لبه تکنولوژی

February 4, 2018
11:05 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87739

تغییرنام یک استارت‌آپ گردشگری؛ اسنپ به تیریپ هم رفت

گروه اینترنتی ایران با نام IIG نزدیک به 4 سال پیش در کشور شروع به فعالیت کرده و استارتاپ‌های نسبتا مطرحی را راه‌اندازی کرده است. در بین شرکت‌های زیرمجموعه این گروه نام پین تا پین به عنوان پلتفرم خرید آنلاین بلیت هواپیما و رزرواسیون هتل به چشم می‌خورد که چندی پیش خبر از همکاری آنها با مجموعه جدید گروه اینترنتی ایران یعنی زودروم منتشر شده بود. حالا خبر می‌رسد که از چند روز بعد پین تا پین با نام تجاری جدید اسنپ تریپ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اسنپ که اولین سامانه هوشمند تاکسی آنلاین در ایران به شمار می‌رود در بین سایر شرکت‌های مجموعه گروه اینترنتی ایران از محبوبیت و احتمالا درآمد بیشتری برخوردار است، پیش‌تر همکاری نزدیکی را با سامانه زودفود (سفارش آنلاین غذا) آغاز کرده بود که منجر به تغییر نام اسنپ فود این سازمان شده بود.

یک منبع آگاه همچنین به دیجیاتو خبر داده که در راستای فعالیت جدید نام تجاری پین تا پین، این شرکت با سایت فلایتو نیز به تفاهماتی رسیده و قرار است همکاری نزدیک و مشترکی را با هم داشته باشند. سایت فلایتو برخاسته از یک فروشگاه فیزیکی با سابقه در زمینه خرید و فروش بلیت هواپیماست که کارکردی همچون سایت علی بابا و زورق دارد. همکاری اسنپ تریپ و فلایتو در زمینه فروش آنلاین بلیت هواپیما بوده و به زودی آغاز خواهد شد.

خانواده گروه اینترنتی ایران با حمایت ایرانسل آغاز به کار کرده و شامل شرکت‌های بامیلو(بازار اینترنتی ایرانی)، اسنپفود(خرید آنلاین غذا)، زودروم(کرایه اتاق)، اسکانو (خرید و فروش مسکن) و اسنپ (تاکسی آنلاین) است. پیش‌تر شرکتی به نام موزاندو نیز در این گروه فعالیت می‌کرد که در ادامه راه خود با بامیلو ادغام شد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا پین تا پین توسط اسنپ خریداری شده و یا صرفا یک همکاری بین شرکتی صورت گرفته ولی در هر صورت به نظر می‌رسد گروه اینترنتی ایران تصمیم گرفته تا سهم بیشتری از بازار آنلاین گردشگری را داشته باشد. پیش‌تر دو شرکت علی‌بابا و زورق از دیگر شرکت‌های معروف این حوزه با یکدیگر قرارداد همکاری بسته بودند و باید دید که در آینده کدام یک از این شرکت‌ها می‌تواند در بازار گردشگری آنلاین موفق‌تر ظاهر شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.