مجید صدری در جایگاه مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران قطعی شده است.

پس از یک ماه اختلاف نظر میان مدیران شرکت اعتمادمبین به عنوان سهامداران عمده با دولت بر سر تیم مدیریتی شرکت مخابرات ایران، بالاخره اعضای جدید هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت قطعی شده است.
رسول سراییان در حالی برای اجرای ره نگاشت 5 ساله شرکت مخابرات ایران سکان هدایت این شرکت را به دست گرفت که تنها حدود 18 ماه بر صندلی مدیرعاملی نشست و یک ماه پیش به عنوان رییس سازمان فناوری اطلاعات، به وزارت فاوا رفت.
از آن زمان نام های متعددی برای نشستن بر صندلی مخابرات ایران شنیده و حتی گفته شد حضور سراییان در وزارت ارتباطات، به آن دلیل بوده است که آذری جهرمی قصد داشت تیم مدیریتی مدنظر خود را در مخابرات ایران بنشاند.
در این مدت نام های زیادی مطرح شد اما تکذیب چندباره نشان داد اختلافات زیادی میان دولت و شرکت اعتماد مبین وجود دارد.
حتی هفته گذشته از سوی رسانه های نزدیک به وزارت ارتباطات بارها اعلام شد مجید صدری به عنوان مدیرعامل و مهدی صفری به عنوان رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران انتخاب شده اند. اما ساعتی بعد برات قنبری در جایگاه رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بیانیه ای منتشر و با تکذیب این اخبار تاکید کرد انتخاب مدیرعامل حق سهامدار عمده است.
اما بالاخره دود سفید از شرکت مخابرات ایران بلند شد و ظاهرا همان خبری که برات قنبری هفته گذشته تکذیب کرده بود به حقیقت پیوست.
براساس اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حکم آذری جهرمی، ساسان جباری به عنوان نماینده سهام دولت و ابراهیم یافتیان به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب شدند. یافتیان پیش از این نیز عضو هیات مدیره شرکت مخابرات بوده است و البته معاونت مرکز ملی فضای مجازی را در کارنامه دارد. جباری نیز از رایتل آمده است و به نظر می رسد نفر مورد نظر مجید صدری مدیرعامل جدید مخابرات ایران بوده است.
در سمت مقابل مهدی صفری، حمید رضا رفیعی و شهسواری به نمایندگی از شرکت توسعه اعتماد مبین به عضویت هیات مدیره این شرکت درآمدند.
هرچند بسیاری از رسانه ها مجید صدری را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران اعلام کرده اند، اما این موضوع تا لحظه تنظیم خبر، به صورت رسمی در سایت شرکت مخابرات ایران نایید نشده است. به نظر می رسد دلیل تایید نشدن این خبر طی نشدن مراحل اداری است. خبرگزاری فارس گزارش داده است که هیات مدیره شرکت مخابرات ایران قرار است امروز شنبه تشکیل جلسه داده و پس از آن نام مدیرعامل جدید مخابرات را اعلام کند.
با این حال به نظر می رسد مجید صدری را باید مدیرعامل جدید دانست.
مجید صدری شهریور ماه سال 1392 به عنوان مدیرعامل سومین اپراتور تلفن همراه منصوب شد و در کارنامه وی مدیرکلی مشترکان و متقاضیان دیتا در شرکت دیتا، مشاور رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، مشاور ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشاور شرکت شمس تأمین (اپراتور سوم) و مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز دیده می شود. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.