اینترنت و شبکه

February 5, 2018
15:38 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87803

تماشا کنید: پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه سراسری شد

همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد مقدس، از امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل شدند و پوشش نسل سه و چهار در تمام شهرهای کشور سراسری شد.

امروز و با حضور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مخابراتی ویژه دهه فجر در مشهد مقدس برگزار و اعلام شد که بیش از ۱۲۴۶ شهر کشور نیز از خدمات نسل سه و چهار اینترنت همراه استفاده می‌کنند و تا پایان اسفندماه سال جاری، ۱۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی تحت پوشش سه شبکه تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل قرار می گیرد.

آذری جهرمی، در این مراسم، با بیان اینکه بسیار خوشحالم که آغاز سفرهای خود به نمایندگی از دولت در استانهای شمال شرقی کشور به پابوس حضرت امام رضا(ع) مشرف شدم گفت: توسعه شهر هوشمند از شاخص‌های توسعه ICT در مجامع بین‌الملل بوده و باید بگویم که با هوشمندسازی بسیاری از مشکلات مشهد حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشهد ویترین جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۲۴۶ شهر کشور تحت پوشش کامل اینترنت نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه قرار گرفته است، همچنین بنا شده که ۷۲۷ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان را در استان خراسان رضوی افتتاح کنیم.

او از برطرف شدن  مشکل ارتباطی ۱۳۳۹ روستای خراسان رضوی تا پایان سال خبر داد و گفت: تا ٢٧ اردیبهشت ماه سال ۹۷، در استان خراسان رضوی باید توسعه زیرساخت‌ها به خوبی صورت گیرد. به واسطه همین توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و خدماتی است که  امکان اشتغال جدید به وجود  می آید.

وی از راه اندازی  پارک فناوری تجارت در مشهد تا روز جهانی مخابرات، ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۷، خبر داد و تصریح کرد: این پارک برای ارائه تسهیلات به شرکت های نوپا فعالیت کرده و شرکتی که با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد این پارک شود، با پنج میلیارد تومان از آن خارج می‌شود. این پارک نقش خوبی را در اقتصاد دیجیتال ایفا خواهد کرد.

آذری‌جهرمی‌ تاکید کرد: امروزه ما به شما وعده می‌دهیم که تا پایان اسفندماه سال جاری، ۱۳۳۰ منطقه روستایی در استان خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول و رایتل همزمان دسترسی خواهند داشت.

وی گفت: امروز  بهره‌برداری از ۴۵۵ از این روستاها را اعلام می‌کنیم و ۸۶۵ روستا باقی مانده مشکل ارتباطی آن‌ها تا پایان اسفند سال جاری برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه همچنین برای اولین بار در مشهد بعد از تهران موضوع فناوری و محیط‌زیست را مورد توجه خود قرار داده‌ایم، ادامه داد: امروز در رابطه با سلامت در عرصه فناوری اطلاعات دغدغه‌هایی از لحاظ پخش فرکانس‌ها و امواج شبکه موبایل در رابطه با به خطر افتادن سلامتی‌ مردم وجود دارد که ما با امکاناتی که با همکاری شهرداری مشهد فراهم ساختیم، ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر مشهد به جایگاه خوبی رسیده است.

آذری‌جهرمی اظهار کرد: بر این اساس با زیباسازی و پایش امواج در سطح شهر سلامت مردم را تضمین می‌کنیم و دیگر امواج موبایل در این شهر برای مردم مضر نخواهد بود.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.