September 26, 2009
18:51 شنبه، 4ام مهرماه 1388
کد خبر: 23217

برنامه های کنسرسیوم پیشگامان برای افزایش سودآوری مخابرات تشریح شد

مدیرعامل گروه پیشگامان کویر یزد مهمترین برنامه های این تعاونی را برای افزایش سودآوری سهام مخابرات تشریح کرد .


محمدرضا رضایی نژاد در گفت وگو با فارس با اشاره به برنامه عرضه بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات توسط سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد با تعریف اتاق فکری متشکل از متخصصان مالی و مخابراتی به دنبال تصویب طرح های افزایش سودآوری در شرکت مخابرات است تا در صورت خرید سهام آنها را عملیاتی کند.
وی افزود: اضافه کردن سرویسهای ارزش افزوده که GPRS, MMS مهمترین اقلام آن هستند در فاز نخست در دستور کار قرار دارد. با توجه به پتانسیل هایی که در طرف تقاضا وجود دارد، قطعا می تواند بازدهی مناسبی را نصیب سهامداران مخابرات ایران کند.
وی زمینه سازی برای فعالیت شرکتهای دارای پروانه مخابراتی را سرفصل بعدی این کنسرسیوم عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با طراحی و به روز کردن بسترهای فنی مورد نیاز، زمینه را برای مشارکت حداکثری متقاضیان فعال در زمینه مخابرات فراهم کنیم . به طور نمونه در نظر داریم با واگذاری پروانه فعالیت در زمینه اینترنت پرسرعت تعداد مشترکان این حوزه را طی 2 سال به 7 میلیون کاربر افزایش دهیم.
مدیرعامل گروه پیشگامان کویر یزد در تشریح میزان مشارکت مخابرات با سایر اپراتورها بعد از خصوصی سازی گفت: تعامل و همکاری بیشتر با اپراتورهایی که هم اکنون فعال هستند به طور قطع یکی از اهداف کلان ما را تشکیل می دهد تا علاوه بر تبادل دانش فنی، از محل اتصال های متقابل با این اپراتورها نیز، درآمد عملیاتی خوبی برای سهامداران شناسایی شود.
رضایی نژاد ادامه داد: استفاده جدی از مدیریت بهینه سازی در شرکت مخابرات و 31 شرکت تابعه که نرم افزارهای مورد نیاز آن توسط مشاوران خارجی تهیه شده نیز، دیگر برنامه راهبردی این کنسرسیوم برای بزرگترین شرکت بورس تهران است.
وی به حضور مشاوران مطرح خارجی در اتاق فکر کنسرسیوم پیشگامان اشاره کرد و گفت : چهار نفر از بهترین مشاوران خارجی آخرین دستاوردهای روز دنیا را در زمینه مدیریت خدمات در اختیار کنسرسیوم پیشگامان قرار می دهند . این تعامل دوسویه دانش فنی بعد از خرید سهام مخابرات به شکل جدی تر با اپراتورهای طراز اول دنیا ادمه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: ایجاد تغییر در تکنولوژی فنی خدمات و ارائه آن به صورت NGNکه جزو یکی از پیشرفته ترین انواع ارائه خدمات است در مخابرات پیاده سازی خواهد شد.
وی هم چنین از پذیره نویسی تعاونی عام فراگیر این شرکت طی هفته جاری خبر داد و گفت : شرکت پیشگامان رسانه پارس که به صورت تعاونی فراگیر عام ثبت شده به زودی پذیره‌نویسی خود را انجام می‌دهد و علاوه بر کارکنان مخابرات، تمام مردم می‌توانند در پذیره‌نویسی شرکت کنند.
رضایی نژاد در مورد ترکیب سهامداران تعاونی پیشگامان گفت : اهلیت این تعاونی 100درصد غیردولتی است و 5 هزار نفر از مردم یزد سهامدار ما هستند. شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد ارائه‌دهنده کلیه خدمات اینترنتی و ارتباطی در سال 1375 با هدف ایجاد بستری مناسب در صنعت اطلاع‌رسانی (IT) و به صورت تعاونی در استان یزد ایجاد شده و تمام 14شرکت اقماری ما در زمینه IT فعالیت می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.