اپراتورها

May 23, 2009
12:49 شنبه، 2ام خردادماه 1388
کد خبر: 20860

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از مذاکره با ایرانسل و اسپادان برای تامین بک هال مخابرات بر روی بستر WiMAX خبرداد



ICTna.ir- رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مذاکرات اولیه با ایرانسل و اسپادان صورت گرفته و آماده خرید سرویس های وایمکس آنها برای بک هال شبکه اپراتور اول هستیم.


“وفا غفاریان” در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) افزود: ابتدا شرکت مخابرات ایران موضوع وایمکس را در وزارت ارتباطات مطرح کرد اما در نهایت به ما پروانه ندادند.


وی با اشاره به اینکه وایمکس کاربری های موثر بسیاری از جمله بک هال تلفن همراه و استفاده در توسعه های ناگهانی دارد، اظهار داشت: درحال حاضر از دکت استفاده می کنیم درحالی که روی برج، وایمکس خیلی خوب جواب نیازهای ما را می دهد و می توانیم 4 تا 5 مگابایت به آن برج پهنای باند بدهیم و در آنجا یک سوئیچ بزنیم.


غفاریان ادامه داد: اگر شرکت مخابرات ایران وارد بحث اینترنت پرسرعت شود نیز قطعا ترانسمیشن ها و ساب لینک های ما بر روی وایمکس خواهد بود.


به گفته وی، آنچه را که ما به عنوان وایمکس قبول نداریم بر روی گوشی تلفن همراه است زیرا استانداردهای آن تعیین نشده و تعداد زیادی ار کمپانی های بزرگ نیز آن را کنار گذاشته اند.


غفاریان، وایمکس را به عنوان بک هال یک روش موثر می داند و می گوید: وایمکس برای اینترنت سیار و نه تلفن همراه و همچنین توسعه های موقت شبکه راهکار خوبی است.


به گفته وی، وایمکس راهکار خوبی برای تلفن همراه نیست زیرا علاوه بر گران قیمت بودن مشکلات تکینیکی و فنی نیز دارد.


غفاریان اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران قرار است سرویس وایمکس خود را از اپراتورهای موجود دریافت کند و صحبت های اولیه آن نیز صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه اگر سرویس های عرضه شده از سوی اپراتورهای وایمکس از نظر قیمت و کیفیت قابل قبول باشد دیگر مهم نیست که شرکت مخابرات ایران عرضه کننده باشد، افزود: وایمکس کاربر نهایی ندارد و ما باید از اپراتورها سرویس بگیریم زیرا اگر ما از آنها نگیریم به مردم هم نمی توانند سرویس وایمکس بدهند.


غفاریان، وایمکس را یک سرویس B2B و B2G دانست و گفت: اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کاربر نهایی می خواهد درحالی که اصلا در این مورد جواب نخواهد داد.


وی تصریح کرد: خدمات وایمکس را می خریم و وارد سرمایه گذاری آن نمی شویم اما خرید خدمات ما از اپراتورها به معنی تضمین بازار برای آنهاست و تا ما جلو نرویم، کسی در این زمینه سرمایه گذاری نمی کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.