September 26, 2009
18:50 شنبه، 4ام مهرماه 1388
کد خبر: 23216

صلاحیت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان بعنوان سومین خریدار مخابرات تایید شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بلوک 51 درصدی مخابرات قطعا ” فردا عرضه می شود و مهراقتصاد ایرانیان نیز به عنوان سومین متقاضی مجاز به حضور در این عرضه شد.


غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با فارس ، شایعه تاخیر عرضه بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات و انجام در سه شنبه جاری را تکذیب و تاکید کرد: طبق برنامه قبلی فردا بلوک مدیریتی مخابرات به قیمت هر سهم 340 تومان در بورس عرضه می شود و تاخیری در این واگذاری وجود ندارد.
وی در برابر این سئوال که بررسی اهلیت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان برای حضور در این واگذاری به کجا انجامید پاسخ داد: صلاحیت و اهلیت این متقاضی مورد بررسی سازمان خصوصی سازی قرار گرفت و تاییدیه لازم برای سومین متقاضی صادر شد.
به گزارش فارس ، در حالی پیش از این اهلیت دو مقاضی خرید این بلوک یعنی شرکت تعاونی پیشگامان یزد و کنسرسیوم اعتماد مبین از سوی سازمان خصوصی سازی تایید شده بود که بدین ترتیب فردا بیش از22 میلیارد و 936 میلیون سهم مخابرات به قیمت هر سهم 340 تومان در بورس عرضه می شود تا در صورت انجام معامله به همان قیمت پایه بیش از 7.8 هزار تومان جابجا شود.
براساس این گزارش، کارگزار عرضه کننده این معامله تاریخی از سوی سازمان خصوصی سازی شرکت کارگزاری حافظ تعیین شده که سابقه انجام معاملات بزرگی چون بلوک 20 درصدی ملی مس و بلوک های 5 درصدی بانک های ملت و صادرات را دارد.
این بلوک به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط 8 ساله و طی 16 قسط و با فاصله زمانی 6 ماهه عرضه می شود و خریداران باید هزار و 560 میلیارد تومان بابت وجه نقد و 20 درصدی و هر شش ماه 484 میلیارد تومان بابت اقساط به حساب دولت واریز کنند. از طرف دیگر با توجه به اینکه وجه سپرده معامله نزد کارگزار 3درصد تعیین شده ، متقاضیان باید 468 میلیارد تومان را قبل از انجام معامله سپرده بانکی کنند.
در شرایط این معامله مهم نیز عنوان شده کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.
در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت نامه مذکور تأمین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد.کارمزد کارگزار فروشنده به عهده فروشنده خواهد بود.
سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.
از طرف دیگر مهلت پرداخت حصه نقدی سهام حداکثر 30 روز کاری از تاریخ عرضه تعیین شده و خریدار و یا خریداران باید مشمول محدودیت های قانونی مندرج در اصل 44 و قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب 1337 نباشند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.