اینترنت و شبکه

July 11, 2008
15:45 جمعه، 21ام تیرماه 1387
کد خبر: 15534

شکایت انجمن ISPها از شرکت ارتباطات زیر ساخت

ICTna.ir – مهندس علیرضا علمی نائب رئیس و دبیر انجمن شرکتهای اینترنتی ایران خبر از اقدامات جدید این انجمن در راستای ابطال مزایده VOIP شرکت زیر ساخت داد .

به گزارش ایستنا از انجمن صنفی شرکت های اینترنتی ایران، علمی با بیان اینکه در این خصوص کمیته پیگیری ویژه با حضور اعضاء هیئت مدیره ، رئیس و معاونین دپارتمان VOIP  تشکیل گردیده و این کمیته در قدم اول مسئول پیگیری جدی ابطال مزایده از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری ، ارسال گزارش تفصیلی موضوع برای یکایک نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، دفتر ریاست قوه قضائیه و سایر مراجع مسئول را بر عهده دارد که تا کنون با همت رئیس دپارتمان VOIP انجمن ، شکایت رسمی انجمن صنفی به نمایندگی از یکصد شرکت ایرانی در دست اقدام است .
 
وی با ابراز تاسف از اینگونه برخوردها بانیروهای متخصص داخلی اظهار داشت : همانطوریکه قبلا” هم عرض کرده بودم محدود کردن فعالیت یکصد شرکت تخصصی نه تنها منجر به نابودی نوآوری فنی فعالان صنعت VOIP  در کشور خواهد گردید بلکه کاملا” با شعارهاو سیاستهای 
دولت و نظر مسوولین کشور مغایر است و یک حرکت  کاملا” سلیقه ای از برخی مدیران میانی و البته قدیمی دست اندر کار این مزایده می باشد .این آقایان ابتدا به دفعات شرکتهای ISP  که از سخت کوش ترین اصناف کشور میباشند را متهم به قاچاق مکالمات نمودند در حالیکه همگان نیک میدانستند چه کسانی ده ها E1 دو طرفه متصل به شبکه زیرساخت را در اختیار دارند ! بعد با مطرح نمودن این مزایده اقدام خود را در جهت تامین منافع ملی قلمداد نمودند که هوشیاری وزیر محترم را میطلبد تا روشن شود در پس این قائله چه خبر است . حال هم که پاکات باز شده خودشان اذعان دارند که فقط یک شرکت توانسته شرائط فنی مزایده را احراز نماید . نمیدانم کشور تا کی باید تاوان اینگونه  ندانم کاریها را بدهد .
 
وی در ادامه با تشبیه این مزایده به صدور پروانه PAP  در 4 سال گذشته اظهار داشت : حین صدور پروانه PAP هم ابتدا سنگ بنا را آنچنان به نادرستی گذاشتند که هم اکنون نتائج آن برای مردم مشهود است .انجمن بارها تاکید داشته اصل سپردن کار به کاردان است . آمدند پتانسیل یکهزار شرکت ISP را ندیده گرفتند و بعد مجموعه هائی را به این بازار کشاندند که مدیران برخی از آنها هم اکنون هم اطلاع دقیقی از اینترنت پر سرعت ندارند .
 
دبیر انجمن شرکتهای اینترنتی با اشاره به  اهداف برگزاری گردهمائی سراسری فعالان صنعت VOIP کشور که چندی پیش در اتاق بازرگانی ایران برگزار گردیده بود اظهار داشت : به دلیل عدم حضور مسئولین وزارت ارتباطات در این گردهمائی به اهداف مورد نظر به شکل کامل نرسیدیم لذا در نظر داریم نشست مجددی بادعوت از معاونین وزارت ارتباطات ، مدیران شرکت زیرساخت و اصحاب رسانه  طی روزهای آتی برگزار نمائیم . از جانب دبیرخانه انجمن هم  هماهنگیهای لازم صورت پذیرفته تا این نشست حتما” با حضور مسئولین ذیربط و معاونین محترم وزیر باشد .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.