اپراتورها

April 14, 2005
11:44 پنجشنبه، 25ام فروردینماه 1384
کد خبر: 1059

کاهش 50 درصدی قیمت پهنای باند را از ابتدای فروردین‌ماه منظور کردیم

رییس هیات‌مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، گفت: بحث جریمه‌ی تاخیر مجتمع صنعتی رفسنجان در واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری به زمان راه‌اندازی شبکه و عاید شدن منافع ناشی از آن مربوط می‌شود.


مهندس «مسعود مقدس» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تصویب مصوبه‌ی کاهش 50 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت، اظهار داشت: مصوبه‌ دیروز به شرکت ارتباطات دیتا و مهندس رشیدی ابلاغ شد و باید از جانب آن‌ها به استان‌ها ابلاغ شود.


وی، افزود: با توجه به این‌که تعداد کاربران اینترنت باید طبق برنامه‌ی چهارم توسعه افزایش یافته و استفاده از آن عمومیت یابد، بنابراین سعی می‌کنیم زمینه‌ی تعرفه‌ی آن با تعرفه‌های بین‌المللی در دنیا انطباق یابد تا تعداد بیشتری امکان استفاده از اینترنت را داشته باشند.


وی، تصریح کرد: این کاهش در جهت تقویت بخش خصوصی فعال در زمینه‌ی توزیع پهنای باند و سرعت بیشتر در رونق بازار IT کشور از ابتدای برنامه‌ی چهارم صورت می‌گیرد.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری، یادآور شد: ما به عنوان فروشنده‌ی پهنای باند، تخفیف را از ابتدای فروردین منظور کردیم و طبعا شرکت‌های ICP که نسبت به خرده‌فروشی پهنای باند زیر 2 مگا بیت به ISPها اقدام می‌کنند این تخفیف را قائل خواهند شد.


وی در مورد تاخیر در واگذاری سیم کارت‌های اعتباری و جلسه‌ی اخیر خود با مجتمع صنعتی رفسنجان و این‌که چرا کسی پاسخگوی این تاخیر نیست؟ گفت: پروژه‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری به عنوان یک پروژه‌ی ملی توسط مجتمع صنعتی رفسنجان به عنوان پیمانکار شرکت مخابرات ایران در حال انجام است، بنابراین بخش خصوصی در قالب بند ب ماده‌ی 124 برنامه‌ی سوم از طرف ما مامور به عمل به تعهدات است.


وی، با بیان این‌که در شرایط فعلی همه باید تلاش کنند که این سرویس به مردم ارایه شود، گفت: باید از مشخص کردن مقصر و این‌که آیا تاخیر انجام شده در قالب قرارداد منظور شده است یا خیر اجتناب کرد.


وی ادامه داد: مجتمع رفسنجان باید طبق قرارداد با مخابرات ایران عمل کند و بحث تاخیرها و جریمه باید پس از راه‌اندازی و در مراحل انجام کار بررسی شود؛ زیرا هنوز منافعی از شبکه عاید نشده که بخواهند علت تاخیرهای پیمانکار یا کارفرما را مورد بررسی قرار دهند، بلکه بحث عمده در این مورد است که هر دو طرف تعهداتی به مردم دارد که باید طبق اعلام در اردیبهشت‌ماه پاسخگو باشند، زیرا مردم مخاطب هستند.


وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ی واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری طی پروسه‌ی زمانی چند هفته‌ای و در چند اولویت طی 7 تا 8 هفته در حال بررسی می‌شود.


وی در مورد بحث اپراتور دوم، گفت: تفاهماتی با طرف داخلی و خارجی در این پروژه در حال انجام است و منتظریم شورای نگهبان جواب بحث را اعلام کند تا با تایید طرح، کار آغاز شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.