سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 7, 2018
20:30 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88610

صادرکنندگان نرم افزار در «هفتمین جشنواره ملی فاوا» شرکت نکردند

عضو کمیته سیاستگذاری هفتمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از دریافت ۲۷۰ تقاضای شرکتهای حوزه ICT و عدم تمایل صادرکنندگان نرم افزار برای حضور در این جشنواره خبر داد.
به گزارش وزارت ارتباطات، فرامرز رستگار با اشاره به تشکیل کمیته سیاستگذاری هفتمین جشنواره فاوا در آذرماه سال جاری گفت: در این کمیته محورهای مختلف جشنواره در قالب ۵ کارگروه کسب وکارهای نوآورانه، استارتاپها ، دستگاه برتر در دولت الکترونیک، صادرات محصولات دانش بنیان و کارگروه پژوهش های منتهی به فناوری مشخص شدند.
 
وی ادامه داد: با شروع فعالیت کارگروه ها، هر کدام از این کارگروه ها شاخص های ارزیابی خود را تعیین کردند و در کمیته سیاستگذاری هفتمین جشنواره فاوا با تغییراتی به تصویب رسید.
 
رستگار با اشاره به اینکه حدود ۲۷۰ طرح به هفتمین جشنواره فاوا ارسال شد، گفت : متقاضیان شرکت در جشنواره فاوا از ۲۰ تا ۱۵۰ طرح برای کارگروه های مختلف ارسال کردند که بیشترین آنها مربوط به کارگروه دستگاه برتر در حوزه دولت الکترونیک است .
 
مسئول کارگروه صادرات دانش بنیان در هفتمین جشنواره فاوا با اشاره به اینکه در این کارگروه هزار امتیاز برای ارزیابی شرکتها در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد : این هزار امتیاز به شاخص های درآمد ارزی در سال های ۹۵ و رشد آن نسبت به سال ۹۴ و در حوزه کیفیت کالا و شرکت نیز ۶ شاخص تعهد مدیریتی، دانش فنی، ظرفیت تولید، ثبت محصول،مهارت های مدیریتی و گواهی نامه ها و جوایز دریافتی اختصاص دارد.
 
وی با اشاره به اینکه تمام طرح های ارسالی در حوزه صادرات مربوط به مخابرات است، افزود: البته شرکت های نرم افزاری صادرات مناسبی به خارج کشور دارند اما به دلیل عدم ارزشگذاری مناسب نرم افزار در کشور و نبود شفافیت در حقوق گمرکی و مالیات، صادرکنندگان نرم افزار تمایلی برای شرکت در جشنواره نداشتند.
 
رستگار با تاکید به اینکه در حال حاضر هیچ آمار مشخصی از میزان صادرات نرم افزار وجود ندارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات نرم افزار رونق داشته باشد باید حقوق معنوی تولیدکنندگان نرم افزار تعیین تکلیف شده و با تصویب مقرراتی صادرات نرم افزار از مبادی رسمی انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه ارزیابی شرکت کنندگان در جشنواره فاوا در سطح کارگروه ها انجام شده است، افزود: در کارگروه صادرات محصولات دانش بنیان در یکی از محورها ۳ شرکت برتر و در یکی دیگر از محورها ۲ شرکت و یک شرکت نیز شایسته تقدیر شد.
 
عضو کمیته سیاستگذاری هفتمین جشنواره فاوا تاکید کرد: جمع بندی کارگروه های جشنواره برای تصویب نهایی به شواری معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می شود.
 
وی درباره تاثیر گذاری جشنواره فاوا در فعالان این حوزه گفت: سه شرکتی که در حوزه صادرات دانش بنیان معرفی شدند در سال های گذشته به عنوان شرکت های نوآور و یا برتر در حوزه تحقیق و پژوهش مطرح شدند و امسال توانستند به عنوان شرکت های برتر در صادرات انتخاب شوند که نشان از تاثیرگذاری این جشنواره در این حوزه دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.