September 5, 2010
23:29 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1389
کد خبر: 29589

سیدهاشمی: درآمد دولت از مخابرات در سال جاری 3 برابر شد

در نخستین نشست خبری مسئولین شرکت مخابرات دکتر سید هاشمی، نایب رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با بحث تعرفه‌ها گفت: مخابرات یک شبکه بین‌المللی است و نمی‌تواند به صورت جزیره‌ای عمل کند، مایک سری تعرفه‌ها را در سطح بین‌المللی می‌پردازیم و بین 193 کشور دنیا از نظر قیمت پایین تعرفه‌ها رتبه 191را داریم، البته در یکی از بندهای پروانه آمده است که خریداران نسبت به تعیین تعرفه‌ها براساس عرضه و تقاضا پیشنهاد خود را به سازمان تنظیم مقررات ارایه کنند، که این کار از جانب ما صورت گرفته است و منتظر پاسخ سازمان نیز هستیم.
سید هاشمی در ادامه افزود: یکی از بندهای پروانه این است که خریداران نسبت به تعیین تعرفه‌ها بر اساس عرضه و تقاضا پیشنهاد خود را به سازمان تنظیم مقررات ارایه می‌کنند که این کار از جانب ما صورت گرفته است و منتظر پاسخ سازمان هستیم.
سید هاشمی نایب رئیس شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی سازی به سه هدف عمده شرکت اشاره و افزود : اولین هدف ارائه خدمات به نحو مطلوب با کیفیت قابل رقابت و سنجش در کشور است، البته اگـــر محیط مناسب و بستر لازم فراهم شود کـــه این مهم همکاری دولت و سازمان تنظیم مقررات را می‌طلبد. دومین هدف، ارائه خدمات متنوع به مشتریان است، همان‌گونه که شاهد هستیم ما هم اکنون بیشتر از یک یا دو خدمت ارائه نمی‌دهیم که از جمله می‌توان بــــــه VOIC و SMS اشاره کرد، MMS هم که قطع شد و دیگر امکان ارائه آن تا اطلاع ثانوی نیست، در حالی که می‌توانیم در جهت رضایت مشتری و کسب سود بیشتر خدمات متنوع‌تری ارائه کنیم.
سید هاشمی افزود: بعد ازخصوصی‌سازی مخابرات، 80 تا 90 هزار کارمند از طریق مخابرات امرار معاش می‌کنند و ما به تک‌تک آنها به عنوان یک سرمایه نگاه می‌کنیم، هدف اصلی ما پرداخت مناسب به کارکنان در مقابل کار متقابل است، زیرا معتقدیم تقویت نیروی انسانی در افزایش بازده شرکت نقش به سزایی دارد، به عنوان مثال ما امسال 50الی 60 میلیون تومان به مدیر عامل شرکت پاداش دادیم چون معتقدیم با کار مناستب ایشان هزاران پروژه مخابراتی به سرانجام رسیده است.
نایب رئیس شرکت مخابرات ایران، در رابطه با قطعی اینترنت 8 شرکت PAP به دلیل بدهی 100 میلیون تومانی در پاسخ به ایلنا گفت: این صحبت‌ها فقط در حدنامه‌نگاری داخل سازمان بوده است و متاسفانه بلافاصله روابط عمومی این شرکت‌ها اعلام کرد که مخابرات استان تهران دستور به قطع ارتباط PAP ها داده است. البته در اینکه بعضی از این شرکت‌هابدهکار هستند شکی نیست زیرا درحالی که ما در یک روستابرای 5هزار تومان، تلفن یک روستایی را قطع می‌کنیم، آیا نباید به یک شرکت برای نپرداختن میلیون‌ها تومان تذکر بدهیم؟
نایب رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه با تاکید بر اینکه این پول متعلق به همه سهامداران است افزود: ما چون خود یک شرکت خصوصی هستیم، منافع شرکت‌های خصوصی را هم در نظر می‌گیریم. اگر در گذشته PAPتوسط شرکت دولتی رانده می‌شدند، هم اکنون شرکت مخابرات با آنها همکاری لازم را دارد. دلیل این ادعا نیز ایجاد یک کارگروه با همکاری 11شرکت PAP و شخص مدیر عامل است، بنابراین تاکید می‌کنیم دیدگاه ما تقویت بخش خصوصی است.
سید هاشمی با اشاره به تلاش شرکت مخابرات ایران برای ورود همراه اول به بورس گفت: سعی می‌کنیم ده درصد سهام همراه اول در بورس عرضه شود، این کار به دو دلیل صورت می‌گیرد اول اینکه سهام مخابرات در دست افراد عادی قرار گیرد و از طریق آن زندگی و معیشت خود را تامین کنند و دوم اینکه ما به عنوان سهامدار پنجاه به اضافه یک درصد می‌خواهیم سهام خودمان را واگذار کنیم و با این استراتژی سهامداران و شرکای مخابرات را گسترش دهیم و مالکان مخابرات هر جا که مناسب باشد نسبت به فروش سهام این شرکت در بورس و یا از طریق مذاکره اقدام می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همراه اول با سرمایه 200میلیارد تومانی در بورس عرضه می‌شود و سال گذشته نیز این شرکت هزار و 150 میلیارد تومان سود داشته است.
به گفته وی از عرضه 10 درصد سهام همراه اول در بورس مبلغ 800 میلیارد تومان به عنوان درآمد غیرعملیاتی نصیب شرکت مخابرات ایران می‌شود و ارزش سهام مخابرات افزایش می‌یابد.
خریداری سهام تالیا از سوی مخابرات
نایب رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران درباره آخرین وضعیت سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا در کشور با بیان اینکه این شرکت درحال‌حاضر تنها 200 هزار مشترک فعال دارد گفت: پروژه تالیا به ضرر مخابرات است و این شرکت در سال 88 حدود 27میلیارد تومان به مخابرات ضرر زده است.
وی با تاکید بر این‌که شرکت مخابرات ایران پیشنهاد داده است که مجتمع صنعتی رفسنجان در جهت کاهش دارایی و سرمایه‌اش از پروژه تالیا اقدام کند خاطرنشان کرد: در این زمینه طی موافقتنامه‌ای با این شرکت مقرر شد تالیا ارزش‌گذاری شود و تا پایان شهریورماه جاری این پروژه با سرمایه‌گذاری جدید با 51درصد سهم مخابرات و 49درصد سهم مجتمع صنعتی رفسنجان احیا شود.
سید هاشمی با بیان این‌که تالیا تاکنون 710 سایت BTS در کشور نصب کرده که بدون استفاده مانده است ادامه داد: به دنبال واگذاری 6میلیون سیم‌کارت از شبکه تالیا هستیم و این اپراتور را با 6 میلیون مشترک بار دیگر احیا خواهیم کرد.
درآمد 3 برابری دولت از محل مخابرات
سید هاشمی با اشاره به تغییرات در آیین‌نامه معاملات شرکت مخابرات ایران که در جهت روان شدن امور و امکان مشارکت در اجرای پروژه‌ها انجام پذیرفته است گفت: با این تغییر امکان مذاکره برای خرید به جای برگزاری مناقصه ممکن می‌شود.
وی همچنین در مورد بحث انحلال معامله شرکت مخابرات ایران و غیرقانونی خواندن آن از سوی برخی نمایندگان مجلس اظهار داشت: با خصوصی‌سازی مخابرات دولت امسال سه برابر سال گذشته از محل مخابرات درآمد کسب کرد.
سیدهاشمی به روند پرداخت مبالغ به دولت برای خصوصی شدن این شرکت اشاره کرد و گفت: دولت بابت فروش شرکت مخابرات ایران 2560 میلیارد تومان از ما وجه دریافت کرده است. شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان خریدار سهام مخابرات 250 میلیارد تومان بابت 20 درصد سهم دولت، 250 میلیارد تومان بابت 20 درصد سهام عدالت، 850 میلیارد تومان بابت پروانه به سازمان تنظیم مقررات و 640 میلیارد تومان نیز بابت زیرساخت به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت کرده است. همچنین دولت 490 میلیارد تومان بابت مالیات از مخابرات دریافت کرده که اگر این معامله فسخ شود باید تمامی این وجوه به ما بازگردانده شود.
وی با بیان اینکه امسال هزارمیلیارد تومان باید به دولت پول پرداخت کنیم که مخابرات تنها 600 میلیارد تومان سود داشته است. گفت: قسط بعدی شرکت توسعه اعتماد مبین برای خرید سهام مخابرات مبلغ 491 میلیارد تومان خواهد بود که در آبان ماه واریز می‌شود.
سید هاشمی بر ارائه خدمات مطلوب، با کیفیت و متنوع مخابراتی تاکید کرد و گفت: باید پاسخگوی مردم برای اختلالات در شبکه موبایل باشیم.
در حاشیه این نشست خبری سید هاشمی در پاسخ به یکی از خبرنگارها در مورد خریداری سهام مبین نت از سوی همراه اول اظهارداشت: این سوالات به درد خبرنگارها نمی‌خورد و شما باید سوالی بپرسید که مشکلات مردم را حل کند.
این درحالی است که کرم‌پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خرید سهام مبین‌نت از سوی همراه‌اول را غیرقانونی اعلام کرده است.


در این زمینه از آرشیو ایستنا :
حمایت 800 میلیونی مخابرات از تراکتور سازی
مدیرعامل مخابرات ایران: سهام مخابرات ایران بازارگردان نمی خواهد
تالیا، احیاء می شود
سیدهاشمی: درآمد دولت از مخابرات در سال جاری 3 برابر شد
فیضی: ایجاد شبکه مستقل ارتباطی امن برای بانک‌ها
صابر فیضی: حداکثر 10 درصد همراه اول واگذار می شود
گزارش ویدئویی اختصاصی ایستنا از نشست خبری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
فایل صوتی نشست خبری 13شهریور مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.