اپراتورها

February 15, 2005
13:30 سه شنبه، 27ام بهمنماه 1383
کد خبر: 393

تا150 آنتن BTS تهران آماده نباشد سیم‌کارت‌های اعتباری واگذار نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری گفت: حداقل، نیاز به نصب 150 آنتن BTS در تهران داریم، البته تمام آن نصب شده و اینکه چقدر از این مقدار زیر بار رفته‌اند مشخص نیست و تا این میزان کامل نشود اجازه نخواهیم داد واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری صورت گیرد و امیدواریم این پروژه طوری شروع شود که مشکلاتی مانند مشکلات قبلی در تلفن همراه را نداشته باشیم و اگر این پروژه یک‌ماه هم عقب افتاد، ارزش کامل شدن را دارد تا مردم مشکلی نداشته باشند.


به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمد معتمدی در جمع خبرنگاران، درباره‌ی پذیرش شرکت ترکیه‌یی در خصوص کاهش سهام در پروژه‌ی اپراتور دوم، اظهار داشت: در مورد پذیرفتن یا نپذیرفتن طرف ترکیه‌یی،‌ هر دو را تکذیب می‌کنم چراکه هیچ بحث جدی صورت نگرفته و تا نتیجه‌ی نهایی اپراتور دوم در مجلس مشخص نشود ما نمی‌توانیم مذاکره‌ای با طرف مقابل داشته باشیم.


وی، افزود: تنها موضوع کاهش سهام نیست، بلکه بندهای دیگری هم است که باید مورد پذیرش قرار گیرد، همچنین بحث‌های امنیتی توسط این شرکت پذیرفته شده است که در چارچوب قانون ایران عمل کنند و تا نتیجه‌ی نهایی داده نشود ما نمی‌توانیم مذاکره‌ی جدی با طرف ترکیه‌یی داشته باشیم.


معتمدی گفت: این مسائل که مطرح می‌شود، مسائل حاشیه‌یی است و در آخرین مکاتبه‌ای که آن‌ها با ما داشته‌اند اعلام شد که منتظر نتیجه‌ی نهایی هستند همچنین در اوایل اسفند‌ماه نشست هیات مدیره‌ی شرکت ترکیه‌یی تشکیل می‌شود و مجموعه‌ی شرکای ترکیه‌یی و اروپایی طرف مقابل در این خصوص تصمیم می‌گیرند، بنابراین تا این نشست انجام نگیرد نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها این امر را پذیرفته‌اند یا نپذیرفته‌اند.


وزیر ICT ادامه داد: هر نتیجه‌ای حاصل شود تلاش ما این است که این پروژه ادامه پیدا کند چراکه توقف این پروژه، برنامه‌ی چهارم توسعه در فناوری اطلاعات را به تاخیر می‌اندازد که این امر به نفع دولت و مردم نخواهد بود.


وی در خصوص باند فرکانسی 1800 اپراتور دوم، تصریح کرد: در این زمینه مشکلی وجود ندارد و برخی دوستان در نیروهای مسلح اظهار نگرانی می‌کنند که قرار شده است بخشی از باند در اختیار آن‌ها قرار گیرد، البته در تمام دنیا باند 1800 در اختیار تلفن همراه است و استفاده‌ی نظامی از آن نمی‌شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.


دکتر معتمدی درباره‌ی خسارت گرفتن شرکت ترکیه‌یی، تصریح کرد: امیدواریم که این امر اتفاق نیفتد اما اگر خود را بجای آن‌ها بگذاریم و با توجه به شرایط ایده‌آلی که داشتند طبیعی است که ادعای خسارت کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.