بازار سرمایه

تلفن همراه

گوشی

May 2, 2018
14:15 چهارشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90275

بازخرید ۱۰۰ میلیارد دلار از سهام اپل

اپل اعلام کرد دست به بازخرید 100 میلیارد دلار از سهام خود می‌زند.
 
به گزارش خبرآنلاین، روش «بازخرید»یا «خودسهام خَری»/ Buyback (کمپانیِ مالک، سهام کمپانی خود را می‌خرد)با هدف تزریق امید به سهامداران صورت گرفته است درحالی‌که اپل هنوز سرمایه‌گذار استراتژیکی برای فروش سهام با قیمت کنونی پیدا نکرده است و با هدف جلوگیری از پایین آمدن قیمت دست به چنین کاری می‌زند.
 
اما از سوی دیگر با انتشار گزارش فروش فصل سهام اپل با 3.6 درصد رشد به رقم 175.25 دلار در هر سهم رسید. مجموع فروش 52.2 میلیارد دلار آیفون کمی بیشتر از رقم پیش‌بینی‌شده وال‌استریت (52.3 میلیارد دلار) شد و البته این رقم از درآمد 50.7 میلیارد دلاری سال گذشته بیشتر بود.
 
اپل در ماه مارس بیش از 23.5 میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کرد اما به گفته تحلیل گران کاهش تقاضای جهانی برای آیفون زنگ خطری برای این کمپانی است که بیش‌ازحد به گوشی هوشمند وابسته شده است.
 
درآمد فصل منتهی به ماه مارس اپل درمجموع به 61.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به رقم 52.9 میلیارد دلار مشابه سال قبل و رقم پیش‌بینی‌شده 60.8 میلیارد دلار بیشتر شد. رقم متوسط فروش آیفون 728 دلار شد که از رقم 655 دلار سال قیل ده درصد بیشتر شد که به دلیل فروش آیفون گران‌قیمت 999 دلاری این رقم حاصل شد.
 
همچنین سود هر سهم 2.73 دلار به ازای هر سهم شد که از رقم 2.10 دلار سال گذشته بیشتر شد.
 
اغلب کارشناسان می‌گویند بالا رفتن قیمت آیفون در درازمدت به ضرر این کمپانی خواهد بود و آیفون ایکس (آیفون 10) محصولی خوب و نه عالی است که به دلیل گران بودن تقاضای مورد انتظار را پوشش نداده است.
 
کارشناسان بازار می‌گویند آیفون ممکن است بین 51.5 تا 53.5 میلیارد دلار در فصل منتهی به ژوئن فروش داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.