تجارت الکترونیک

September 15, 2008
14:35 دوشنبه، 25ام شهریورماه 1387
کد خبر: 16594

حائری یزدی: برج الکترونیک شیراز تا آخر شهریور افتتاح میشود

در برج الکترونیکی شیراز که پیشرفته‌ترین برج IT کشور خواهد بود دو شبکه‌ی فیبر نوری مجزا پیش‌بینی شده و این برج کال‌سنتر و دیتاسنتر جنوب کشور خواهد بود.


به گزارش ایسنا محمدرضا حائری ‌یزدی ـ مدیر عامل مرکز گسترش فن‌آوری اطلاعات (مگفا) – در نشست خبری با بیان این مطلب و این که به مناسبت سی‌امین سال انقلاب تا پایان سال ‌٨٧ سه طرح توسط مگفا انجام خواهد شد از پروژه‌ی برج الکترونیکی شیراز نام برد و افزود: برج الکترونیکی شیراز در فضایی بالغ بر ‌١۵ هزار متر مربع با ‌۵/١ سال تاخیر و ‌١٣ میلیارد تومان پیش‌بینی سرمایه که تا پایان کار بیش از ‌١۵ میلیارد تومان برای آن هزینه خواهد شد تا آخر شهریورماه و طبق اعلام قبلی به وزارت صنایع و معادن افتتاح خواهد شد.


وی ادامه داد: طرح ایجاد شرکت ICT در خودرو با مشارکت ایران خودرو و پایگاه تحلیلی داده و هوش اداری نیز در سال ‌٨٧ آماده بهره‌برداری هستند.


مدیر عامل مگفا همچنین با اشاره به طرح‌های در دست مطالعه‌ی برای سرمایه‌گذاری مگفا به طرح مرکز میانی صدور گواهی دیجیتال برای صنعت (CA) که قرار است طی آن چند مرکز میانی CA در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن و ایجاد شود، پارک هنرهای دیجیتال برای ایجاد مجموعه‌ی لابراتوارهای تولیدهای کامپیوتری گرافیکی با مجموعه‌ی امکانات بی‌نظیر در خاورمیانه که بعد از تدوین طرح کسب و کار پارک هنرهای دیجیتالی که تا یک ماه آینده آماده می‌شود بودجه‌ی نهایی این پروژه مشخص مشخص خواهد شد.


او گفت: پارک سرگرمی، تفریحی، علمی IT که مراحل اجرای آن در حال انجام است و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران ایجاد خواهد شد که امیدواریم مراحل اجرایی آن در سال ‌٨٧ شروع شود.


حائری یزدی در ادامه از طرح‌هایی که از دیگر طرح‌های مگفا و شرکت‌های زیرمجموعه فروش اینترنتی خودرو که نتیجه آن در طول کمتر از چهار ماه ‌٢٠٠ میلیارد تومان برای فروش ‌١۵ هزار خودرو بوده است، پیاده‌سازی BRP در مجموعه‌ی L90 ایران خودرو که فاز اول و دوم آن تمام شده است و فعالیت‌های مگفا در حوزه‌ی پیام کوتاه که یکی از سه تامین کننده‌ی سرویس‌های ارزش افزوده پیامک کشور است نام برد.


او در حوزه سرویس ارزش افزوده‌ی پیامک به سیستم کشف قیمت وزارت بازرگانی، ارسال قبض موبایل همراه اول و همکاری‌های بین شرکت‌ همراه اول، نهاد ریاست جمهوری و مگفا با در اختیار گذاشتن صد شماره‌ی پیامک با پیش‌ شماره‌ی ‌۶٠٠٠ اشاره و اظهار کرد: این شماره‌ها برای ارتباط مردم با نهاد ریاست جمهوری کاربرد خواهند داشت.


وی با بیان این که قرارداد همراه اول با سه شرکت CP بعد از اتمام در انتهای سال ‌٨۶ و با تمدید در سه دوره‌ی سه ماهه تمام شده و قرار است مزایده‌ی جدیدی برگزار شود تصریح کرد: در قرارداد پیشین شرکت‌های CP موظف شدند حداقل ‌۵ میلیون SMS در مدت قرارداد ارسال کنند که در مزایده‌ی جدید با توجه به نبود بازار کافی از ارسال بین ‌۵٠ تا ‌١٠٠میلیون SMS سخن می‌گویند.


مدیر عامل مگفا با اشاره به این که تا پیش از فعالیت شرکت‌های CP حدود یک میلیون SMS ارسالی داشتیم و بعد از آن به بیش از ‌١٠٠ میلیون SMS رسید افزود: اگر برای برگزاری مزایده‌ی جدید با شرکت‌های ارایه دهنده سرویس ارزش افزوده عجله شود، نگرانی از وجود بحران وجود خواهد داشت.


او ادامه داد: نگرانی از بابت مساله امنیت که در حال حاضر ایجاد شده است؛ شرکت ارتباطات سیار می‌تواند طبق پیش‌بینی انجام شده در قرارداد مزایده اول آن را تمدید کند تا با مدل و محتوای مناسب مزایده جدید برگزار شود.


وی فعالیت دیگر مگفا را در حوزه‌ی ویدئو کنفرانس عنوان و ابراز کرد: این سرویس برای اولین بار در خاورمیانه درمان از راه دور را انجام خواهد داد به طوری که با گرفتن فشار خون، ضربان قلب و دیگر علائم حیاتی بیمار را به پزشک معرفی می‌کند.


حائری یزدی افزود: در حوزه‌ی یادگیری الکترونیکی مگفا با بیش از ‌٧٠٠ ساعت آموزش و زیر پوشش قرار دادن بیش از ‌١٠ هزار کاربر به اولین مرکز مدیریت‌های مجازی ایران تبدیل می‌شود. همچنین در حوزه‌ی خدمات مشاوره در وزارت‌خانه‌هایی همچون وزارت بازرگانی و شرکت‌هایی مثل شرکت گاز و مناطق آزاد مگفا سرویس‌دهی خواهد کرد.


او با بیان این که شرکت مگفا در تمام اپراتورهای ایران لینک دارد اما تاکنون تنها با شرکت ایرانسل قرارداد همکاری بسته است و با اشاره به اینکه شرکت مگفا نمی‌تواند در مزایده‌ی وایمکس شرکت کند تصریح کرد: مگفا پیشنهاد داده بود برای ‌ترویج خط و زبان فارسی در تلفن همراه تفاوت قیمت SMS فارسی و انگلیسی بیش از آن چه که اکنون است باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: علی‌رغم این که IT در کشور ما قبل از بسیاری از کشورهای دیگر مطرح بوده است و پیش از انقلاب اسلامی اداره کل ماشین‌های اداری را در سازمان برنامه و بودجه داشتیم اما امروز در جغرافیای IT دنیا هیچ اسمی از ایران نیست. در چنین شرایطی مگفا و شرکت‌های زیرمجموعه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تلاش برای اجرای طرح‌های ملی اثرگذار برآمده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.