عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
گزارش و گفتگو
دوشنبه، 30 مهرماه 1386

03:41 PM

October 22, 2007


گزارش نشست خبری یکسالگی ایرانسل

شبكه اپراتور دوم تلفن همراه در 29 مهر ماه 85 با واگذاری سیم‌كارت در سه شهر تهران، تبریز و مشهد آغاز به كار كرد.


به گزارش روابط عمومی ایرانسل، "علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل" به مناسبت سالروز آغاز به كار ایرانسل طی یک نشست خبری، تاریخچه‌ای از روند كار ایرانسل ارایه كرد و افزود: ایرانسل در 30 آبان ماه 84 مبلغ 300 میلیون یورو به عنوان حق لیسانس پرداخت كرد و ششم آذر ماه همین سال پروانه شبكه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شركت اعطا شد.


به گفته وی، هفتم اسفند ماه سال 84 سرمایه‌گذاری خارجی ایرانسل تائید شد و توانست در 19 تیر ماه سال 85 گواهی عدم تداخل در باند فركانسی واگذاری GSM900 را دریافت كند كه عملا قرارداد كاری ایرانسل نیز از همین روز آغاز شده است و در نهایت 29 مهر ماه 85 فروش سیم‌كارت‌های دائمی ایرانسل آغاز شد.


از گذشته تا آینده


وی اظهار داشت: در زمان اعلام مزایده ایرانسل در مهر ماه 82،‌ فقط 8/2 میلیون مشترك تلفن همراه با ضریب نفوذ 2/3 درصد در كشور وجود داشت و قیمت ثبت نام سیم كارت دولتی 440 هزار تومان و قیمت آن در بازار آزاد یك میلیون تومان بود و متقاضیان برای دریافت سیم کارت ثبت نامی خود دست کم یک سال باید منتظر میماندند.


به گفته دزفولی، در مقطع واگذاری پروانه بهره‌برداری یعنی آذر ماه سال 84، تعداد مشتركین موبایل حدود هشت میلیون نفر با ضریب نفوذ تلفن همراه 12 درصد بود و قیمت سیم‌كارت دولتی به 360 هزار تومان كاهش یافته بود و زمان انتظار برای دریافت سیم‌كارت نیز به پنج ماه تقلیل یافته بود.


وی ادامه داد: اما در مقطع بهره‌برداری یعنی مهر ماه 85، تعداد مشتركین موبایل به حدود 5/11 میلیون با ضریب نفوذ تلفن همراه 17 درصد افزایش یافته بود و قیمت سیم‌كارت دولتی نیز 288 هزار تومان مصوب شده بود كه كاهش در میزان تقاضا برای تلفن همراه را نیز در پی داشت.


وی، به برنامه تعداد مشترکین براساس طرح تجاری اشاره كرد كه براساس آن ایرانسل می‌بایست در سال اول از حداقل 3/2 میلیون مشترک، سال دوم از حداقل هفت میلیون مشترک و سال سوم از حداقل 10 میلیون مشترک برخوردار باشد.


دزفولی ادامه داد: درحال حاضر تعداد سیم کارت های فعال ایرانسل چهار میلیون و 600 هزار نفر و تعداد کل مشترکین ثبت شده پنج میلیون و 150 هزار نفر میباشد و در تلاشیم تا 500 هزار سیم‌كارت ثبت شده كه از سیم‌كارت‌های هدیه‌ای است كه با تاخیر به دست مشتركان رسیده است، ظرف مدت كوتاهی فعال شوند.


وی با اشاره به اینكه ایرانسل تا مهر ماه 86 توانست 20 درصد از سهم بازار تلفن همراه را به خود اختصاص دهد، یادآور شد: همچنین این شركت 51 درصد از مشتركین جدید در سال 86 را به خود اختصاص داد و سهم شركت ارتباطات سیار و تالیا از این بازار 49 درصد بوده است.


دزفولی، میزان پوشش شهرهای كشور در یك سال اول را طبق برنامه 50 درصد عنوان كرد كه تنها 44 درصد آن محقق شده است و در سال دوم باید میزان پوشش خود را به 56 درصد، سال سوم 61 درصد و نهایتا در سال پانزدهم به 85 درصد پوشش كشور افزایش داده شود. به گفته مدیرعامل ایرانسل پوشش جاده ای هم در سال اول حدود 1600 كیلومتر است.


وی با اشاره به 230 شهر تحت پوشش در سال نخست برنامه گفت: تلاش می‌كنیم تا پایان سال به پوشش 300 شهر برسیم كه با زمان‌بندی پوشش 70 شهر تا پایان سال 86،‌پوشش جمعیتی ایرانسل تا پایان سال به 55 درصد خواهد رسید.


تعهدات مالی ایرانسل


مدیرعامل ایرانسل تصریح كرد: ایرانسل باید سالانه مبلغ 1/28 درصد از كل درآمد خود را به وزارت ارتباطات بپردازد كه 80 درصد از مبالغ پیش‌بینی شده كه در برنامه تجاری در سال 82 به وزارت ارتباطات تسلیم شده، مبلغ تضمینی است كه ایرانسل موظف به پرداخت آن است.


وی اضافه كرد: همچنین ایرانسل در هر سال به ازای هر بلوك 100 هزار شماره‌ باید 20 میلیون تومان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بپردازد كه اكنون بابت دو گروه پیش شماره 0935 و 0936 سالانه چهار میلیارد تومان به رگولاتوری پرداخت می‌كنیم و بابت خدمات اجرایی و عمومی نیز سه درصد درآمد قراردادی سال قبل نیز پرداخت می‌شود.


دزفولی با اشاره به تعهد ایرانسل مبنی بر ایجاد 20 هزار شغل، خاطرنشان كرد: تاكنون تعداد نیروی انسانی که به صورت مستقیم در شرکت ایرانسل بکار گرفته شده‌اند، 1012 نفر و 15 هزار نفر نیز از طریق پیمانكاران اصلی و فرعی در زمینه‌های مختلف مشغول به كار شده‌اند كه کل اشتغال ایجاد شده در طی این مدت بیش از 16 هزار نفر است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با عمل نكردن ایرانسل به تعهدات مالی‌اش گفت: تمامی تعهدات مالی ایرانسل در موعد مقرر پرداخت شده است و آنچه كه به عنوان تاخیر از آن یاد می‌شود، یك ماه فرصتی است كه در قرارداد پیش بینی شده که ما بابت قرارداد اینتركانكشن 21 میلیارد تومان از وزارت ارتباطات طلب داشتیم.


وی ادامه داد: براساس قوانین مدنی كشور، حق ایرانسل بود كه تهاتر كند كه از مبلغ 72 میلیارد تومان كه بدهی شركت‌های مخابرات به ایرانسل بود، كسر كرده و مجددا بعد از دو هفته 72 میلیارد تومان را هم پرداخت كردیم.


دزفولی اضافه كرد: علاوه‌بر 72 میلیارد تومان سال نخست كه به صورت قانون پرداخت شده، 28 میلیارد تومانی هم از وزارت ارتباطات بابت اینتركانكشن طلب داشتیم كه مجموعا یكصد میلیارد تومان به وزارت ارتباطات پرداخت شده است.


سرمایه گذاری 5/1 میلیارد دلاری MTN


به گفته وی، از طرف سازمان تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی (FIPPA) به شرکت MTN اجازه داده شده است تا سقف 5/1 میلیارد دلار به صورت وجه نقد وارد کشور كند كه تاکنون مبلغ 834 میلیون دلار از طریق شرکت MTN وارد کشور شده است كه یكی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دو سال گذشته محسوب می‌شود.


خدمات مشتركین شبانه‌روزی ایرانسل


دزفولی با اشاره به بخش خدمات مشتركین و مرکز تماس ایرانسل كه به منظور پاسخ گویی و رسیدگی به نیازها و سوالات مشتركین به صورت  شبانه‌روزی و هفت روز هفته  فعالیت می‌كند گفت: شاخص‌های عملکرد ایرانسل در رابطه با مرکز تماس در سه ماه اخیر به این صورت است كه متوسط CHT (نگهداشت تماس و پاسخگویی به مشترك) 164 ثانیه و متوسط زمان پاسخگویی به مشتری 102 ثانیه بوده است و همچنین درصد تماس‌هایی كه در ظرف 30 ثانیه به آنان پاسخ داده می‌شود، 30 درصد است.


به گفته وی، یك میلیون و 220 هزار تماس‌های دریافتی در طول یک ماه بوده و 11 میلیون و 480 هزار تماس میزان کل تماس‌های دریافتی مرکز تماس ایرانسل تاکنون بوده است.


از برنامه جلوییم


دزفولی به ارایه مقایسه‌ای عملكرد ایرانسل پرداخت و گفت: مطابق آنچه كه وعده داده بودیم، می‌بایست در یك سال اول فعالیت خود از 3/2 میلیون مشترك برخوردار می‌شدیم كه اكنون این رقم به 1/5 میلیون مشترك افزایش یافته و از 1580 كیلومتر پوشش جاده‌ای به 1900 كیلومتر یعنی 20 درصد بیشتر از برنامه دست یافته‌ایم.


وی افزود: از 248 شهر وعده داده شده، 230 شهر تحت پوشش قرار گرفته و 15 شهر نیز آماده بهره‌برداری است كه یا تحت آزمایش است یا در انتظار لینك‌های انتقال از سوی شركت ارتباطات زیرساخت است.


مدیرعامل ایرانسل به 49 درصد پوشش جمعیتی وعده داده شده اشاره كرد كه 44 درصد آن تكمیل شده و پنج درصد نیز آماده بهره‌برداری است كه به دلیل توقف 122 سایت در تهران از سوی شهرداری و برخی مشكلات با شهرداری تهران، عامل اصلی كاهش پوشش جمعیتی در تهران شده است.


سهم ایرانسل، 11 دلار از هر مشترك


دزفولی همچنین به میانگین درآمد ماهانه 11 دلار از هر مشترك اشاره كرد و گفت: ایران با پنج سنت به ازای هر دقیقه یكی از كشورهای با پائین‌ترین تعرفه در دنیا محسوب می شود و با 120 دقیقه مکالمه به ازای هر مشترك در هر ماه، نرخی كمتر از متوسط میزان مکالمه به ازای هر مشترک در ماه برخوردار است و علیرغم رشد شبكه ارتباطات سیار در كشور در یكی دو سال اخیر یكی از پائین‌ترین ضریب نفوذهای تلفن همراه را  در دنیا داریم.


122 سایت متوقف شده در تهران


مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی روند شكل گیری شركت سایت شیرینگ گفت: با انجام توافقات كلی و تشكیل شركت مشتركی با حضور شركت ارتباطات سیار، ایرانسل و شهرداری، مقدمات تاسیس آن فراهم شده، شركت‌ها نماینده‌های خود را معرفی كرده اند، اساسنامه آن نهایی شده و سرمایه شركت مشخص شده است.


وی ادامه داد: اما پیش از این با توافقاتی كه با معاون اداری و مالی شهرداری صورت گرفته بود، مقرر شده بود همزمان با طی مراحل تاسیس شركت، سایت‌های مورد نیاز ایرانسل به عنوان اپراتوری كه تازه‌كار است و برای توسعه خود نیاز به این سایت‌ها دارد، متوقف نماند و مشروط به تشكیل این شركت نشود اما متاسفانه مشروط شد و تعداد 122 سایت در تهران متوقف شده و به میزان پنج درصد از تكمیل پوشش تهران عقب هستیم.


دزفولی اضافه كرد: با وجود اینكه موضوع راه‌اندازی شركت حل شده و قرار است سایت‌‌ها واگذار شود، اما در دو سه هفته اخیر هم تاخیرات مكرری در صدور مجوز ایجاد سایت‌ها در تهران وجود داشته است.


وی با اشاره به اینكه تاكنون شبكه ایرانسل از طریق نصب سایت‌ها بر روی ملك‌های خصوصی توسعه یافته است، تصریح كرد: به تازگی شهرداری در نصب سایت‌ها در ملك‌های خصوصی نیز ممانعت به عمل آورده و برای استفاده از سایتی به صورت مشترك با اپراتور دیگر، باید رضایت اپراتور قبلی را كسب كنیم و یا اینكه عوارض آن پرداخته شود كه همه اینها مشروط به این است كه آن سایت‌ها در طراحی ایرانسل مورد استفاده قرار بگیرد.


تکذیب یک شایعه


وی همچنین درباره ابهامی مبنی بر فروش سهام MTN در پروژه ایرانسل اظهار داشت: فروش سهام این شركت در این پروژه ایرانی مطرح نیست.


دزفولی با اشاره به اینكه MTN در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خود است و قصد ندارد تا بخشی از سهام خود را واگذار كند.


بزرگترین ضربه را خوردیم


به گفته مدیرعامل ایرانسل، بیشترین اهمیت فعلی سایت شیرینگ در نصب سایت‌های میكرو است كه تا زمانیكه پوشش شبكه ایرانسل هم كامل نشود، كمتر به این نوع سایت‌ها نیاز دارد.


وی ادامه داد: عمدتا سایت‌های میكرو برای افزایش ظرفیت مورد نیاز است كه این امر در شرایط فعلی مورد نیاز شركت ارتباطات سیار است و سایت‌های مایكرو كه ایرانسل به آنها نیاز دارد، چندان به كار شركت ارتباطات سیار نمی‌آید كه این امر موجب شد تا بزرگترین ضربه را در تهران خوردیم و امیدواریم با تاسیس این شركت كه به دلیل راه‌اندازی آن نصب سایت‌هایمان در تهران به تاخیر افتاده، این مشكلات حل شود.


منع اپراتور دوم و شركا از حضور در اپراتور سوم


دزفولی درباره حضور ایرانسل در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اپراتور دوم و شركا در شركت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه منع شده‌اند.


وی تاكید كرد: نه شركای داخلی ایرانسل و نه MTN قصدی برای ورود به اپراتوری سوم تلفن همراه را ندارند.


دزفولی یادآور شد: طبق پروانه، اپراتور سوم، دو سال پس از عملیاتی شدن اپراتور دوم می‌تواند آغاز به كار كند كه باتوجه به عملیاتی شدن ایرانسل در 29 مهر 85، اپراتور سوم، از 29 مهر 87 به بعد می‌تواند وارد عرصه شود. 


کیفیت خدمات


مدیرعامل ایرانسل، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر كیفیت سرویس‌های ارزش افزوده سیم كارت‌های ایرانسل گفت: MMS به دستور سازمان تنظیم مقررات قطع شده است.


وی ادامه داد: GPRS نیز در آخرین طرح تشویقی ارایه شده به مشتركان در روزهای آخر هفته، به دلیل تقاضای زیاد در پایان هفته و رایگان بودن آن و اصرار ایرانسل مبنی بر ادامه آن با وجود همه تداخلات موجود به دلیل آشنایی مشتركان با این سرویس، نسبت به افزایش ظرفیت اقدام كردیم و به كیفیت قابل قبولی رسیده است.


اینتركانكش بدون درمان مانده است


دزفولی درباره قرارداد اینتركانكشن نیز گفت: به رقم تعهد شركت ارتباطات زیرساخت مبنی بر قرارداد اینتركانكشن، اما این مساله از سوی این شركت اجرایی نشده و به دلیل نبود SLA میان ایرانسل و شركت ارتباطات زیرساخت، عمده قطعی‌هایی هم كه در شبكه ایرانسل اتفاق می‌افتد، به دلیل قطعی‌‌های مسیر فیبر یا خطوط انتقال است كه به ناچار به شبكه ایرانسل تحمیل می‌شود.


وی ادامه داد: این قراردادها امضا نشده و طلب ما از وزارت ارتباطات هم به دلیل عدم امضای قراردادهای اینتركانكشن است.


دزفولی همچنین تصریح كرد: تا زمانی كه اتصال‌ها انجام نشده باشد، نمی‌توان در مورد كیفیت صحبت كرد و قضاوت دقیقی درباره آن داشت. زمانی می‌توانیم از كیفیت صحبت كنیم كه شبكه سرپا باشد اما وقتی قطعی وجود داشته باشد، كیفیت دقیقی هم وجود ندارد. 


یك میلیون و 200 هزار سیم‌كارت هدیه


مدیرعامل ایرانسل همچنین از توزیع یك میلیون و 200 هزار سیم‌كارت هدیه خبر داد كه 900 هزار سیم‌كارت تحویل مشتركین شده و از این میزان نیز 730 سیم‌كارت فعال شده است.


وی، تاخیر در واگذاری سیم‌كارت‌های هدیه را ناشی از عملكرد شركت پست دانست كه اكنون این مشكل رفع شده و مانعی بر سر راه توزیع به موقع وجود ندارد.


قطع MMS طولانی شده است


دزفولی درباره قطعی MMS ایرانسل نیز گفت: پیشنهادات خود را درباره نگرانی‌های به حق شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارگان‌های تظارتی ارایه داده‌ایم.


وی ادامه داد: قطعی MMS ایرانسل اواخر اردیبهشت ماه ابلاغ و ایرانسل اوایل مرداد ماه پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارایه داد اما علیرغم وعده رگولاتوری مبنی بر مدت سه ماهه برای تدوین مقررات اما این زمان به شش ماه رسیده و هنوز این آئین نامه تدوین نشده است.


وی خاطرنشان كرد: در قرارداد پیش‌بینی شده كه چنانچه براساس درخواست و یا ابلاغ سازمان تنظیم مقررات، تقاضای قطع سرویسی داده شود، وزارت ارتباطات مكلف به جبران خسارت است كه درخصوص MMS هم درخواست خسارت كردیم كه جزو مطالبات ایرانسل محسوب می‌شود.


نگران سرمایه گذاری در ایران نیستیم


"فردی مولمن" معاون مالی ایرانسل درباره موضع MTN در صورت اعمال تحریم علیه ایران گفت: MTN درحال حاضر در 21 كشور فعالیت می‌كند و در هر كدام مشكلات خاص خود را دارد و مشكل تحریم در برابر شرایط جنگ در سایر كشورها، شرایط چندان سختی نیست كه MTN را از سرمایه‌گذاری در ایران پشیمان كند.


وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری MTN در ایران بلند مدت و همینطور سودآور است و نگرانی از سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد و میزان افزایش تعداد مشتركان در ایران رضایت‌بخش است.


مولمن با اشاره به اینكه MTN-ایرانسل تابع اوضاع و مقررات آفریقای جنوبی است و هر شش ماه یكبار باید وضعیت خود را گزارش دهد، اظهار داشت: براساس گزارش شش ماهه نخست، سرمایه‌‌گذاران از نتیجه فعالیت این شركت شگفت زده شده‌اند.


وی خاطرنشان كرد: واقعیت دارد كه تعرفه‌ها در ایران از پائین‌ترین تعرفه‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و ایرانسل سومین پروژه بزرگ MTN از نظر شمار مشتركین محسوب می‌شود و تاثیر آن بر سهام این شركت آفریقایی مثبت بوده است.


شارژ الكترونیكی


"صامتی" معاون فروش و توزیع ایرانسل نیز گفت: ایرانسل بیش از 15 هزار نقطه فروش كارت شارژ دارد كه موجودی كانال فروش را هر روز كنترل می‌كند.


وی با اشاره به اینكه دو میلیون كارت شارژ در شبكه توزیع وجود دارد، افزود: حركت به این صورت است كه به سمت شارژ الكترونیكی و یا استفاده از POS می‌رویم.


معاون فروش و توزیع ایرانسل تصریح كرد: كنترل نقطه به نقطه قیمت شارژ امكان‌پذیر نیست و تنها افزایش فروشنده‌ها و ایجاد فضای رقابت باعث می‌شود كه قیمت‌ها بالا نرود.


وی تاكید كرد: با كنترل شبكه‌های بزرگ و همینطور شبكه بازرسی ایرانسل، موارد خلاف‌، شناسایی و پیگیری می‌شوند.


ارسال روزانه 20 میلیون پیامك در شبكه ایرانسل


"لامبو" مدیر برنامه ریزی شبکه ایرانسل میزان پیامك‌های ارسالی در شبكه ایرانسل را روزانه بین 18 تا 20 میلیون عنوان كرد و گفت: همچنین روزانه 14 میلیون تماس در شبكه ایرانسل برقرار می‌شود.


وی درباره KPI شبكه گفت: عوامل مشكل‌ساز موجب افت كیفیت خدمات ایرانسل می‌شوند كه تاكنون ناگزیر از آنها بوده‌ایم.


وی افزود: در موافقت‌نامه پروانه نقش عوامل خارجی آمده و تنها در صورتی می‌توان KPI دقیق شبكه و براساس آنچه كه در پروانه آمده است را بیان كرد كه عوامل مشكل‌ساز وجود نداشته باشند كه در آن صورت هم درصد موفقیت تماس، همان عددی است كه در موافقت‌نامه پروانه اعلام شده است.


متاثر از سرویس‌های مخابرات هستیم


معاون فنی شبكه ایرانسل درباره كیفیت پائین برخی سرویس‌های سیم‌كارت‌های ایرانسل گفت: كیفیت ایرانسل ناشی از عملكرد ایرانسل و خدماتی است كه از شركت‌های مخابراتی دریافت می‌كند.


"علی‌اصغر عینی‌پور" افزود: ما باید تمام خطوط انتقال را از شركت‌های مخابراتی از جمله شركت زیرساخت دریافت كنیم و به همین دلیل كیفیت ما به نحوی مرتبط با عملكرد شركت‌های مخابرتی است.


وی خاطرنشان كرد: اگر خطوط انتقال دچار مشكل شود، مشترك ایرانسل نیز در مقصد با مشكل مواجه می‌شود و به همین دلیل است كه یك مقدار از كیفیت شبكه ایرانسل متاثر از سرویس‌های مخابراتی است كه دریافت می‌كند.


عینی‌پور، درباره اختلال در سرویس SMS ایرانسل گفت: درحال توسعه سریع شبكه و افزایش مشترك هستیم كه به ناچار باید تجهیزات شبكه افزایش یابد كه موجب بروز اختلالات مقطعی نیز می‌شود.


وی اظهار امیدواری كرد: با راه‌اندازی مركز پیام كوتاه ایرانسل در شمال شرق تهران تا ماه آینده، اختلالات مقطعی در این سرویس از بین برود.


معاون فنی شبكه ایرانسل درباره كیفیت پائین سرویس GPRS در دو روز پایانی هفته كه شامل طرح‌های تشویقی ایرانسل شده است، گفت: باتوجه به اینكه GPRS برای نخستین بار در ایران ارایه می‌شود، این سرویس به صورت تشویقی و رایگان ارایه شد تا مشتركان با آن آشنا شوند.


وی با اشاره به اینكه كل پهنای باندی كه اكنون در اختیار مشتركان است، 40 مگابیت است، اضافه كرد: بعد از یكی دو هفته، استفاده از این سرویس افزایش یافته و كل پهنای باند درخواستی ما اشباع شده و به ناچار پهنای باند را دو برابر كردیم كه باز هم نیاز به افزایش آن داریم.
 


فناوری‌های روز را به ایران می‌آوریم


"جوتی دزای" معاون عملیاتی ایرانسل معتقد است: درحال حاضر تحریم‌هایی علیه ایران است كه مانع وورد فناوری به ایران می‌شوند اما ما باید ورود فناوری به ایران را تضمین كنیم.


وی افزود: فناوری را وارد ایران می‌كنیم كه با فناوری‌های روز دنیا تطابق دارد و باید نیازهای مشتركمان را برآورد كند.


وی درباره فناوری IP Back Bone كه قرار است از سوی هوواوی وارد ایران شود،‌ گفت: فناوری این شركت برابر IP Back Bone خیلی از شركت‌ها در سایر نقاط دنیا است و ما مشكلی از نظر كار و سرعت هوواوی در پرداختن به موضوعات مختلف نداریم.


وی با اشاره به اینكه شركت‌ها موظف هستند تا خدمات مورد نیاز ما را به نحو مطلوب در اختیار ما قرار دهند، افزود: در ژوئن 2006 در نتیجه اقدام نوكیا زیمنس تصمیم گرفتیم از پلتفرم IN زیمنس استفاده كنیم چون پلتفرم IN نوكیا در چند سال آینده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و باید تلاش كنیم تا به روز باشیم.


دو سرویس جدید دیگر


مدیر توسعه محصول ایرانسل نیز در این نشست با ارایه توضیحاتی در مورد تعرفه‌ها و طرح‌های ایرانسل و تشریح سرویس‌های ارزش افزوده این شبكه، از ارایه دو سرویس جدید دیگر خبر داد.


"احسان مظفری‌پور" افزود: سرویس "لطفا با من تماس بگیرید" سرویس جدیدی است كه برای دارندگان سیم‌كارت‌های ایرانسل راه‌اندازی شده تا حتی در صورت نداشتن شارژ برای برقراری تماس و یا ارسال پیام كوتاه، امكان برقراری ارتباط را داشته باشند.


وی اظهار داشت: این سرویس نیاز به مركز پیام كوتاه دارد كه مشكلات موقت در نتیجه به روز كردن در این سرویس هم وجود دارد و به زودی رفع خواهد شد.


مظفری‌پور، همچنین از ارایه سرویس "فهرست طلایی" برای سیم‌‌كارت‌های دائمی خبر داد كه با افزودن شماره به این لیست می‌توانند از مزایای ایرانسل شامل هزینه كمتر در برقراری تماس با افراد این لیست برخوردار شوند.


وی با اشاره به ارایه سرویس صورتحساب الكترونیكی (e-care) برای مشتركین سیم‌كارت دائمی گفت: از 500 هزار مشتری دائمی سیم كارت‌های دائمی، 120 هزار نفر خواستار این سرویس هستند كه می‌توانند به صورت آنلاین صورتحساب و ریزمكالمات خود را كنترل كنند.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی