June 27, 2010
11:08 یکشنبه، 6ام تیرماه 1389
کد خبر: 28179

پروژه مشارکتی شاتل و مخابرات مازندران کلید خورد

شرکت شاتل، ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت پروژه مشارکتی خود با مخابرات استان مازندران برای نصب و راه اندازی و فروش پورت های اینترنت پرسرعت را آغاز کرد.


به گزارش عصر ارتباط، محمدحسن شانه‌ساززاده مدیرعامل شاتل در جمع خبرنگاران، گفت: «در این طرح، شرکت مخابرات استان مازندران فضا و امکانات مورد نیاز را در اختیار ما قرار داده و ما نیز نصب و راه‌اندازی تعداد مشخصی پورت را به آنها تضمین می‌دهیم.»


او با اشاره به اینکه این طرح در مراکز پرجمعیت و کم جمعیت این استان و روستاها اجرا می‌شود، افزود: «طی یک ماه گذشته نصب و عرضه پورت‌های اینترنت پرسرعت در40 مرکز از 93 مرکز مخابراتی استان مازندران انجام شد و طبق برنامه باید در یک سال نخست قراردادی خود 20 هزار پورت بفروشیم.»


شانه‌ساززاده سهم مخابرات مازندران به ازای فروش هر پورت را چهار هزار تومان عنوان کرد و گفت: «شرکت شاتل به مخابرات این استان برای انجام تعهداتش نیز ضمانت داده است.»


او این همکاری دوجانبه را موجب ارایه خدمت در سریع‌ترین زمان ممکن، صرف کمترین سرمایه‌، کاراترین شکل همکاری، بیشترین ضریب نفوذ اینترنت برای استان و بیشترین سود برای همه ذی‌نفعان عنوان کرد.


عدم نیاز به سرمایه‌گذاری دوباره توسط مخابرات، وجود سود تضمین شده برای شرکت مخابرات استان، اجرای اصل 44 و پرهیز از شکل‌گیری انحصار، کاهش تنش میان دو طرف، ایجاد پول با کمک ظرفیت‌های بلااستفاده مخابرات و افزایش پورت DSL و سهم بازار شرکت مخابرات استان از ویژگی‌های این طرح است.


شانه‌ساززاده همچنین از کاهش تعرفه خرید هر گیگ ترافیک از سوی کاربران شاتل از 9 هزار تومان به 5 هزار تومان اشاره کرد و افزود: بدین ترتیب هزینه هر گیگ ترافیک خریداری شده از سوی مشترکان 45 درصد کاهش می‌یابد.


او در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان قطعی سرویس PAPها گفت: متاسفانه طی اردیبهشت ماه گذشته 28 درصد Packet Lost داشتیم که این رقم در برخی از استان‌ها به 50 تا 60 درصد رسید.


شرکت شاتل با راه‌اندازی و نصب 120 هزار پورت ADSL2+ در سراسر ایران توانسته است بیشترین سهم بازار و تعداد کاربر در ایران را به خود اختصاص دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.