سخت‌افزار

March 11, 2018
12:06 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88736

استفاده از پهپادها برای پاکسازی ساحل

 
دانشمندان انگلیسی قصد دارند برای پاکسازی سواحل این کشور، از پهپادها کمک بگیرند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان، علاوه بر مردم عادی، پهپادها را برای پاکسازی سواحل انگلیس به کار می‌گیرند.
 
ضایعات پلاستیکی سرتاسر سواحل انگلیس پراکنده شده و برای کمک به کشف محل این ضایعات، یک برنامه رایانه‌ای در حال ابداع شدن است.
 
این طرح، داوطلب‌هایی برای کمک به آموزش الگوریتم هوش مصنوعی نیاز دارد تا به صورت خودکار، تصویر ضبط ‌شده توسط پهپادها از ضایعات پلاستیکی را بررسی کنند.
 
امید می‌رود که با استفاده از این پهپادها و الگوریتم ایجاد نقشه ضایعات پلاستیکی، پروژه حاضر موسوم به "Plastic Tide" به خوبی انجام شود.
 
"پیتر کولر"(Peter Kohler)، بنیانگذار و مدیر این پروژه گفت: هر سال، موجودات دریایی به دلیل خوردن پلاستیک و ماندن آن در معده‌شان، از بین می‌روند.
 
برای کمک به داوطلبان، پهپادها در کشف زباله‌ها به آنها کمک خواهند کرد. این پهپادها، بالای ساحل پرواز می‌کنند و هزاران تصویر برمی‌دارند که در یک وبسایت آپلود می‌شود.
 
در نهایت، یک الگوریتم رایانه‌ای، قادر به ارزیابی خودکار بررسی‌های پهپادها و ارائه اطلاعاتی خواهد بود که می‌توانند به تلاش‌های مردم کمک کنند.
 
نکته خوب این طرح این است که همه افراد، قادر به شرکت در آن خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.