November 10, 2010
9:08 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1389
کد خبر: 30952

محصولات نوکیا از دیگر شرکت‌ها سبزترند

ICTna.ir – شرکت Greenpeace به دنبال انتشار گزارشی با عنوان “راهنمای سبزتر شدن تجهیزات الکترونیکی”، لیست بزرگترین شرکت‌های جهان را که محصولات خود را بیش از دیگران با محیط زیست سازگار کرد‌ه‌اند، منتشر کرد.


به گزارش  گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات  و ارتباطات (ایستنا) در این لیست نام 17 تولیدکننده برتر در حوزه رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه، تلویزیون و کنسول‌های بازی آورده شده است که این شرکت‌ها بر مبنای سیاست‌های خود در زمینه زباله‌های الکترونیکی، تغییرات شرایط آب و هوایی و میزان استفاده از مواد شیمیایی سمی برگزیده شده‌اند. علاوه بر این، میزان مصرف “پلی وینیل کلراید”(PVC) و مواد عایق در مقابل آتش(BFR) در محصولات این شرکت‌ها نیز سنجیده شد.


در حالی که شرکت‌های اچ‌پی، دل و لنوو پیش‌تر به عنوان سبزترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شوند، هم‌اکنون در رتبه‌های پایین‌تر این لیست قرار گرفته‌اند.
با توجه به اینکه سال 2010 میلادی هنوز به اتمام نرسیده است، Greenpeace اعلام کرده که شرکت‌ها همچنان می‌توانند تا پایان سال جاری وضعیت خود را تغییر دهند. شرکت اچ‌پی که هم‌اکنون در رتبه چهاردهم این لیست قرار گرفته است، اعلام کرده که سیاست‌های اصلی خود در این زمینه را از سال 2011 به مرحله اجرا خواهد رساند. شرکت دل که رتبه سیزدهم را از آن خود کرده نیز این ضرب‌العجل را سال 2010 اعلام کرده و لنوو نیز از رتبه چهاردهم در سال قبل، هم‌اکنون به رتبه شانزدهم سقوط کرده است.


در حالی که اپل سال گذشته رتبه نهم این  لیست را از آن خود کرده بود، هم‌اکنون به رتبه یازدهم سقوط کرده است. شرکت‌  اپل هم‌اکنون رایانه‌هایی تولید  می‌کنند که عاری از هرگونه PVC و BFR است.
مایکروسافت  در رتبه پانزدهم این لیست قرار گرفته  و سامسونیگ نیز به واسط تمرکز بیشتر  بر تولید نسل جدید نمایشگرهای LCD بدون مواد PVC دوم شده است. سونی‌اریکسون نیز که قبلا پنجم بود، هم‌اکنون سوم شده است نینتندو با کنسول بازی Wii آخرین رتبه در این لیست را از آن خود کرده است.
از نظر  شرکت Greenpeace، شرکت نوکیا سبزترین شرکت دنیا محسوب می‌شود و بیش از دیگر شرکت‌ها محصولات خود را با محیط زیست سازگار می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.