تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2018
15:36 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88755

استارت آپ های ایرانی، محور تعامل با اتریش

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های موفق ایرانی و ظرفیت بکر بازار حمل و نقل ایران، زمینه را برای همکاری فناورانه میان ایران و اتریش در حوزه حمل و نقل الکتریکی، خودروهای هوشمند و حمل و نقل هوایی فراهم کرده است.
معاونت علمی ریاست جمهوری –  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار با میشائیل اشتروگل وزیر اقتصاد ایالت اتریش علیا (اوبراسترایش) درباره ظرفیت شرکت های دانش بنیان  و استارت آپ های ایرانی برای همکاری فناورانه میان ایران و اتریش گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بزرگ بازار ایران در حوزه حمل و نقل و حضور شرکت های دانش بنیان  و استارت آپ های ایرانی زمینه مساعدی برای توسعه بازار فناوری های اتریش و همکاری در حوزه حمل و نقل وجود دارد.
 تعامل فناورانه استارت‎ آپ های ایران و اتریش
ستاری، پایه و محور همکاری فناورانه میان ایران و اتریش در حوزه حمل و نقل را شرکت های دانش بنیان و استارت آپی دانست و گفت: توسعه نسل جدید کارآفرینی در ایران به کمک این جوانان، راه را برای همکاری بین المللی هموار  می کند. این شرکت ها ضمن آنکه می توانند فناوری را از طرف خارجی دریافت و توسعه دهند، دانش فنی و توانمندی فناورانه خود را به دیگر کشورها صادر کنند.
به طور خاص در حوزه بومی سازی موتور سه سیلندر یورو ۶ میان اتریش و شرکت دانش بنیان ایرانی همکاری صورت گرفت اما زمینه های بالقوه همکاری دو کشور فراتر است و باید در دیگر حوزه ها نیز همکاری توسعه یابد.
رییس بنیاد ملی نخبگان، سرمایه گذاری بخش خصوصی و بنیان گذاری توسط جوانانی که دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی خاستگاه آنان است، در کنار بهره مندی از نوآوری به عنوان ارزنده ترین سرمایه را مهم ترین ویژگی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان با ظرفیت ۳۰ میلیون جوان خلاق ایران و بیش از ۴.۷ میلیون دانشجو، نقش آفرینی خود را در اقتصاد ایران آغاز کرده است و ماحصل این حرکت برای اقتصاد کشور، رونق و اشتغال زایی ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان و هزاران استارت‎آپ با فروش بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه نسل جدید و جوان کارآفرین، می تواند فرهنگ را در حوزه سیاست های صنعتی به خصوص خودروسازی متحول کنند، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و استارت آپی می توانند با نوآوری و سرعت بالا و انعطاف پذیری خود خلاء تغییر مسیر صنایع سنتی خودروساز را با انعطاف پذری های لازم برای تحول سریع به نسل جدید صنعت خودروسازی حمل و نقل پر کنند.
حمایت از فرآیند توسعه شرکت های دانش بنیان
ستاری، حمایت فعالانه دولت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپی را یادآور شد و گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در ایران بیش از ۱۲۰ خدمت را برای حرکت و توسعه صنایع بر پایه شرکت های دانش بنیان و استارت آپی ارایه می کند تا راه برای ورود پویایی و نوآوری به صنایع هموار شود. 
به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، توسعه استارت آپ های خدمات حمل و نقل مبتنی  فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران رونق قابل توجهی یافته است و برای مثال روزانه ۸۰۰ هزار سفر درون شهری صرفاً در پایتخت با استفاده از این استارت آپ های ایرانی انجام می شود. این استارت آپ ها گوی سبقت را از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل فعال در کشورهای اروپایی ربوده اند.
ستاری ادامه داد: برخی از شرکت های دانش بنیان ایرانی در منطقه برترین شرکت ها به شمار می روند به طوری که تعدادی از این شرکت ها در  سطح قاره آسیا حرف های جدی برای گفتن دارند این در حالی است که شرکت های یادشده طی چند سال اخیر شکل گرفته و با رشدی خارق العاده و فزاینده بلوغ پیدا کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.