باندپهن سیار

سیستم‌عامل

گوشی

March 2, 2018
18:38 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88364

چگونه اطلاعات خود را از آیفون به گوشی های آندرویدی انتقال دهیم؟

شما ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم بگیرید از ابزار iOSی خود به ابزار اندرویدی مهاجرت کنید. ما در این مقاله هر آن چه که برای یک مهاجرت موفقیت‌آمیز (انتقال اطلاعات از iOS به اندروید) لازم است را برای شما توضیح می‌دهیم.
 
از آغاز ورود گوگل به صنعت ابزارهای هوشمند همراه و عرضه سیستم‌عامل اندروید، همیشه بحث های داغی درباره مقایسه نکات قوت و ضعف این سیستم‌عامل و سیستم‌عامل اپل وجود داشته است. مدافعان هر شرکت، منطق و استدلال های خود را برای تایید یک طرف و کوبیدن طرف مقابل دارند. در این مقاله برای شما می‌گوییم اگر تصمیم گرفتید از iOS به اندروید مهاجرت کنید، باید چه مراحلی را برای انتقال اطلاعات خود به ابزار جدید پشت سر بگذارید. لطفا توجه کنید که ما هیچ گرایشی به سمت هریک از این سیستم های عامل نداریم و صرفا یک جریان کاری را توضیح می دهیم. ضمنا بعضی از محصولات مانند گوشی های سامسونگ یا پیکسل گوگل، راه‌کارهای خاصی را برای مهاجرت از iOS در اختیار کاربران خود قرار می دهند؛ اما ما در اینجا به فرآیندی عمومی اشاره می کنیم.
 
ایجاد حساب گوگل
 
اولین گام در این مهاجرت، داشتن یک حساب Gmail است. اگر از قبل چنین حسابی ایجاد کرده­اید، یک قدم جلو هستید. اگر تاکنون حساب Gmail نداشته ­اید، باید یکی برای خودتان ایجاد کنید، چون علاوه بر سرویس ایمیل، این حساب برای سرویس­های دیگر گوگل مانند Google Play و Google Drive هم استفاده می‌شود.
 
 
از اطلاعات گوشی خود روی گوگل درایو کپی پشتیبان بگیرید
 
حالا نوبت به نصب اپلیکیشن گوگل درایو روی ابزار iOS است. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد از داده های خود کپی پشتیبان تهیه کرده و آن را به‌صورت آنلاین ذخیره کنید. پس از نصب آن می توانید از اطلاعات تماس ها، تقویم و عکس های گرفته شده با دوربین ابزار iOS کپی پشتیبان بگیرید. زمان مورد نیاز این فرآیند تا حدود زیادی به حجم اطلاعات شما بستگی دارد، اما بهتر است برای اطمینان گوشی خود را به شارژر متصل کنید تا در حین عملیات پشتیبان گیری خاموش نشود.
پس از اتمام این فرآیند در ابزار iOS، کافیست روی ابزار اندرویدی به همان حساب وارد شوید و پس از باز کردن اپلیکیشن گوگل درایو، اطلاعات را روی ابزار جدید بازیابی کنید.
 
خداحافظی با iMessage
 
اگر واقعا ضرورتی احساس می کنید که پیام های iMessage و پیامک-های متنی (SMS) خود را به گوشی جدید منتقل کنید، باید چند مرحله اضافی را دنبال نمایید. پیش از هر چیز، به منوی Message گوشی iOS خود بروید و هر دو گزینه iMessage و FaceTime را غیرفعال کنید.
برای انتقال پیام های متنی از ابزار iOS به ابزار اندرویدی، می توانید از اپلیکیشن iSMS2droid استفاده کنید که به شما امکان می دهد پیام ها را از کپی پشتیبان رمزگذاری نشده‌ای که در iTunes روی کامپیوترتان ایجاد کرده اید، به ابزار جدید اندرویدی خود منتقل کنید.
 
اپلیکیشن ها
 
متاسفانه بدترین خبر مربوط به اپلیکیشن ها است. شما باید با اپلیکیشن هایی که روی ابزار iOS خود نصب کرده اید، خداحافظی کنید. خبر خوب این است که امروزه بسیاری از اپلیکیشن ها در هر دو نسخه iOS و اندروید عرضه می شوند، اما الزاما خرید نسخه iOS به معنای آن نیست که برای استفاده از نسخه اندروید به پرداخت هزینه نیازی نخواهد بود. به هر حال، باید بپذیرید که شما به اکوسیستم جدیدی وارد شده اید و باید ابزارهای مورد نیاز برای انجام کارهای خود را بر اساس اپلیکیشن های ارائه شده برای اندروید انتخاب کنید.
 
برگرداندن ابزار iOS به تنظیمات پیش فرض کارخانه
 
پس از آن که مطمئن شدید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از ابزار iOS انتقال داده اید، باید اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری به آن ها دسترسی نخواهد داشت. ممکن است با این سوالات مواجهه شوید: «چطور گوشی آیفون را به تنظیمات کارخانه برگردانم؟» یا «چطور تبلت آی پد را به تنظیمات کارخانه برگردانم؟» صرف نظر از این که از چه اصطلاحی برای این فرآیند استفاده می شود، کافیست در ابزار iOS خود به منوی Settings بروید و سپس گزینه General را انتخاب کنید. حال گزینه Reset را در فهرست گزینه ها بیابید و روی آن ضربه بزنید تا به صفحه مربوط وارد شوید. در این مرحله گزینه Erase All Content و تنظیمات مربوط به آن در اختیار شما قرار می گیرد که امکان پاکسازی کامل ابزار را فراهم می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.