اپراتورها

تلفن همراه

March 2, 2018
19:12 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88383

واگذاری تلفن ثابت دوباره به روز می‌شود

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پیگیری به عقب ماندگی در حوزه تلفن ثابت و وجود صف‌های نوبت برای دریافت این سرویس، گفت: صددرصد باید واگذاری تلفن ثابت به روز شود و در دوره مسئولیت خودم این وعده را می دهم.
 
سید مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که مدت ها وزارت ارتباطات و مخابرات بر سر توسعه زیرساخت و تلفن ثابت مناقشه داشتند که در نهایت دولت به شرط تعهد به سرمایه گذاری در زیرساخت با افزایش تلفن ثابت موافقت شد که انتظار می رفت توسعه تلفن ثابت سرعت گیرد و صف‌های دریافت خط ثابت کاهش یابد، اما این طور نشد چرا؟ اظهار داشت: از زمانی که مسئولیت مدیریت شرکت مخابرات ایران را به عهده گرفتم با جدیت توسعه تلفن ثابت را شروع کرده ایم، بخشی از تجهیزات مخابرات در گمرک بوده که در حال حاضر ترخیص شده و در حال نصب برای توسعه تلفن ثابت است و انشاالله هر چه سریعتر این برنامه انجام می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان فیش در نوبت دریافت تلفن ثابت وجود دارد، گفت: در این لحظه آخرین آمار فیش های در نوبت دریافت تلفن ثابت را در دسترس ندارم اما فعلاً یک ماه است که این مسئولیت را قبول کرده ام و باید کمی زمان برای اجرا برنامه‌ها بگذرد تا برای مثال در بازه 3 ماهه آمار جدید توسعه را اعلام کنیم که میزان توسعه و آمار فیش های در نوبت دریافت تلفن ثابت نسبت به قبل قابل مقایسه باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه وعده‌ای برای تسریع در توسعه تلفن ثابت و کاهش زمان دریافت این سرویس می دهید، گفت: در حال حاضر توسعه هایی که از قبل طبق طرح برنامه نگاشت 5 ساله شرکت مخابرات ایران برنامه‌ریزی شده را دنبال می‌کنیم تا به برنامه‌هایی که مدیریت قبلی شرکت مخابرات ایران برای توسعه تلفن ثابت تنظیم کرده است برسیم.
 
 وی در پاسخ به این سوال که آیا وعده می دهید در دوره مدیریت شما واگذاری تلفن ثابت بار دیگر در کشور به روز شود، گفت: صددرصد باید اینطور شود و انشاءالله همین برنامه را در دستور کار داریم.
 
به گزارش فارس، در سال‌های اخیر در نتیجه رشد سریع تلفن همراه، کاهش تقاضا برای تلفن ثابت و کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش، تلفن ثابت که زمانی به روز واگذار می شد دچار عقب ماندگی در توسعه نسبت به تقاضا شد و در حال حاضر در بسیاری از مناطق متقاضیان برای دریافت یک خط تلفن ثابت ماه ها و گاهی سال ها در نوبت می مانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.