رگولاتوری

March 12, 2018
12:43 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88791

هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

مراسم هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات( فاوا ) و یکصد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، مراسم هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) و یکصد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در این وزارتخانه برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم گزارش عملکردی از هفتمین جشنواره ملی فاوا توسط فرنقی‌زاد، دبیر جشنواره و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ارایه شد.
 
همه اپراتورها در جایزه ملی کیفیت ICT حضور داشتند
 
در ادامه نصراله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی اظهار کرد: جشنواره ملی فاوا از سال ۹۰ شکل گرفته که شعار امسال فاوا وکسب و کارهای خلاقانه بوده است، همچنین در این دوره ۷۴ درصد بخش خصوصی و۲۶ درصد شرکت کنندگان از بخش دولتی بودند و نزدیک ۳۵۰ مورد در فعالیت های ارزیابی جشنواره امسال حضور داشتند.
 
به گفته او جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هفتمین دوره آن است که در ارزیابی ها ۸ محور مدنظر قرار گرفت؛ در بین همه شرکت‌ها که در هفت دوره این جایزه شرکت کردند مساله تداوم کیفیت بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در بخش جایزه ملی کیفیت ICT از مجموع ۱۲۶ سازمان، ۶۹ درصد از بخش خصوصی و ۳۱ درصد از بخش دولتی بودند که همه اپراتورها و FCP ها در این بخش شرکت کردند.
 
همچنین پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث کیفیت خدمات جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت مقابله با فساد اداری، تاکید کرد: اگر دولت الکترونیکی محقق شود، مراجعات به ادارات کم می‌شود و اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید همه نهادها را به هم پیوند دهیم.
 
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات( فاوا ) و یکصد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما به لطف خداوند و زحمات همه همکاران موفق بودیم تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه بدهیم.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه بنابه اعلام ITU در سال گذشته میلادی ایران در میان کشورهای آسیایی بیشترین رشد شاخص های ICT و در دنیا دومین کشور از این بابت را بدست آورده است، گفت: امروز برگزیدگان جشنواره ملی فاوا، جایزه ملی کیفیت و جشنواره شهید رجایی، نمایندگان جامعه ای هستند که این اتفاق را رقم زده اند که جای تقدیر ویژه از آنان دارند.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در سال گذشته از میان کارمندان خانم یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد که خوشبختانه امسال شاهدیم که برگزیدگان خانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هفت نفر رسیده است که نشان می دهد وعده و برنامه دولت برای ورود خانم ها و کمک گرفتن از آن‌ها در امور کشور در حال تحقق است.
 
او با اشاره به اینکه از نظر شاخص های IDI جمهوری اسلامی ایران شاهد چهار رتبه رشد بوده است، خاطر نشان کرد: این درحالیست که در سال گذشته پوشش شبکه در کشور 62 درصد بوده است که امسال با رشد قابل توجهی که در این حوزه رخ داده است بخصوص با کمک همراه اول و همچنین بخش روستایی پوشش پهنای باند گسترده شده و انتظار داریم رشد شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل قبول تر از قبل باشد و ان شاالله تکلیف دولت برای رشد 30 درصد شاخص‌ها را زودتر محقق کنیم.
 
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسانی که مانع رشد خلاقیت‌های جوانان در حوزه فناوری اطلاعات  با هر شیوه‌ای  می‌شوند، ضربه به حاکمیت آینده ایران می‌زنند.
 
 آذری جهرمی با تاکید بر ضرورت تحقق دولت الکترونیک برای مبارزه با فساد اداری، اظهار کرد: نگذشتن از کسانی که ذهن مردم و اعتماد مردم را خدشه‌دار کرده‌اند، بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که نگذاریم جوانانمان که در یک پست اداری با اختیارات لازم قرار دارند به فساد آلوده شوند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که شورای عالی فضای مجازی باید فصل‌الخطاب باشد، اظهار کرد: هنوز از ما سوال می‌شود که چرا از کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنید، اینها عامل براندازی هستند. در حالی که این افراد از ما هستند و ما باید با حمایت خودمان آنها را جذب کنیم و نگذاریم که غربی‌ها با حمایت خودشان آنها را جذب کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان این‌که من وزیر ارتباطات بخشی از انرژی خود را برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر صرف کرده‌ام و هنوز موفق نشده‌ام، گفت: آخرین بهانه‌ای که آورده می‌شود بحث امنیت است در حالی که بزرگترین اقدام ضد امنیتی همین به اشتراک نگذاشتن اطلاعات بین دستگاهی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با دست روی دست گذاشتن ابزارهای بین‌المللی روی کار آمده و حاکمیت‌مان را در دنیای آتی از دست خواهیم داد.
 
وی ادامه داد: امروز هنوز از ما سوال می‌شود چرا از کسب و کارهای نوپا حمایت می‌کنید، اینها عامل نفوذند، اما باید گفت که لازم است جوانها را برای خودمان حفظ کنیم، ممکن است جوانها از من وزیر گلایه داشته باشند، باید بگذاریم حرف بزنند، تا امید برایشان ایجاد شود تا بدانند حرف هایشان شنیده و پیگیری می شود.
 
 
آذری جهرمی همچنین تاکید کرد که از ظرفیت علما، دانشمندان و متخصصان استفاده کنیم تا با رقم زدن اقتصاد دیجیتال، خودمان سهمی در بازار جهانی داشته باشیم؛ اشکالات را درحوزه مقابله با فساد از طریق ICTحل کنیم.
 
در پایان پروانه اپراتورهای پستی به طور رسمی اعطا شد و  شرکت ترن پارت تیپاکس و شرکت پست پیشگامان بادپا پروانه‌های خود را دریافت کردند تا به طور رسمی پست خصوصی در کشور آغاز به کار کند. همچنین از فعالان برتر و برگزیدگان در این حوزه و برگزیدگان جشنواره شهید رجایی تقدیر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.