اپراتورها

March 15, 2005
12:50 سه شنبه، 25ام اسفندماه 1383
کد خبر: 810

موبایل ایرانسل در ابتدا با قیمت 120 و 5 سال بعد 50 هزار تومان عرضه می‌شود

فاطمه محمدنژاد – مدیرعامل کنسرسیوم ایرانسل با بیان اینکه این پروژه به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود، اعلام کرد: «این پروه از نظر بازار، تکنولوژی و گستردگی کار در کشور بی‌نظیر است.»



“ابراهیم محمودزاده“ مدیرعامل صاایران (یکی از شرکای داخلی ایرانسل) صبح امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص این پروژه پاسخ داد.



وی گفت: «پشتیبانی دولت از شرکای داخلی و خارجی، نشانه‌ی عزم جدی برای اجرایی شدن این پروژه بود.»



محمودزاده افزود: «هیچ پروژه‌ای نتوانسته است به اندازه‌ی ایرانسل پشتیبانی دولت و مجلس را داشته باشد. این پروژه یک کار صرفا تخصصی و تکنیکی در کشور است که در زمینه ساخت و تولید، از تمام توانمندی‌های داخلی استفاده می‌کند.»



مدیرعامل صاایران با بیان اینکه شرکای داخلی این کنسرسیوم کاملا خصوصی هستند، گفت: «همین مساله باعث می‌شود که رقابت مناسبی در سرویس‌دهی ارزان‌تر و با کیفیت‌تر به مردم ایجاد شود.»



مدیرعامل کنسرسیوم ایرانسل در ادامه تصریح کرد: «مشکلات امنیتی و سیاسی این پروژه حل شده است. ایرانسل با پشتیبانی دستگاه‌های سیاسی و امنیتی روبروست و اعتماد آن‌ها را به خود جلب کرده است.»



وی ادامه داد:‌ «با اجرایی شدن این پروژه یک پارادایم جدید در کشور ایجاد می‌شود و شرکای داخلی ایرانسل این احساس را پدید می‌آورند که بتوانیم رقابت بهتری را با شرکت‌های خارجی داشته باشیم.»



محمودزاده گفت: «امروز این اعتماد به نفس پدید آمده است که شرکت‌های داخلی فیلتری برای حضور شرکت‌های خارجی باشند و ایرانسل الگوی مناسبی برای استفاده از توانمندی‌های داخلی است.»



مدیرعامل صاایران اظهار داشت: «در پروژه‌ی اپراتور دوم (ایرانسل)، صاایران و بنیاد مستضعفان 51 درصد و شرکت ترکسل که از توانمندی خوبی برخوردار است، 49 درصد سهام را در اختیار دارند.»



مدیرعامل کنسرسیوم ایرانسل اعلام کرد: «بر طبق برنامه زمان‌بندی شده، قرار است ظرف 15 سال، 16 میلیون سیم کارت ارائه کنیم. البته توان ما بیش از این مقدار است.»



وی با بیان اینکه در این صورت قیمت سیم‌کارت با کاهش جدی روبرو خواهد شد، گفت: «قیمت سیم‌کارت اپراتور دوم 120 هزار تومان خواهد بود که 30 هزار تومان مالیات دولت هم به آن اضافه خواهد شد؛ تا سال پنجم اجرای قرارداد نیز قیمت سیم کارت به 50 هزار تومان می‌رسد.»



محمودزاده در خصوص ایرادهای شورای نگهبان به اپراتور دوم تلفن همراه گفت: «شورای نگهبان به دو بند ایراد گرفته است که به نظر می‌رسد حل خواهد شد. یکی از اشکالات شورای نگهبان این است که در کنار وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص فضای امنیتی نیروهای مسلح با وزارت اطلاعات همکاری کند و به نظر می‌رسد و در این خصوص مشکلی نباشد.»



وی زمان تحویل اولین سری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه را 6 ماه پس از ابلاغ مجوز فعالیت اعلام کرد.


محمودزاده گفت: «امیدواریم تا پایان سال و در نهایت ابتدای سال آینده، نظر شورای نگهبان تأمین شود و انتظار ما این است که در فروردین یا حداکثر اردیبهشت سال آینده مجوز فعالیت خود را از وزارت فناوری اطلاعات دریافت کنیم.»



مدیرعامل کنسرسیوم ایرانسل گفت: «از نظر قیمت پالس و هم قیمت سیم‌کارت، فضا کاملا رقابتی خواهد بود.»


مدیرعامل صاایران، شرکت‌های “پرمان” (متعلق به بنیاد مستضعفان) و “گسترش الکترونیک” (متعلق به صاایران) را صاحبان اصلی 51 درصد سهام داخلی در این پروژه عنوان کرد و آن‌ها را کاملا غیر دولتی خواند.



وی اعلام کرد میزان درصد سهامداران داخلی فردا (سه‌شنبه) در نشستی با طرف خارجی نهایی می‌شود.



محمودزاده افزود: «با اجرای این قرارداد، 4 هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر بطور غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.»



وی نمایش فیلم به صورت ویدئویی را از جمله خدمات اپراتور دوم تلفن همراه عنوان کرد.



مدیرعامل صاایران در ادامه اظهار داشت: «صاایران می‌توند چتری برای شرکت‌های خصوصی باشد. در اپراتور دوم هم سیاست ما این است و قرار شده از 90 درصد توانمندی بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود. در بخش منابع، بنا نیست که حتی یک ریال از بنیاد یا صاایران استفاده شود.»



مدیرعامل کنسرسیوم ایرانسل در پایان نرخ مکالمه با اپراتور دوم تلفن همراه را 54 تومان اعلام کرد در حالی که نرخ مکالمه مخابرات 45 تومان است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.