باندپهن سیار

July 24, 2010
17:57 شنبه، 2ام مردادماه 1389
کد خبر: 28714

همه چیز درباره وایمکس مبین نت

Untitled.jpg


ICTna.ir – شبکه وایمکس مبین‌نت روز جمعه 1 مردادماه 1388 در 11 شهر اراک، اردبیل، ایلام، بابل، بجنورد، بیرجند، خرم‌آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد و یاسوج با تنها 154 سایت راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) سرویس اینترنت پرسرعت مبین نت با سرعت‌های 128، 256،512 و 1024 کیلوبیت بر ثانیه از طریق ثبت نام اینترنتی به متقاضیان در این 11 شهر ارائه خواهد شد.

تعرفه اینترنت پرسرعت بیسیم مبین نت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با ۶ گیگابایت ترافیک ماهیانه ۲۰ هزار تومان و تعرفه این سرویس یا ترافیک نامحدود ماهیانه ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
وایمکس مبین نت با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه و با ترافیک نامحدود ماهیانه ۲۰ هزار تومان به متقاضیان عرضه میشود. همچنین این سرویس با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه و ۲۵ گیگابایت ترافیک، ماهیانه ۴۰ هزار تومان و با ترافیک نامحدود ماهیانه ۶۰ هزار تومان میباشد.
اشتراک وایمکس مبین نت با سرعت یک مگابیت بر ثانیه و ترافیک نامحدود ماهیانه ۶۰ هزار تومان هزینه در بر دارد. برخلاف ایرانسل مبین نت سرویس با تعرفه آبونمان رایگان و تعرفه براساس ترافیک و همینطور سرویس با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه را راه اندازی نکرده است.

کلیه سرویس های وایمکس مبین نت شامل ۲۰ هزار تومان هزینه اولیه بابت فعال سازی، نصب و تحویل میباشند.

به گزارش ایستنا در شبکه مبین نت در صورت پیش پرداخت پنج ماه، ماه ششم بصورت رایگان و در صورت پیش پرداخت نه ماه، سه ماه دیگر بصورت رایگان از مبین نت هدیه میشود. با این حال کف تعرفه های مبین نت با احتساب این تخفیف ها از تعرفه های وایمکس ایرانسل بالاتر است ولی این تعرفه ها از تعرفه های وایمکس داتک بسیار پایین تر است.

همچنین سرویس وایمکس با ترافیک محدود مبین‌نت در بازه زمانی دو الی هشت صبح و جمعه ها رایگان بوده و ترافیک تبادل شده از محدودیت ترافیک ماهیانه مشترک کسر نمی‌شود.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا در حال حاضر طرح تشویقی با عنوان P1 مشتمل بر اشتراک یکساله با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه، 100 گیگابایت ترافیک، ترافیک اضافه نیم بها (50ریال)، IP ثابت، مودم داخلی رایگان و نصب و راه اندازی رایگان با بهای 240 هزار تومان عرضه کره است.

بهای مودم داخلی مبین نت 80هزار تومان، مودم Wi-Fi 110هزار تومان و مودم خارجی 200هزار تومان است. مودم های فوق عینا مشابه سه مدل مودم ایرانسل میباشند.

براساس اعلام تا انتهای تابستان امکان دریافت خدمات در کلیه مراکز استان و شهر بابل امکان پذیرخواهد شد.

مبین نت از ابتدا امکان اخذ IP ثابت را فراهم ساخته و از متقاضیان این سرویس ماهیانه 5هزار تومان اخذ می‌کند. مبین‌نت این امکان را تنها در اختیار مشترکین سرویس‌های با ترافیک نامحدود قرار میدهد.

پیش شماره VoIP مبین نت 0944 بوده و براساس اعلام این شرکت با همکاری و انعقاد قرارداد با شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر اپراتورهای تلفن همراه این مشترکین امکان مکالمه با سایر شماره ها را نیز خواهند داشت.

مرکز تماس مبین نت با شماره 83868 (021) پاسخگوی متقاضیان است. همچنین پشتیبانی آنلاین نیز عرضه خواهد شد.


در این زمینه از آرشیو ایستنا :
سبوحی: وایمکس در کمتر از 9 ماه عرضه می شود
دادگر: وایمکس مبین نت تا پایان سال جاری به صورت آزمایشی راه اندازی میشود
ایرانسل با پستچی، وایمکس و ویترین به تله‌کام آمد
ذبیحی: مبین نت سرویس وایمکس خود را خرداد آینده ارائه می کند
خاکی از زیرساخت به مبین نت رفت!
تست وایمکس مبین نت در اصفهان آغاز شد
برای نخستین بار در ایران عرضه خدمات وایمکس ایرانسل در 7 شهر آغاز شد
مبین نت: از BTSهای مخابرات استفاده می کنیم
وحیدصدوقی: خرید ۴۰٪ سهام اپراتور WiMAX مبین نت تا دو هفته دیگر نهایی میشود
ترکیب سهامداران مبین نت تغییر کرد
وایمکس مبین نت اول تیرماه عرضه میشود
رگولاتور: تغییر ترکیب سهامداران مبین نت بدون مجوز رگولاتوری ممکن نیست
بی اعتنایی همراه اول به اعلام رگولاتوری درخصوص غیرقانونی بودن واگذاری۴۰درصد سهام مبین نت به این
شرکت

اطلاعیه رسمی همراه اول: خرید سهام مبین نت کاملاً قانونی است و رگولاتوری فصل الخطاب
مدیرعامل مبین نت: وایمکس در ۳۰استان تا پایان ماه/هنوز رگولاتوری در خصوص واگذاری ۴۰درصد سهام مبین نت به همراه اول اعلام نظر نکرده است
تعرفه اشتراک وایمکس ایرانسل کاهش یافت
مدیر فنی مبین نت استعفا داد
وایمکس مبین نت شنبه راه اندازی میشود

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.