March 1, 2009
14:26 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1387
کد خبر: 19552

وزیر ارتباطات: به مشترکان همراه اول خسارت نمی‌‏دهیم

وزیر ارتباطات در زمینه آغاز فعالیت‌‏های برندگان مزایده وایمکس اظهارداشت: این شرکت‌‏ها طبق طرح تجاری مورد ارائه به رگولاتوری از امروز عملیات‌‏های اجرایی خود را آغاز می‌‏کنند، که باید طبق برنامه حداکثر تا 9 ماه مراکز استان‌‏ها را تحت پوشش قرار دهند.


به گزارش ایلنا سلیمانی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شرکت‌‏ها می‌‏توانند طبق نیاز استان‌‏ها و شهرها فشرده‌‏سازی کنند که امیدواریم ظرف 6 ماه، خدمات خود را به مشترکان ارائه کنند.
وی در زمینه هزینه‌‏های سرمایه‌‏گذاری این حوزه اظهارداشت: هزینه سرمایه‌‏گذاری این حوزه خوشبختانه زیاد بالا نیست ولی از نظر حجم بستگی به تعداد مشترکینی دارد که خدمات خود را ارائه می‌‏کنند و به طور مثال اگر تعداد مشترکان در حدود چند میلیون قرار دهند باید در حدود 500 میلیارد تومان طی سه سال آینده سرمایه‌‏گذاری کنند، همچنین که برای متقاضیان دیگر نیز بستگی به تعداد مشترکان دارد، به طوری که اگر بتوانند از مرز 600 مشترک در هر استان عبور کنند مطمئناً می‌‏توانند خدمات خود را بین 5 تا 10هزار تومان به صورت ماهانه به مردم عرضه کنند.
وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود در زمینه اینترنت پر سرعت و کوتاهی در راه‌‏اندازی پورت ADSL (اینترنت پر سرعت) اظهارداشت: وایمکس به هیچ عنوان به سرنوشت شرکت‌‏های PAP دچار نخواهد شد چرا که آنها برنامه منسجمی نداشتند، ولی در این مورد برنامه‌‏ریزی دقیق و فعالیت کارشناسی مناسب انجام شده و مصوبات مختلفی از مراجع قانونی گرفته شده و برنامه تجاری آن هم تصویب شده است و به عبارتی می‌‏توان گفت که این موضوع کاملاً مسؤولیت‌‏آور است و اگر شرکت‌‏ها فعالیت‌‏های خود را در زمان برنامه‌‏ریزی شده اجرا نکنند حتماً جریمه خواهند شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا وزیر از توسعه اینترنت پرسرعت ناامید شده یا خیر؟ گفت: اصلاً چنین چیزی نیست و همچنان درصدد توسعه اینترنت هستیم.
سلیمانی در ادامه در زمینه ادامه اختلالات تلفن همراه و اینکه چه کسی پاسخگوی خسارت‌‏های مشترکان است، افزود: شبکه بیش از 14 سال طول عمر دارد و الان در مرحله ارتقاسازی است چرا که احتیاج مبرم به این کار داشت و با مدیریت سازمان تنظیم مقررات این کار داره پیش می‌‏رود و از سال آینده نیز کنترل کیفیت بیشتر خواهد شد، همچنین که در زمینه کمیت کارهای لازم انجام شده است. ولی خسارتی در کار نخواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.