باندپهن سیار

July 14, 2010
20:10 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1389
کد خبر: 28520

ادامه کوچ زیرساختی‌ها به مبین‌نت

تغییرات در ترکیب اداره‌کنندگان اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت همچنان ادامه دارد.


به گزارش عصر ارتباط، اسماعیل رادکانی که دی‌ماه سال 88 از سوی محمدباقر ظهور‌فر مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مدیرکل رایانه این شرکت منصوب شده بود، مدتی را از این شرکت مرخصی گرفته و برای به سرانجام رساندن وایمکس مبین‌نت در کنار دیگر همقطاران خود به این شرکت رفته است.


در این میان به‌رغم اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خرید سهام مبین‌نت از سوی شرکت مخابرات ایران را غیرمجاز اعلام کرده و تخلف دانسته اما محمدمهدی عطوفی و رسول سرائیان نیز از بدنه شرکت ارتباطات سیار ایران به ترکیب هیات مدیره مبین‌نت تزریق شده‌اند.


از سوی دیگر محمدتقی خاکی عضو سابق هیات مدیره زیرساخت که در مبین‌نت به طور همزمان عضو هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت بود، با ورود دو عضو جدید سهامدار مبین‌نت از عضویت در هیات مدیره مبین نت کنار گذاشته شد و تنها بر کرسی مدیرعاملی این شرکت تکیه زده است.


رضا گرامی نیز که از آغازین روزهای فعالیت مبین‌نت اداره امور روابط عمومی این اپراتور سراسری وایمکس را بر عهده داشت، این روزها از تیم مبین‌نت جدا شده و جای خود را به محمد چهرقانی که چند ماهی تا فرارسیدن دوران بازنشستگی‌اش در شرکت ارتباطات زیرساخت باقیمانده و هنوز نتوانسته هدایت کامل امور این شرکت را بر عهده بگیرد، داده است.


پیش از این غلامرضا کشتگر نیز که پس از جدا شدن شرکت ارتباطات زیرساخت از بدنه شرکت مخابرات ایران به این شرکت حاکمیتی رفته بود و معاونت طرح و توسعه آن را بر عهده داشت، در آخرین ماه‌های سال 88 از شرکت زیرساخت خداحافظی کرد و مسوولیت معاونت عملیات شرکت مبین‌نت را که بر عهده فریبرز نژاددادگر بود، عهده‌دار شد.


در سوی دیگر این ماجرا، فریبرز نژاددادگر مرد شماره یک روزهای سخت دریافت پروانه مبین‌نت که تا پیش از این تغییرات قائم مقام مبین‌نت بود اکنون از بطن این شرکت به شرکت تازه متولد شده آریاسل مهاجرت کرده و مدیریت آن را که قرار است شبکه توزیع و فروش وایمکس مبین‌نت باشد را بر عهده گرفته است.


مبین‌نت، تنها اپراتور سراسری وایمکس که در زمان دریافت پروانه‌اش در اسفند ماه سال 87 مجوز وایمکس موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طلب می‌کرد، هنوز سرویس‌دهی خود را آغاز نکرده است. مدیران رگولاتوری بخشی از آن را ناشی از عدم تایید تست‌ها از سوی این سازمان و بخشی را مربوط به عدم دریافت تاییدیه مورد امنیتی عنوان کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.