باندپهن سیار

July 25, 2010
11:10 یکشنبه، 3ام مردادماه 1389
کد خبر: 28722

فایل صدای دومین نشست خبری مبین نت




در نشست خبری شرکت ارتباطات مبین نت که صبح امروز در محل هتل سیمرغ برگزار شد ، محمد تقی خاکی مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه شرکت مبین نت در سال 87 به عنوان برنده مزایده در سراسر کشور انتخاب شد اظهارداشت: این شرکت  در سال 87 با هدف ارائه خدمات در بخش اینترنت پرسرعت بر مبنای تکنولوژی وایمکس ایجاد شد و در اسفند ماه 87 موفق به اخذ پروانه در تمامی استان‌ها شد و حق لایسنس ارائه خدمات آن  108 میلیارد تومان بود که 40 درصد آن نقدا پرداخت شد و مابقی در اقساط شش ساله پرداخت می‌شود. 


 وی با بیان اینکه بر مبنای پروانه موظف بودیم تا آذر ماه سال گذشته مراکز استان‌ها را تا 80 درصد تحت پوشش OUTDOUR قرار دهیم اظهار داشت: این کار توسط مبین نت انجام و در وقت مقرر به سازمان تنظیم مقررات اعلام شد و براساس پروانه تا پایان سال 89 باید 90 شهر دیگر تحت پوشش قرار ‌گیرند و تا پایان سال 90 نیز 379 شهر زیر پوشش شبکه وایمکس ما قرار می‌گیرند. 


خاکی با بیان این که در تلاشیم توسعه شبکه را تسریع کنیم اظهار داشت:‌ ‌ در آذر ماه سال 88 کل مراکز استان‌ها و تهران زیر پوشش بود ولی نکته مهم کیفیت ارائه‌ی خدمات بود که در بهره‌برداری از شبکه‌ قدری تامل کردیم تا کیفیت بهتر شود و آخر خرداد ماه را در برنامه‌ریزی قرار داریم.  


وی افزود:‌در راه اندازی شبکه تمامی ملاحظات را از جمله ملاحظات فنی و بازاریابی را دیده بودیم و به رسانه‌ها عنوان شده بود که تا آخر خرداد ماه این کار انجام می‌شود ولی بخشی از طرح ما به دلیل این که خارج از اختیار ما بود انجام نشد به همین دلیل این کار با تاخیر صورت گرفت. بنابراین سازوکارهای لازم انجام شد و قرار شد که از اول مرداد ماه بهره‌برداری رسمی را شروع کنیم و براساس این تفکر سایت را فعال کردیم ولی در حال حاضر هم به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که همه مشکلات شبکه حل شده ولی بخش قابل توجه مسائلی که در طرح بود برطرف شده است . 


وی ادامه داد:‌ ذهنیتمان این بود که بخش شبکه‌ و بخش رادیویی در 11 شهر به بهره‌برداری برسد و این 11 شهر به لحاظ فنی مشکلی نداشته و آماده است ولی در حال حاضر در بخش شبکه آن‌ها کارهایی باقی مانده که باید انجام شود و امیدواریم ظرف چند روز آینده به بهره برداری برسد و این کار به پایان این ماه نیجامد. 


خاکی در ادامه با بیان اینکه بحث ثبت نام در سایت باز است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت مراجعه کنند گفت: علاوه بر تاکید بر کیفیت سیستم و گسترش پوشش شبکه سعی‌مان این است که به بخش نرم افزار شبکه توجه خاصی شود تا بتوانیم براین اساس سرویس‌های ارزش افزوده را در این شبکه فعال کرده و تنوع محصولات داشته باشیم.  


مدیر عامل شرکت پروانه‌ سراسری ارتباطات بی سیم از طریق فناوری وایمکس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براین که در زمان تاخیر، رگولاتوری جریمه‌هایی را برای اپراتورها در نظر می‌گیرد گفت:‌ اگر مشمول جریمه شویم که رگولاتوری در این زمینه تصمیم می‌گیرد باید تابع باشیم.  


مدیر عامل شرکت مبین نت  همچنین درباره ثبت نام اینترنتی متقاضیان وایمکس مبین نت و با توجه به این‌که با این نوع ثبت نام احراز هوایت چه خواهد شد؟‌گفت:‌ بعد از ثبت نام باید مودم به مشترک تحویل داده شود و احراز هویت آنجا تایید می‌شود.  


خاکی با بیان این‌که در مرحله فعلی فعلا اینترنت پرسرعت را ارائه می‌دهیم گفت:‌امیدواریم هرچه زودتر ساز وکارهای ارائه VOIP وVPN فراهم شود تا آن‌ها را ارائه دهیم که بعید می‌دانم بیش از یک ماه زمان ببرد.   


مدیر عامل شرکت مبین نت با بیان این‌که بدون شک سازمان تنظیم و مقررات اجازه کار و بهره‌برداری از شبکه و سینگالی که به لحاظ فنی و سلامتی تایید نشده باشد را  مورد تایید قرار نمی‌دهد گفت:‌ بعد از تایید سازمان پروانه صادر می شود و سازمان انرژی اتمی نیز براساس مشخصاتی تجهیزات را تست می‌کند.  


وی در بخشی ازسخنان خود با بیان این که 60 درصد سهامدار مبین نت شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران است گفت:‌ قرار شد 40 درصد از سهام از کل شرکت به همراه اول داده شود و مذاکراتی نیز صورت گرفته و با توجه به این که ما باید تغییر سهامدار را به سازمان منعکس کنیم این کار از اواخر اردیبهشت ماه انجام شد و اگر سازمان تنظیم مقررات این کار را مغایر مقررات بداند باید به ما اعلام کند و از طرفی تغییر سهامدار زمانی رسمی می‌شود که در دفتر ثبت شرکت‌ها ثبت شده و در روزنامه رسمی به ثبت برسد که این اتفاق نیفتاد چون نظر سازمان در این زمینه حکم می‌کند.  

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.